تک نیوز > اخبار تکنولوژی : روبیکا برای حل موضوع حذف اکانت‌های جعلی فراخوان همفکری با صاحب‌نظران منتشر کرد

روبیکا برای حل موضوع حذف اکانت‌های جعلی فراخوان همفکری با صاحب‌نظران منتشر کرد

rubika 1000 way2pay 97 04 09 810x454 1

روبیکا در بیانیه جدیدی تاکید کرده که سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال یا صفحه امکان پذیر نیست و از صاحب‌نظران حوزه راهکاری برای حل بهبود فرآیند ثبت کانال و صفحات خواسته است تا با همفکری این مشکل حل شود. پیش‌تر روبیکا اعلام کرده بود که امکان کنترل این اکانت‌ها به دست صاحبین اصلی آنها و یا حذف آنها وجود دارد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

بیانیه جدید روبیکا به این موضوع اشاره داشته که در روبینو (بخشی مشابه اینستاگرام که در روبیکا قرار دارد) امکان ثبت شناسه کاربری از ۵ تا ۳۰ کاراکتر امکان پذیر است و با استناد به این موضوع اعلام شده که در روبینو هم مانند تمامی شبکه‌های اجتماعی، امکان ثبت اکانت‌های جعلی توسط دیگر کاربران اجتناب ناپذیر است.

روبیکا استدلالی که برای این موضوع به زعم آنها اجتناب ناپذیر آورده را به وجود بیش از ۴۷ میلیون کاربر یکتای رجیستر شده و وجود ۷.۶ میلیون کانال و ثبت بیش از ۹ میلیون صفحه در روبینو ربط داده است. موضوعی که در اینجا مطرح می‌شود اینست که در ابتدای امر تصور می‌شد صفحات قلابی مربوط به اکانت‌های پرمخاطب در اینستاگرام بوده که سودجویی عده‌ای از کاربران نسبت به کپی سازی این صفحات منطقی به نظر می‌رسید اما گزارش کاربران حکایت از این دارد که بسیاری از اکانت‌هایی که دنبال‌کنندگان زیادی ندارند و فعالیت چندانی هم در اینستاگرام ندارند، صفحه شخصی‌شان در روبیکا (یا به بیان بهتر، در بخش روبینو) ایجاد شده است. این موضوع کارشناسان فنی را بر این واداشته که موضوع ساخت اکانت‌ها توسط عده‌ای سودجو الزاما مطرح نیست.

روبیکا عصر دیروز اعلام کرده بود افرادی که دچار این مشکل شدند می‌توانند با تماس با روبیکا یا کنترل اکانت را برعهده بگیرند یا خواستار حذف آن شوند (البته پس از احراز هویت) و حال در بیانیه جدید خود تاکید کرده که سلب شناسه کاربری بدون کسب اجازه از مالک کانال امکان پذیر نیست.

مساله احراز هویت کاربران در شبکه‌های اجتماعی جزو معضل‌هایی است که در سراسر دنیا و تمامی پلتفرم‌های اجتماعی وجود دارد و در طرح صیانت مجلس نیز به آن اشاره شده و تاکید شده که تمامی کاربران باید پس از احراز هویت در این شبکه‌ها فعالیت کنند؛ موضوعی که البته از آنسو با حق «ناشناس ماندن در فضای مجازی» هم تضاد دارد. با این حال ساخته شدن اکانت‌های اینستاگرامی مشهور و غیرمشهور در یک پلتفرم بومی بدون اطلاع صاحبین آنها، موضوعی است که برخی از کارشناسان آن را مساله‌ای ساماندهی شده و نه سودجویی عده‌ای کاربر خاص می‌دانند و برخی از این کارشناسان موضوع پیش آمده را یک نقض امنیتی فاحش تلقی کردند.

روابط عمومی روبیکا به تک نیوز گفته که آنها پیگیر این موضوع هستند و حال به نظر می‌رسد با انتشار این فراخوان برای همفکری بهبود نحوه ثبت نام در حال اقداماتی برای حل این موضوع هستند؛ موضوعی که اعتراض بسیاری از کاربران اینستاگرامی را در پی داشته و کمپین‌هایی علیه این اپلیکیشن نیز در فضای مجازی تشکیل داده‌اند.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز