تک نیوز > اخبار تکنولوژی و نرم افزار و اپلیکیشن : خودکشی نوجوان ۱۷ ساله به دلیل اعتیاد به اینستاگرام و اسنپ‌چت

خودکشی نوجوان ۱۷ ساله به دلیل اعتیاد به اینستاگرام و اسنپ‌چت

cencored instagram 1

شکایتی علیه دو شبکه اجتماعی پرمخاطب تنظیم شده که اسنپ‌​​ و متا را متهم می‌کند به صورت آگاهانه و عمدا پلتفرم مضر و اعتیادآوری را توسعه داده‌‌اند و این رویکرد عامل اصلی خودکشی پسری 17 ساله شده است.

«کریستوفر جی داولی»، نوجوان اهل ویسکانسین در ژانویه ۲۰۱۵ به دلیل خودکشی جان خود را از دست داد. دلیل مرگ این نوجوان به عملکرد دو شرکت متا و اسنپ چت نسبت داده شده و شکایتی نیز علیه آنها تنظیم شده است.

مرکز حقوقی قربانیان رسانه‌های اجتماعی، موضوع بحران سلامت روان کودکان و نوجوانان را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و بررسی‌ها نشان می‌دهند علت مرگ داولی تا حدی به اعتیاد او به اینستاگرام و اسنپ چت مربوط می‌شود.

انگشت اتهام به سمت اسنپ و متا

گفتنی است اسنپ تاکنون اظهارنظری در این مورد منتشر نکرده است اما یکی از سخنگویان متا می‌‌گوید این شرکت از این موضوع اطلاع دارد که استفاده از شبکه‌های اجتماعی می‌تواند نتایج مثبت و منفی مختلفی را به دنبال داشته باشد. این شرکت معتقد است روش‌هایی که کاربران در این پلتفرم زمان خود را صرف می‌کنند، حائز اهمیت است. البته سخنگوی این شرکت به صورت مستقیم در مورد این شکایت اظهارنظر نکرد.

این اقدام حقوقی، دومین شکایت تنظیم شده مربوط به فوت کاربران است که علیه این دو شرکت در کمتر از شش ماه گذشته تنظیم شده است. تاکنون خبرهای مختلفی در مورد تاثیر شبکه‌های اجتماعی روی نوجوانان و جوانان به اشتراک گذاشته شده که گفته می‌شود این پلتفرم‌ها می‌توانند افسردگی نوجوانان و سایر مشکلات عاطفی را تشدید کنند.

شکایت مشابهی علیه متا و اسنپ در ژانویه به اتهام نقش داشتن در خودکشی دختری 11 ساله تنظیم شده است. در آن پرونده که توسط SMVLC نیز ثبت شد، دختر جوانی به نام «سلنا رودریگز» به مدت بیش از دو سال از اعتیاد شدید به اینستاگرام و اسنپ چت رنج می‌برد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز