تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار فناوری ایران : نماد معاملاتی تپسی در فرابورس درج شد

نماد معاملاتی تپسی در فرابورس درج شد

tapsi og logo 1

طبق اطلاعیه رسمی فرابورس ایران نماد معاملاتی تپسی در نرخ‌های فرابورس ایران درج شد. از همین روی بایستی طی هفته‌های آتی منتظر عرضه اولیه این نماد که اولین استارتاپ پذیرش شده در بورس ایران است، باشیم.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

فرابورس ایران امروز با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرکت «پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس» با نماد تپسی به عنوان دویست و هفتادمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس ایران درج شده است. نماد تپسی قرار است در گروه رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن معامله شود.

این نماد ۲۹ دی ماه سال گذشته جهت ورود به بورس پذیرش شده بود اما با وجود حسابرسی‌ها و احراز شرایط، اجازه عرضه در بورس را کسب نکرده بود.

طبق اطلاعیه منتشر شده امیدنامه شرکت پیشگامان فن‌آوری و دانش آرامیس در بخش اوراق بهادار پذیرفته شده قابل مشاهده است. حال بایستی منتظر عرضه اولیه این نماد در بازار فرابورس باشیم. اگرچه به گفته مدیرعامل فرابورس در عرضه اولیه تپسی، این سهام به طور مستقیم عرضه نشده و تنها از طریق مشارکت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و سایر نهادهای مالی عرضه اولیه انجام خواهد شد.

هامونی همچنین پیش از این از فراهم کردن ضوابط خاص استارتاپ‌ها برای ورود به بازار سرمایهو تصویب در سازمان بورس خبر داده بود. به گفته وی شروط ۱۷ گانه‌ای توسط کارگروه استارتاپ‌ها تعیین شده که باید استارتاپ‌های متقاضی ورود به بورس، آن‌ها را پیش از ورود به بازار سرمایه فراهم کنند. مثلا باید درصدی از سهام خود را نزد هیئت پذیرش فرابورس به وثیقه بگذارند تا زمانی که ریسک‌های شرکت به حداقل رسید این سهام به مرور در بازار سرمایه عرضه خواهد شد.

لازم به ذکر است هفته گذشته بود که وزیر ارتباطات از عملی شدن وعده ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه خبر داد. او اعلام کرد دولت سیزدهم به وعده ورود استارتاپ‌ها به بازار سرمایه جامه عمل پوشاند و شرکت تپسی نخستین شرکتی خواهد بود که نام آن بر تابلوی فرابورس نقش خواهد بست.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز