تک نیوز > اینترنت و شبکه : درخواست وزیر ارتباطات از شورای عالی فضای مجازی برای افزایش پهنای باند بین‌المل

درخواست وزیر ارتباطات از شورای عالی فضای مجازی برای افزایش پهنای باند بین‌المل

zarepour Digipic 21 min

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده که در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، دولت برای افزایش پهنای باند بین‌المل به این شورا درخواست داده است.

درخواست برای افزایش پهنای باند بین‌الملل در حالی از سمت وزارت ارتباطات به شورای عالی فضای مجازی داده شده که در ۶ ماه گذشته وزیر ارتباطات و مدیران شرکت ارتباطات زیرساخت و همچین شورای عالی فضای مجازی اعلام کرده بودند که شبکه با کمبود پهنای باند روبه‌رو نیست و مشکل اینترنت ثابت نبود زیرساخت‌هایی است . در همین زمینه ابوالحسن فیروزآبادی دبیر مرکز ملی شورای عالی فضای مجازی به زومیت گفته بود که: «این شورا هیچ دستوری برای کاهش پهنای باند نداده است و پهنای باند کشور کافی است.»

همچنین مدیرعامل شرکت زیرساخت کشور در گفت‌وگو با زومیت گفته بود: «مشکلی در واردات پهنای باند نیست و پهنای باند به اندازه کافی با مجوز شورای عالی فضای مجازی و دیگر مسئولان این حوزه وارد کشور شده است.»

حالا عیسی زارع‌پور روز سه‌شنبه در گفت وگو با ایرنا گفته است که:

برخلاف اخبار منتشر شده در رسانه‌ها، در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، درخواست این وزارتخانه برای افزایش پهنای باند بین‌‌الملل مطرح شده است.

براساس توضیحات او به خبرگزاری ایرنا، با توجه به مباحث مطرح شده در جلسه اخیر شورای عالی فضای مجازی، پیشنهاد وزارت ارتباطات برای بررسی بیشتر به مرکز ملی فضای مجازی ارجاع شد تا در جلسه آتی شورا مورد بررسی قرار گیرد.

این درخواست برای افزایش پهنای باند در حالی مطرح شده که در چند هفته اخیر سرعت اینترنت کشور و همچنین استفاده از برخی شبکه‌های اجتماعی خارجی مانند اینستاگرام و واتساپ با کندی قابل توجه‌ای همراه شده و کاربران را گله‌مند کرده است. برای جویا شدن از دلیل این مشکل به بیش از چند شرکت اینترنتی تماس گرفتیم و برخی از آن‌ها بدون اینکه بخواهند نامی از آن‌ها آورده شود اعلام کردند که پهنای باند این شبکه‌های خارجی به عمد کم شده است. از سوی دیگر براساس گفته‌های مدیران این شرکت‌ها پهنای باند به کشور به انداز نیاز وارد نمی‌شود و همین باعث شده تا برخی از ساعات شبانه روز کاربران در برخی نقاط کشور هنگام استفاده از سرویس‌های خارجی مانند اینستاگرام با مشکل مواجه شوند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (6 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز