تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت در حال کار روی برنامه امنیتی بین‌پلتفرمی برای ویندوز، اندروید و iOS است

مایکروسافت در حال کار روی برنامه امنیتی بین‌پلتفرمی برای ویندوز، اندروید و iOS است

Capture

ظاهرا شرکت مایکروسافت در حال توسعه‌ی برنامه‌ی امنیتی بین‌پلتفرمی جدیدی برای سیستم‌عامل ویندوز، اندروید و آی‌اواس است.

مایکروسافت مشغول کار روی برنامه‌ی امنیتی جدیدی برای کاربران سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ است. این نرم‌افزار که دیفندر (Defender) نام دارد، از قبل در فهرست فروشگاه این شرکت ثبت شده و درحال‌حاضر در مرحله‌ی پیش‌نمایش است. غول فناوری ردموند برای بازاریابی این برنامه، از عنوان «مرکز امنیتی برای همه‌ی دستگاه‌های متصل ازجمله ویندوز و آی‌اواس و اندروید» استفاده کرده است.

با تک نیوز همراه باشید……

به‌گزارش بی‌بوم، طبق توضیحات ارائه‌شده برای «مایکرسافت دیفندر»، هدف این برنامه دفاع دربرابر تهدیدهای دیجیتالی روی دستگاه‌های کاربران است. این نرم‌افزار به کاربران اجازه می‌دهد تا دستگاه‌های ویندوزی یا اندرویدی یا آی‌اواس خود را ایمن کنند.

برنامه‌ی اشاره‌شده به‌صورت بسته‌ای ۱۲ مگابایتی ارائه شده است و می‌توان آن را از‌طریق فروشگاه مایکروسافت روی رایانه‌ی شخصی یا لپ‌تاپ‌های سازگار با ویندوز ۱۱ دانلود و نصب کرد. بااین‌حال، به‌نظر می‌رسد امکانات کامل مایکروسافت دیفندر فقط دردسترس کاربرانی است که اشتراک مایکروسافت ۳۶۵ را خریده‌اند. اگر سعی کنید حساب کاربری استاندارد مایکروسافت خود به نسخه‌ی پیش‌نمایش دیفندر متصل کنید، با پیغام خطای زیر مواجه خواهید شد.

به‌نظر می‌رسد استفاده از این افزونه می‌تواند امنیت دیجیتال را روی سیستم شما برقرار کند. این نرم‌افزار به‌ کاربران اجازه می‌دهد نمایی کلی از همه‌ی سیستم‌های امنیتی دستگاه‌های متصل خود مشاهده کنند. علاوه‌بر‌این، دیفندر با برنامه‌ی Your Phone مایکروسافت سازگاری دارد و به‌خوبی با آن کار می‌کند. همچنین، احتمال دارد این نرم‌افزار جای برنامه‌ی امنیتی ویندوز را نگیرد که درحال‌حاضر روی این سیستم‌عامل ارائه شده است؛ بدین‌ترتیب، کاربران می‌توانند تنظیمات امنیتی خود را با استفاده از مایکروسافت دیفندر تغییر دهند.

نرم‌افزار مذکور هنوز تکمیل نشده و مایکروسافت هنوز آن را به‌طور رسمی معرفی نکرده است. می‌توان انتظار داشت که به‌زودی و پیش از معرفی رسمی، اطلاعات بیشتری درباره‌ی دیفندر دردسترس قرار گیرد؛ بنابراین، باید منتظر به‌روزرسانی‌های جدید این نرم‌افزار باشیم.

نظر شما درباره ماکروسافت دیفندر چیه ؟

داخل کامنت ها بنویسید.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز