تک نیوز > اخبار تکنولوژی : طرح جنجالی اینترنت از دستور این هفته مجلس خارج شد

طرح جنجالی اینترنت از دستور این هفته مجلس خارج شد

majles1 thumb 600x399 7247 1

به‌نظر می‌رسد طرح جنجالی اینترنت مجلس که قرار بود امروز درباره آن در مجلس صحبت شود و مورد بررسی قرار بگیرد همانند هفته‌های پیشین که از دستور کار خارج شده بود، این هفته هم از دستور کار خارج شده است. این مساله بدان معنا نیست که کلا طرح کنار گذاشته شده و بلکه بررسی آن به هفته‌های دیگر موکول شده و برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که بررسی آن همانطور که وزارت ارتباطات و سایر تشکل‌های صنفی خواستار شدند، به زمان استقرار دولت بعدی بینجامد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

سخنگوی هیات رییسه مجلس اعلام کرده طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی از دستور کار مجلس خارج نشده بلکه در نوبت دستور کار قرار دارد، ولی «امروز» نوبت به بررسی آن نرسید. این حرف بدین معناست که احتمال بررسی طرح طی یکی دو روز آینده همچنان به قوت خود باقیست.

آنطور که دقایقی پیش همشهری آنلاین گزارش داده قرار نیست این طرح با نام «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» امروز هم در صحن علنی مجلس بررسی شود. طی هفته‌های اخیر حامیان این طرح که همگی از طیف خاصی هستند بارها تلاش کرده‌اند که بررسی شدن این طرح را براساس اصل۸۵ قانون اساسی در صحن علنی به تصویب برسانند که هر بار ماجرا به وقت دیگری موکول شده است. از آن سو مخالفین طرح که متشکل از کسب و کارها و دولتمردان کنونی می‌شوند نیز نامه‌ها، بیانیه‌ها و کارزارهایی علیه آن راه انداختند و انتقادات خود را نسبت به این طرح صریحا اعلام کردند.

طرح «حمایت از حقوق کاربران و خدمات پایه کاربردی فضای مجازی» که با نام «صیانت کاربران در فضای مجازی» نیز شناخته می‌شود از چند سال پیش در جریان بوده و اخیرا دوباره مطرح شده و در اوایل تیر ماه با نامی دیگر سر از مجلس برآورد. پس از انتقادات فراوانی که از سوی کارشناسان نسبت به این طرح شد، نسخه بازنویسی شده و یا به بیانی بهتر، اصلاح شده دیگری از این طرح منتشر شد که از نظر کارشناسان کماکان مشکلات اصلی طرح را در خود دارد و هنوز نیاز به اصلاح دارد.

سازمان نصر تهران، انجمن کسب و کارهای اینترنتی، انجمن تجارت الکترونیکی تهران، بیش از ۵۰ کسب و کار آنلاین و وزارت ارتباطات نسبت به این طرح واکنش نشان دادند و با انتشار بیانیه‌ها و نامه‌هایی، خواستار توقف فرایند پیشروی این طرح در مجلس شدند. کارشناسان حقوقی و مدیران فعال استارتاپی دیگر نیز در گفتگو با دیجیاتو نسبت به این طرح انتقادات خود را مطرح کردند و آن را تهدید آمیز و فاجعه آفرین و حتی در مواردی ناقض حقوق شهروندی خواندند.خیلی ممنونیم که تاآخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز