تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار فناوری ایران : آغاز هوشمندسازی یارانه آرد و نان از امروز در تهران

آغاز هوشمندسازی یارانه آرد و نان از امروز در تهران

هوشمند

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار تهران با بیان اینکه، فاز اول طرح هوشمند سازی یارانه آرد و نان از امروز ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ در استان تهران اجرایی شد، از عدم تغییر نرخ مصوب نان خبر داد.

حشمت الله عسگری، در جلسه کارگروه آرد و نان استان با اشاره به عدم تغییر قیمت نان در سال جاری گفت: «قیمت نان همان نرخ مصوب سال ۱۴۰۰ است و هرگونه افزایش خارج از مصوبه غیرقانونی و با متخلفین برخورد خواهد شد.»

او همچنین در ادامه توضیحات خود درباره اجرای فاز اول طرح هوشمندسازی یارانه آرد و نان و نصب کارت‌خوان‌ها در سطح نانوایی‌های استان تهران، گفت: «این طرح از امروز آغاز و تاکنون ۶۸۰۰ کارت خوان آماده و تحویل خواهد شد.»

معاون اقتصادی استاندار تهران با اشاره به ضرورت اجرای این طرح گفت: «اجرای این طرح در سطح کشور باعث کاهش هدر رفت سالانه بیش از حدود ۴ میلیون تن نان در کشور خواهد شد و از طرف دیگر با توجه به یارانه‌ای بودن آرد مورد استفاده نانوایی‌ها از قاچاق آن در سطح گسترده‌ای جلوگیری خواهد شد.»

گامی استراتژیک در مدیریت مصرف نان

عسگری همچنین اجرای این طرح را عامل مهمی در مدیریت مصرف و برنامه ریزی برای جلوگیری از سو مصرف این کالای استراتژیک دانست.

او همچنین از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی مرتبط با این موضوع خواست با تشدید فعالیت گشت‌های بازرسی، نظارت لازم را در زمینه‌های بهداشتی و قیمت نان به عمل آورده و مانع از هرگونه سو استفاده و تخلف گردند.

چندی پیش هم مدیر طرح هوشمندسازی فروش نان از هزینه 900 میلیارد تومانی برای خرید تجهیزات هوشمند سازی فروش نان خبر داده بود.

شروع اجرای طرح هوشمندسازی نان مدتی است از طرف مسئولان این طرح پیگیری شده و شهر زنجان هم به عنوان منطقه پایلوت آغازگر این طرح بوده است.

بر اساس این طرح، دولت به نانوایی‌ها آرد را به قیمت آزاد می‌دهد اما در ازای فروشِ نان به نانوایی یارانه می‌دهد. قیمت نان در این طرح هیچ تغییری نمی‌کند و محدودیتی هم در تعداد خرید نان وجود ندارد. همچنین در هنگام پرداختِ پول نان توسط خریدار، مابقی پول همان لحظه از حساب دولت به حساب نانوا واریز می‌شود.

حالا باید دید با اجرای این طرح در تهران شرایط نانوایی‌ها و هوشمندسازی فروش آرد و نان به کجا خواهد رسید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز