تک نیوز > اپل : آی‌مک پرو احتمالا به چیپست M1 Max Duo با ۲۰ هسته پردازشی مجهز خواهد شد

آی‌مک پرو احتمالا به چیپست M1 Max Duo با ۲۰ هسته پردازشی مجهز خواهد شد

apple imac 24 2021 header

نسل بعدی آی‌مک پرو احتمالا از تراشه‌ای به نام M1 Max Duo استفاده خواهد کرد که ۲۰ هسته پردازشی و حداکثر ۶۴ هسته گرافیکی دارد. همان‌طور که از نام این تراشه پیداست، انتظار داریم از دو تراشه M1 Max تشکیل شود تا قدرتی دو برابری را ارائه کند.

با تک نیوز همراه باشید ………

 

 

به گزارش APPL Tree و Max Tech در یوتیوب، اپل در حال کار روی چیپستی به نام M1 Max Duo است که روی قدرتمندترین کامپیوتر آل-این-وان این شرکت استفاده خواهد شد. این تراشه در واقع از دو M1 Max تشکیل شده و همراه با حداکثر ۱۲۸ گیگابایت رم از راه می‌رسد. این مقدار از حافظه هم‌اندازه حداکثر رم آی‌مک ۲۷ اینچی است که با اینتل Core i7 و Core i9 روانه بازار شده بودند.

اگرچه بهتر است این شایعه را قطعی تلقی نکنیم و منتظر انتشار گزارش‌های بیشتر یا تایید رسمی از سوی اپل باشیم، ولی توسعه‌دهنده‌ای به نام «هکتور مارتین» که در حال حاضر روی پورت لینوکس به مک‌های M1 کار می‌کند، چندی قبل گفته بود در مک اواس اشاره‌های زیادی به تراشه‌هایی با دای (Die) چندگانه شده است. ظاهرا تراشه‌های M1 Pro و M1 Max به وضوح طوری طراحی شده‌اند که نیمه دیگری با یک دای ثانویه داشته باشند.

به عبارت دیگر، اپل در طراحی چیپست‌های جدیدش بستری فراهم کرده تا از دو تراشه M1 پرو یا M1 مکس در کنار یکدیگر استفاده کند. کوپرتینویی‌ها احتمالا از این رویکرد برای اولین بار در آی‌مک پرو استفاده می‌کنند و شاید نسل بعدی مک پرو هم با چنین پیکربندی خاصی از راه برسد.

تراشه M1 Max Duo احتمالا حدود ۵۰ درصد قوی‌تر از مدل ۲۰۱۷ با پردازنده ۱۸ هسته‌ای Xeon خواهد بود. با این حساب، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که نسل بعدی آی‌مک پرو با سریع‌ترین مک تاریخ یعنی مک پرو ۲۰۱۹ مجهز به پردازنده ۲۸ هسته‌ای Xeon رقابت کند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز