تک نیوز > اخبار خودرو : انتقاد از سامانه یکپارچه فروش خودرو برای ایجاد تنش در بازار

انتقاد از سامانه یکپارچه فروش خودرو برای ایجاد تنش در بازار

car industry ordibehesh 1401 iran 1

یک کارشناس خودرو به انتقاد از سامانه یکپارچه فروش خودرو پرداخته و این بستر مشترک تخصیص خودرو را عامل ایجاد تنش‌های مقطعی در بازار معرفی کرده است. تا پیش از راه‌اندازی سامانه و مسدودکردن روش‌های مختلف عرضه، شرکت‌های خودروسازی می‌توانستند با ارائه طرح‌های پیش‌فروش گاه و بیگاه، تا حدی تنش‌های موجود در بازار را کنترل کنند.

با این وجود، تجمیع خودروها در سیستم یکپارچه فروش و عرضه محدود آن‌ها در دو ماه اخیر نشان داده که این روش مدیریتی نه‌تنها موجب تعدیل عرضه و تقاضا نشده، بلکه نقش مؤثری در ایجاد تنش‌های مقطعی در بازار دارد.

افزایش قیمت‌ها نیز یکی دیگر از دلایل انتقاد از سامانه یکپارچه فروش خودرو است. این سیستم به عنوان تنها بستر مجاز برای عرضه خودرو، هیچ کمکی به کاهش یا حتی کنترل قیمت خودروها نمی‌کند.

افزایش قیمت خودرو در حالی صورت می‌گیرد که به سبب رشد تورم و وضعیت وخیم اقتصاد فعلی، مردم از توان مالی کافی جهت خرید خودرو برخوردار نیستند و رکود بی‌سابقه‌ای با یک روند صعودی در بازار مشاهده می‌شود.

سیستم یکپارچه خودرو به محض فعال شدن با انتقادهای متعددی مواجه شد. کنترل و کاهش قیمت یکی از اهداف اصلی این سامانه بود، ولی ظاهرا این روش مدیریتی قادر به حل مشکلات متعدد در بازار تورمی خودرو نیست.

تحریریه تک نیوز

تک نیوز - هر لحظه با اخبار تکنولوژی و فناوری

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز