تک نیوز > اخبار تکنولوژی : وزیر ارتباطات: تمامی داده‌های دولتی در داخل کشور میزبانی می‌شوند

وزیر ارتباطات: تمامی داده‌های دولتی در داخل کشور میزبانی می‌شوند

azari minister 1

در حالی که تا چند سال گذشته، داده‌های برخی از دستگاه‌های دولتی در خارج از کشور میزبانی می‌شد اکنون و به گفته وزیر ارتباطات تمامی داده‌های دولتی درون کشور میزبانی می‌شوند.تا آخر ابن خبر همراه تک نیوز باشید.

 

«محمدجواد آذری جهرمی» با بیان این که در سال ۹۲، بنا بر اعلام دبیر وقت شورای عالی فضای مجازی، داده‌های حدود ۴۰درصد از دستگاههای دولتی، برای ارائه‌ خدمات الکترونیکی در خارج از کشور میزبانی می‌شد، اعلام کرد هم اکنون با گسترش چشمگیر دولت الکترونیکی، تمامی داده‌های دولتی درون کشور میزبانی می‌شوند.

او که در توییتر خود به ارائه کارنامه دولت الکترونیک پرداخته بود، می‌گوید مجموع خدمات دولت به مردم ۵۹۶۸ خدمت است که در گام اول دولت الکترونیکی باید الکترونیکی می‌شدند. اولین ارزیابی در آخر ۹۵ انجام شد که تنها ۱۱۰ خدمت الکترونیکی بود. اکنون در سال ۱۴۰۰ تعداد  ۴۹۹۷ (حدود ۸۴ درصد) خدمت الکترونیکی شده‌اند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه در گام دوم ‌دولت الکترونیکی، تبادل اطلاعات بین دستگاه‌ها بایستی میسر می‌شد، گفت:

«در سال ۱۳۹۲، تعداد تبادل اطلاعات بین دستگاهی صفر، در پایان سال ۱۳۹۶ به عدد ۹۷ میلیون رسید و هم اینک تا ابتدای مرداد ۱۴۰۰ از عدد ۲.۸ میلیارد عبور کرده است. ارائه خدمات یکپارچه، گام سوم دولت الکترونیکی بود که با تعریف ۲۳ پروژه مهم پیگیری شد. سلامت الکترونیکی، سامانه جامع تجارت، مالیات الکترونیکی و سامانه ستاد از مهمترین این پروژه‌ها بود.»

آذری جهرمی پیش از این نیز با تاکید بر اهتمام دولت دوازدهم به الکترونیکی شدن خدمات و دسترسی شهروندان، اعلام کرده بود بنا بر آمار دبیر شورای عالی فضای مجازی در سال ۱۳۹۲ ، ۴۰ درصد اطلاعات دولت در خارج از کشور «هاست» می‌شد و خدمات الکترونیک دولت میزبانی آن در خارج از کشور بود، در سال ۱۳۹۸، حدود ۴۸ درصد اطلاعات کشور خارج از کشور نگهداری می‌شد و امروز با توجه به زیرساخت‌هایی که در دولت توسعه داده شده ما هیچ دستگاه دولتی نداریم که اطلاعات آن خارج از کشور «هاست» شود.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز