تک نیوز > اخبار خودرو : آیین نامه واردات خودرو در نوبت بررسی در هیات دولت

آیین نامه واردات خودرو در نوبت بررسی در هیات دولت

6D18D8A9 E4EA 4582 B34D 591A64CB138A

۳۱ اردیبهشت‌ماه بازه زمانی اجرای مصوبه سران قوا در سال ۹۷ درباره ممنوعیت واردات خودرو به پایان رسید و به گفته مسوولان امر با منقضی شدن این مصوبه شرایط برای واردات خودرو تسهیل شده و دست دولت برای واردات مدیریت شده باز می‌شود البته دولت سیزدهم در روز ۲۱ اردیبهشت ماه امسال مصوبه واردات خودرو را تصویب کرد. 
با این حال آیین‌نامه واردات خودرو در حال تدوین بوده و هنوز نهایی نشده است. آیین‌نامه‌ای که در آن شرایط و نحوه واردات خودرو، قیمت‌ها، حجم موتور، همچنین عوارض تعیین شده برای واردات مشخص خواهد شد.
روز ۱۶ خردادماه نیز رییس مجلس قانون مجوز پنج ساله واردات خودرو را برای اجرا به دولت ابلاغ کرد. بر اساس ماده ۴ قانون ساماندهی صنعت خودرو که توسط محمدباقر قالیباف ابلاغ شد، وزارت صمت باید آیین‌نامه واردات خودرو را تنظیم و تصویب کند.
فاطمی امین در مورد آیین‌نامه واردات خودرو اعلام کرد: آیین نامه واردات خودرو ۱۰ بند دارد که در هیات دولت مطرح شد. در مورد یک بند ابهاماتی بود که به کمیسیون اقتصادی برگشت و در حال حاضر در نوبت بررسی در هیات دولت است. بعد از تصویب آیین نامه طی ۲ الی ۳ ماه واردات انجام ‌می‌شود.
وی ادامه داد: «ما وقتی اقدام به خروج برخی خودروها مثل تیبا و سمند از خط تولید کنیم باید خودروی اقتصادی زیر ۱۰ هزار دلار وارد کنیم و لزوما این خودروها چینی هم نیستند. صحبت‌هایی هم با طرف‌های خارجی انجام شده است.»

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز