تک نیوز > اخبار تکنولوژی : بزرگترین شرکت IT‌ هند دریافت واکسن کرونا را برای حضور در محل کار اجباری اعلام کرد

بزرگترین شرکت IT‌ هند دریافت واکسن کرونا را برای حضور در محل کار اجباری اعلام کرد

tcs 1618239975 1

بزرگترین شرکت فناوری اطلاعات هند موسوم به TCS با بیش از ۵۰۰ هزار نفر نیروی انسانی، با الگوبرداری از شرکت‌های فناوری آمریکایی، دریافت واکسن کرونا را شرط لازم برای حضور کارمندان در محل کار اعلام کرد. این شرکت اعلام کرده تنها افرادی می‌توانند واکسینه نشوند که دلایل و گواهی پزشکی خود را ارائه بدهند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز بشید.

 

«میلیند لاکاد»، مدیر ارشد منابع انسانی شرکت TCS در مصاحبه اخیر خود اعلام کرده بود:

از سه ماه قبل در مورد سیاست شرکت برای واکسیناسیون گفته بودم و مشخص بود که تمام کارمندان باید واکسینه شوند. هدف ما این است که پیش از حضور کارمندان در دفاتر از واکسینه شدن آن‌ها مطمئن شده باشیم.

البته TCS برای واکسینه شدن کارکنان خود با تعداد زیادی بیمارستان همکاری کرده است تا بتوانند واکسیناسیون خود را به راحتی انجام دهند. تاکنون بیش از ۹۰ درصد کارکنان TCS و خانواده‌های آن‌ها اولین دوز خود را دریافت کرده و لاکاد انتظار دارد که تا ۸ مهر ماه دوز دوم آن‌ها نیز دریافت شده باشد.

چندین شرکت در ایالات متحده از جمله AT&T، شرکت سرمایه‌گذاری BlackRock و زنجیره رستوران‌های مک دونالد و همچنین غول‌های فناوری مانند فیسبوک، گوگل، مایکروسافت و نتفلیکس واکسیناسیون کارکنان خود را در صورت تمایل به کار از دفاتر اجباری کرده است. اما در هند، شرکت‌ها تاکنون واکسیناسیون را اجباری نکرده بودند. احتمالا دلیل اصلی چنین امری می‌تواند این باشد که تنها یک سوم جمعیت هند موفق به دریافت دوز اول شده‌اند. در مقایسه، بیش از ۷۳ درصد ساکنان ایالات متحده حداقل یک دوز دریافت کرده‌اند.

 
 

از زمان شیوع همه‌گیری کرونا در مارس ۲۰۲۰، نحوه کاری کارکنان به شیوه دورکاری تغییر پیدا کرد و این شرکت برای راحتی آن‌ها، واکسیناسیون خود را در بیش از ۱۲۵ شهر در سراسر هند انجام می‌دهد. در همین حال، آن‌ها برای حفظ سلامت کارمندان خود، حرکات آن‌ها را در دفاتر با استفاده از فناوری زیر نظر دارند.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز