تک نیوز > شیائومی : شیائومی قابلیت نمایش سلامت باتری را روی گوشی‌هایش آزمایش می‌کند

شیائومی قابلیت نمایش سلامت باتری را روی گوشی‌هایش آزمایش می‌کند

redmi note 10 pro review 1 thumb800 1

شیائومی متوجه تمایل کاربران به دریافت اطلاعات بیشتر درباره سلامت باتری شده و شاخص جدیدی را به رابط کاربری MIUI اضافه کرده است. این شاخص که MIUI Battery Health Indicator نام دارد، وضعیت فعلی باتری را به شکلی سریع و ساده به شما نشان می‌دهد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

شیائومی عرضه MIUI Battery Health Indicator را برای برخی از دستگاه‌های خود آغاز کرده است. این قابلیت نخست در دسترس کاربران ردمی نوت ۱۰ قرار گرفت و حالا مدل‌های می ۱۱ اولترا، می ۱۱ پرو، می ۱۱، می ۱۱ لایت، می ۱۰ نسخه Extreme Commemorative Edition، می ۱۰ پرو، می ۱۰، ردمی کی ۴۰ پرو پلاس، ردمی کی ۴۰ پرو، ردمی کی ۴۰ و ردمی کی ۴۰ نسخه Game Enhanced Edition در حال آزمایش این ویژگی هستند.

شاخص سلامت باتری شیائومی می‌تواند وضعیت فعلی باتری را بر اساس فاکتورهای پیچیده حدس بزند. عوامل مختلفی مثل چرخه زمانی، دما و ظرفیت ذخیره‌سازی وجود دارند که روی عمر باتری‌های موبایل اثر می‌گذارند. این شاخص هم سلامت باتری را بر اساس معیارهایی مثل عمر، دما و ظرفیت روی مقیاس می‌برد و سلامت باتری را در یک نگاه به شما نشان می‌دهد.

رابط سلامت باتری از مسیر System Settings > Power Saving and Battery > Battery قابل دسترس است. خود سیستم هم برای افزایش طول عمر باتری هشدارهایی را به کاربر نشان می‌دهد تا در صورت نیاز به تعمیر، رسیدگی یا تعویض باتری بتواند دستگاه را به مراکز معتبر خدمات ببرد.

انتظار داریم شیائومی نسخه پایدار این ویژگی را به‌زودی برای گوشی‌های بیشتری عرضه کند. ولی تا آن زمان برای محافظت از باتری خود آن را در دمای متعادل نگه دارید، چون قرار گرفتن در دمای بسیار بالا یا بسیار پایین موجب کاهش عمر باتری می‌شود. افزون بر این، بهتر است درصد شارژ را همواره بین ۳۰ تا ۸۰ درصد حفظ کنید. شارژ شدن در درصدهای بالاتر از این بازه به باتری فشار می‌آورد و خالی شدن بیش از حد باتری هم موجب کاهش عمر آن می‌شود.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز