تک نیوز > اخبار فناوری ایران : واکنش وزرای ارتباطات و علوم به قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور: شورای امنیت باید مصوب کند

واکنش وزرای ارتباطات و علوم به قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور: شورای امنیت باید مصوب کند

konkur min

وزیر ارتباطات اعلام کرد درخواست سازمان سنجش برای قطع اینترنت کشور هنگام برگزاری کنکور سراسری در حال بررسی است. وزیر علوم نیز اعلام کرد در زمان برگزاری آزمون سراسری، اینترنت تنها به صورت نقطه‌ای قطع خواهد شد.

بحث قطع اینترنت کل کشور در 29 و 30 دی ما، هم زمان با برگزاری کنکور سراسرسی نگرانی بسیاری برای کاربران و کسب‌وکارها ایجاد کرده است.

«عیسی زارع‌پور» وزیر ارتباطات در گفتگو با تسنیم با اشاره به درخواست سازمان سنجش برای قطع سراسری اینترنت گفت: «از آنجایی که ابزار و ادواتی پیدا شده که با اتصال به اینترنت می‌توان از آن‌ها در جلسات کنکور استفاده و تقلب کرد، سازمان سنجش درخواست کرده برای حفظ حقوق شرکت‌کنندگان آزمون سراسری، اینترنت در زمان برگزاری کنکور قطع شود.»

به گفته وی این درخواست در حال بررسی است و هنوز چیزی در این باره مصوب نشده است.

وزیر ارتباطات با تأکید بر اینکه در این زمینه تصمیم‌گیر نیست، اظهار داشت شورای امنیت کشور باید درباره قطع اینترنت هنگام برگزاری کنکور سراسری تصمیم بگیرد.

«اینترنت به صورت منطقه‌ای قطع می‌شود»

«محمدعلی زلفی‌گل»، وزیر علوم نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت اعلام کرد همچون سال‌های گذشته، اینترنت به صورت منطقه‌ای و در محل‌های برگزاری کنکور سراسری قطع خواهد شد. البته به گفته وی این موضوع نیاز به مصوبه شورای امنیت ملی کشور دارد:

«قرار است اینترنت فقط در حوزه هایی که کنکور برگزار می شود، قطع شود تا فرزندان ما (متقاضیان) در کمال امنیت و آسایش با خیال راحت به رقابت در کنکور بپردازند.»

گفتنی است معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش صبح امروز با حضور در برنامه تلویزیونی از قصد این سازمان برای قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور خبر داد و گفت: «ما قصد داریم به طور کامل اینترنت را در کل کشور قطع کنیم.اینترنت ان‌شاءالله در آن روز، یعنی روز برگزاری کنکور قطع خواهد شد.»

لازم به ذکر است وزیر ارتباطات خرداد ماه امسال در واکنش به قطع نقطه‌ای اینترنت گفته بود مسئولیت قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور با وزارت علوم است و وزارت ارتباطات تنها مجری این دستور است.

او همچنین پیشنهاد کرده بود تا به جای قطع نقطه‌ای اینترنت، از ادوات یافتن ابزارهای تقلب استفاده شود، حال نه تنها بحث قطع اینترنت مقطعی رفع نشده بلکه احتمالاً شاهد قطع سراسری اینترنت هنگام برگزاری کنکور باشیم. کنکوری که طبق مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی قرار است در دو نوبت در دی ماه امسال و تیر 1402 برگزار شود.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز