تک نیوز > اخبار تکنولوژی : عملکرد گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸ بطور چشمگیری بهبود پیدا می‌کند

عملکرد گرافیکی اسنپدراگون ۸۹۸ بطور چشمگیری بهبود پیدا می‌کند

Snapdragon 898 1

یکی از بهترین ویژگی‌های تراشه‌های کوالکام در دنیای محصولات اندرویدی، قدرت گرافیکی است که در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالا به نظر می‌رسد این کمپانی در نسل بعدی تراشه پرچمدارش یعنی اسنپدراگون ۸۹۸ توجه ویژه‌ای به این موضوع خواهد داشت.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

اخیرا یکی از مدیران لنوو مدعی شده که تراشه جایگزین اسنپدراگون ۸۸۸ به پردازشگر گرافیکی مجهز می‌شود که عملکرد بسیار بهتری نسبت به گذشته خواهد داشت. انتظار می‌رود گوشی گیمینگ Legion 3 Pro لنوو به این تراشه مجهز شود.

همانطور که در اسکرین‌شات زیر مشاهده می‌کنید، این مدیر لنوو از اسم ۸۴۵۰ استفاده کرده که بخشی از شماره مدل مربوط به نسل بعدی تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ می‌شود. اسنپدراگون ۸۶۵ با شماره مدل SM8250 و اسنپدراگون ۸۸۸ با شماره مدل SM8350 وارد بازار شدند، بنابراین تراشه پرچمدار بعدی کوالکام شماره مدل SM8450 را یدک می‌کشد.

با وجود اطلاع از شماره مدل این تراشه، هنوز نمی‌دانیم کوالکام از چه نام تجاری برای آن استفاده می‌کند، بنابراین این چیپ با نام اسنپدراگون ۸۹۵ یا ۸۹۸ از راه می‌رسد. علاوه بر این، هنوز از میزان پیشرفت عملکرد گرافیکی این تراشه هم اطلاعی نداریم.

در صورت صحت گفته مقام لنوو، کوالکام تنها شرکتی نخواهد بود که عملکرد گرافیکی تراشه آینده‌اش را بطور چشمگیری بهبود می‌دهد. سامسونگ که تا به امروز در زمینه پردازش گرافیکی نتوانسته آنطور که باید و شاید با اپل و کوالکام رقابت کند، تراشه پرچمدار بعدی‌اش را با پردازشگر گرافیکی AMD روانه بازار می‌کند.

با توجه به این موضوع، احتمالا نسل بعدی تراشه‌ها قدرت گرافیکی بسیار بالایی خواهند داشت و شاهد رقابت سنگینی میان اپل، کوالکام و سامسونگ خواهیم بود، هرچند شاید باز هم اپل پیروز چنین نبردی باشد.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸۹۸ یا ۸۹۵ با پردازشگر گرافیکی آدرنو ۷۳۰ از راه برسد و با لیتوگرافی ۴ نانومتری تولید شود. علاوه بر این، کوالکام احتمالا برای آن از یک هسته قدرتمند Cortex-X2، سه هسته Cortex-A710‌ چهار هسته Cortex-A510 استفاده خواهد کرد. گوشی‌های مجهز به این تراشه سال آینده میلادی از راه می‌رسند.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز