تک نیوز > اخبار تکنولوژی : واتس‌اپ تایید هویت با تماس کوتاه تلفنی را برای اندروید آزمایش می‌کند

واتس‌اپ تایید هویت با تماس کوتاه تلفنی را برای اندروید آزمایش می‌کند

whatsapp 1

واتس‌اپ احتمالا به‌زودی امکان تایید اکانت از طریق تماس تلفنی را فراهم می‌کند. این پیام‌رسان در حال حاضر با ارسال پیامک، کد شش رقمی تاییدیه را به دست کاربران می‌رساند، اما در آینده امکانات بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

به گزارش وب‌سایت تخصصی WABetaInfo، واتس‌اپ ظاهرا در نسخه بتای ۲.۲۱.۱۱.۷ در حال آزمایش قابلیت جدیدی به نام «Flash Calls» است که بر طبق تصاویر منتشر شده، روش جدیدی را برای دریافت کد تاییدیه فراهم می‌کند. در تصویر حاضر از کاربر خواسته شده تا مجوز دسترسی به تماس‌های تلفنی را صادر کند.

گفتنی است که کاربر نیازی به شنیدن محتوای تماس‌ها ندارد و هر تماس به‌صورت خودکار لحظاتی پس از وصل شدن قطع می‌شود. با این حال، عده‌ای از کاربران پیرامون دسترسی واتس‌اپ به تاریخچه تماس‌های دستگاه ابراز نگرانی کرده‌اند. وب‌سایت WABetaInfo می‌گوید در این روش واتس‌اپ هر بار با شماره متفاوتی با شما تماس می‌گیرد و با مقایسه شماره فعلی و قبلی هویت شما را تایید می‌کند. این مقایسه در واقع جایگزینی برای همان کد معروف ۶ رقمی است.

این شرکت فعلا مشغول کار روی اطلاعیه‌ای برای توضیح مناسب این ویژگی و مجوز لازم برای فعالیت آن است. قابلیت Flash Calls صرفا یک امکان اختیاری خواهد بود و کاربران می‌توانند مثل گذشته از طریق پیامک به دریافت کد تاییدیه ادامه دهند.

در حال حاضر مشخص نیست که قابلیت یاد شده چه زمانی در دسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت اما ذکر این نکته حائز اهمیت است که تایید تلفنی فقط روی دستگاه‌های اندرویدی کار می‌کند، چون سیستم عامل iOS به اپلیکیشن‌ها اجازه دسترسی به سوابق تماس‌ها را نمی‌دهد.

مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک و مالک واتس‌اپ، چند روز پیش در مصاحبه‌ای تایید کرد که آن‌ها مشغول کار روی پشتیبانی چندپلتفرمی برای واتس‌اپ هستند. این امکان به کاربران اجازه خواهد داد تا توسط حداکثر چهار دستگاه به اکانت واتس‌اپ خود دسترسی پیدا کنند.

زاکربرگ همچنین تایید کرد که ویژگی پیام‌های نامرئی به‌زودی در پیام‌رسان آن‌ها ارائه خواهد شد. این ویژگی باعث می‌شود پیام‌ها پس از یک بار مشاهده به‌طور خودکار از بین بروند.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز