تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : سامسونگ احتمالا برای اولین بار از پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر BOE استفاده می‌کند

سامسونگ احتمالا برای اولین بار از پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر BOE استفاده می‌کند

samsung BOE

شرکت چینی تولیدکننده نمایشگر BOE احتمالا پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر موردنیاز سامسونگ برای نسل آینده گوشی‌های سری گلکسی M را تامین می‌کند.

این همکاری میان سامسونگ الکترونیک و BOE می‌تواند در بلندمدت مزایای زیادی برای هردو طرف داشته باشد. در حال حاضر اکثر گوشی‌های هوشمند این کمپانی کره‌ای توسط یکی از زیرمجموعه‌های آن یعنی سامسونگ دیسپلی تامین می‌شود.

سامسونگ الکترونیک با این همکاری می‌تواند به پنل‌های منعطف با استاندارد کیفی مشابه سامسونگ دیسپلی دست پیدا کند، اما برای خرید آن‌ها احتمالا هزینه کمتری می‌پردازد.

فناوری مربوط به پنل‌های OLED انعطاف‌پذیر در سال‌های گذشته موردتوجه زیادی قرار گرفته و این نمایشگرها در مقایسه با نمایشگرهای معمولی، از مواد و فناوری متفاوتی استفاده می‌کنند. این پنل‌ها مبتنی بر یک لایه انعطاف‌پذیر، پلاستیک ساخته می‌شوند که امکان خم شدن آن‌ها را فراهم می‌کند.

این پنل‌ها وزن کمی دارند و همچنین سبک هستند. در کنار این ویژگی‌ها،  درجه آزادی بالایی برای خم شدن هم دارند.

انتظار می‎‌رود گوشی‌های گلکسی M جدید در نیمه دوم سال جاری میلادی با نمایشگرهای BOE از راه برسند. تولید این محصولات احتمالا از ژوئیه ۲۰۲۱ شروع خواهد شد.

شرکت BOE مورد حمایت دولت چین است، با این حال پیشرفت‌های این کمپانی پس از تحریم هواوی از سوی ایالات متحده آمریکا، احتمالا موجب شکل‌گیری همکاری میان آن و کره‌ای‌ها می‌شود.

سامسونگ در حال حاضر بیانیه رسمی برای چنین گزارشی منتشر نکرده و هنوز نمی‌توان آن را تایید کرد، با این حال تامین پنل از BOE منطقی به نظر می‌رسد.

کره‌ای‌ها با چنین کاری می‌توانند به قطعات با قیمت پایین‌تری دست یابند و البته رقابت در بازار افزایش پیدا می‌کند که کاهش بیشتر قیمت‌ها را در پیش دارد. غول‌های فناوری مانند سامسونگ و اپل با ایجاد رقابت میان تامین‌کنندگان مختلف، قیمت قطعات موردنیازشان را کاهش می‌دهند تا با فروش هر دستگاه، سود بیشتری را روانه حساب‌های بانکی خود کنند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز