تک نیوز > اپل : آی‌مک پرو با نمایشگر Mini-LED نیمه نخست سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید

آی‌مک پرو با نمایشگر Mini-LED نیمه نخست سال ۲۰۲۲ از راه خواهد رسید

4264948 original 1

به‌گفته‌ی راس یانگ، اپل در حال آماده‌شدن برای رونمایی نسل بعد آی‌مک پرو با نمایشگر مینی ال‌ای‌دی در نیمه‌ی نخست سال آینده میلادی است.

اخیرا بازار شایعات درباره‌ی نسل بعدی آی‌مک پرو بسیار داغ شده است و گمان می‌رود که اهالی کوپرتینو برای رونمایی آن بسیار مصمم باشند. اکنون گزارش راس یانگ، تحلیلگر صنعت نمایشگرها، نشان می‌دهد که این شرکت قصد دارد آی‌مک ۲۷ اینچی جدید را در سه‌ماهه‌ی نخست سال آینده میلادی رونمایی کند.

یانگ از آی‌مک مذکور به‌عنوان نسل بعدی آی‌مک ۲۷ اینچی یاد می‌کند. این در حالی است که شایعات حاکی از آن هستند اپل قصد دارد مدل ۲۷ اینچی را حذف و آی‌مک‌ها را در دو مدل استاندارد و پرو عرضه کند. این تحلیلگر خاطرنشان می‌کند که آی‌مک مذکور در بهار ۲۰۲۲ رونمایی خواهد شد. بد نیست بدانید که بهار در نیم‌کره‌ی شمالی از ۲۰ مارس شروع می‌شود و در ۲۱ ژوئن به‌پایان می‌رسد. این دقیقا همان بازه‌ای است که اپل معمولا نخستین رویداد بهاری‌اش را اغلب برای رونمایی آیپدهای پرو جدید برگزار می‌کند؛ اما این احتمال نیز وجود دارد که رونمایی آی‌مک پرچم‌دار را شاهد باشیم.

پیش‌تر، برخی از افشاگران ادعا می‌کردند که نمایشگر مدل پرچم‌دار آی‌مک بزرگ‌تر از ۲۷ اینچ خواهد بود؛ اما جزئیات منتشرشده از یانگ، به حفظ اندازه‌ی نمایشگر ۲۷ اینچی اشاره می‌کند. افزون‌براین، گفته می‌شود که این دستگاه از نمایشگر مینی ال‌ای‌دی مشابه مک‌بوک پرو استفاده و از فناوری پروموشن برای ارائه‌ی نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند.

طبق گزارش‌های قبلی، نسل بعدی آی‌مک پرو به تراشه‌ی ام‌وان مکس دئو متشکل از دو دای (Die) مجهز خواهد بود. هما‌ن‌طورکه از نام آن پیدا است، انتظار می‌رود از دو تراشه‌ی M1 Max تشکیل شده باشد و روی کاغذ بهبود عملکرد تقریبا دوبرابری را نوید می‌دهد. این تراشه می‌تواند حداکثر ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی رم داشته باشد که در‌حقیقت، دو برابر بیشتر از جدیدترین پیکربندی مک‌بوک پرو جدید است.

به‌نظر می‌رسد اپل در بخش گرافیکی نیز سنگ‌ِتمام خواهد گذاشت؛ چراکه گفته می‌شود SOC پذیرای ۶۴ هسته‌ی گرافیکی است تا به‌موجب آن، آی‌مک پرو بعدی به غول پردازشی و بهترین گزینه برای فعالیت‌های حرفه‌ای تبدیل شود. با نگاهی به عملکرد چشمگیر تراشه‌های کنونی اپل، انتظار می‌رود که ام‌وان مکس دئو نقطه‌ی عطفی در طراحی تراشه‌های اختصاصی مبتنی‌بر معماری آرم باشد و رقبا را با مشکلات بسیار جدی مواجه کند.

جالب است بدانید که آی‌مک پرو جدید نخستین محصولی خواهد بود که تراشه‌ی گرافیکی آن به‌لطف طراحی یکپارچه به ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی وی‌رم دسترسی خواهد داشت که تقریبا سه برابر بیشتر از جدیدترین پیکربندی کات گرافیک چندهزار‌دلاری کوادرو انویدیا است. قدرت خیره‌کننده و آمار عجیب‌وغریب به این‌جا ختم نمی‌شود؛ زیرا پهنای حافظه این تراشه به ۸۰۰ گیگابایت‌برثانیه می‌رسد و از موتور عصبی ۳۲ هسته‌ای و متشکل از بیش از ۱۰۰ میلیارد ترانزیستور برخوردار خواهد بود.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز