تک نیوز > اخبار تکنولوژی : اولین آیفون تمام صفحه با فیس آیدی و دوربین زیر نمایشگر احتمالا 2024 از راه می‌رسد

اولین آیفون تمام صفحه با فیس آیدی و دوربین زیر نمایشگر احتمالا 2024 از راه می‌رسد

apple post 1

تحلیلگر مطرح محصولات اپل، «مینگ-چی کو» در جدیدترین پیش‌بینی‌اش اعلام کرده که اپل در سال 2024 به سراغ طراحی تمام صفحه برای آیفون می‌رود. بنابراین احتمالا آیفون 16 پرو و پرو مکس اولین گوشی‌های کوپرتینویی‌ها با سیستم فیس آیدی و دوربین زیر نمایشگر باشند.

کو در توییتی گفته:

«فکر می‌کنم آیفون تمام صفحه واقعی در سال 2024 از راه می‌رسد. آیفون‌های بالارده در سال 2024 شامل یک دوربین سلفی زیر نمایشگر به همراه سیستم فیس آیدی زیر نمایشگر می‌شوند. شرایط نوری ضعیف به کیفیت دوربین سلفی ضربه می‌زند و پردازشگر سیگنال تصویر (ISP) و الگوریتم اهمیت بالایی در بهبود کیفیت دارند.»

کو در گذشته گفته بود که اپل در برنامه‌های کوتاه مدت خود به دنبال انتقال تاچ آیدی به زیر نمایشگر نیست و می‌خواهد فیس آیدی را به زیر پنل منتقل کند. پیش‌بینی کو با گفته یکی از تحلیلگران مطرح بازار نمایشگرها به نام «راس یانگ» در یک راستا قرار می‌گیرد.

آیفون 16 پرو، اولین گوشی اپل با فیس آیدی زیر نمایشگر؟

کو در گذشته در توییتی گفته بود که انتقال فیس آیدی به زیر نمایشگر در سال 2024، بیش از اینکه به دلیل مشکل فنی باشد، یک تصمیم بازاریابی است. اما توییت جدیدش ظاهرا به مشکلات فنی و محدودیت‌های کنونی این فناوری اشاره دارد چرا که تاثیر مخرب شرایط نوری ضعیف روی کیفیت عکس در توییتش به چشم می‌خورد.

البته پیش از اینکه اپل به سمت انتقال فیس آیدی و دوربین سلفی به زیر نمایشگر برود، می‌خواهد بجای ناچ از حفره دایره‌ای و بیضی شکل در مدل‌های قدرتمند آیفون 14 استفاده کند. در همین راستا آیفون 14 پرو و پرو مکس به یک حفره برای میزبانی دوربین سلفی و یک حفره بیضی شکل برای سیستم فیس آیدی مجهز می‌شوند.

احتمالا سال آینده میلادی تمام گوشی‌های سری آیفون 15 به حفره درون نمایشگر مجهز می‌شوند و در سال 2024، فیس آیدی و دوربین زیر نمایشگر جایگزین این سبک طراحی در مدل‌های پرو خواهند شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز