تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : آیفون 13 احتمالا به لطف فیس آیدی جدید ناچ کوچکتری خواهد داشت

آیفون 13 احتمالا به لطف فیس آیدی جدید ناچ کوچکتری خواهد داشت

iPhone 13 Notch Feature

بر اساس گزارش یک روزنامه تایوانی، آیفون ۱۳ از سیستم تشخیص چهره جدید برخوردار است به همین دلیل اندازه بریدگی نمایشگر در آن کوچکتر خواهد شد.

روزنامه Digitimes با انتشار گزارش جدیدی اعلام کرد که آیفون ۱۳ به خاطر بهره مندی از Face ID جدید ناچ کوچکتری خواهد داشت. این روزنامه همچنین با استناد به منابع خود در زنجیره تأمین اپل مدعی شد که دوربین فوق عریض در آیفون‌های امسال قوی‌تر می‌شود.

این سومین مرتبه‌ای است که شایعه باریک یا کوچک شدن ناچ در سری آیفون ۱۳ مطرح می‌شود. خبرگزاری ژاپنی Mac Otakara پیشتر با استناد به منابع آگاه در زنجیره تأمین چنین ادعایی را مطرح کرد. همچنین «Ice Universe» که از منابع مؤثق در حوزه تکنولوژی به شمار می‌رود نیز از کوچک شدن ناچ آیفون‌های جدید خبر داد.

Forget the iPhone 12 5G The iPhone 13 may have a smaller notch

در هر دو گزارش اشاره شده که اپل به جای کاهش طول بریدگی نمایشگر در آیفون ۱۳ ارتفاع آن را کمتر خواهد کرد تا حاشیه بالای صفحه نمایش کمتر به چشم بیاید، بنابراین ممکن است طول ناچ در آیفون‌های امسال دست نخورده بماند اما ارتفاع آن باریک‌تر شود.

روزنامه تایوانی در ادامه گزارش خود اشاره می‌کند که فیس آیدی جدید توسط فاکسکان و شرکت کره‌ای LG Innotek و سنسورهای سلفی توسط O-Film تأمین خواهد شد. منابع این روزنامه همچنین ادعا می‌کنند که سری آیفون ۱۳ همانند آیفون‌های سال قبل همچنان از لنز 7P استفاده خواهند کرد. البته مدل‌های گران‌تر پرو به سنسور CMOS Image Sensor با رزولوشن بهتر و مدل‌های ارزان‌تر از سنسور CIS بکار رفته در آیفون ۱۲ پرو و ۱۲ پرو مکس استفاده خواهند کرد.

در ادامه گزارش روزنامه یاد شده آمده که تمام مدل‌های سری آیفون ۱۳ از قابلیت سنسور شیفت برخوردارند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز