تک نیوز > اپل : پاداش ۱۸۰ هزار دلاری اپل به کارمندان برتر برای جلوگیری از خروجشان به مقصد شرکت متا

پاداش ۱۸۰ هزار دلاری اپل به کارمندان برتر برای جلوگیری از خروجشان به مقصد شرکت متا

getty 1169538423 2000127320009280345 sjnj76

اپل برای جلوگیری از خروج کارمندان برتر خود به مقصد شرکت متا، پاداش ۱۸۰ هزار دلاری برای آنان در نظر گرفته است.

رقابت در دره‌ی سیلیکون روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود؛ زیرا غول‌های فناوری برای به‌دست‌آوردن و حفظ کارمندان با‌استعداد خود تلاش می‌کنند. اپل در آخرین اقدام برای رسیدن به این هدف، پاداش‌های درخورتوجهی برای برخی از کارمندان برترش در نظر گرفته است.

به‌گزارش گیزموچاینا، بلومبرگ اعلام کرده است که اپل پاداش‌های زیادی برای مهندسان منتخبش در نظر گرفته است تا از خروج آنان به مقصد شرکت‌های رقیب، ازجمله متا (فیسبوک سابق) جلوگیری کند. براساس این گزارش، مهندسان منتخب از بخش طراحی، سخت‌افزار، توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و عملیات بین ۵۰ تا ۱۸۰ هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد تا از تصمیمشان برای خروج از اپل به مقصد شرکت‌های رقیب صرف‌نظر کنند.

بیشتر مهندسان اپل سهامی به ارزش ۸۰ تا ۱۲۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند؛ اما این مبلغ پاداشی بدون رشته نیست؛ زیرا به‌شکل واحد‌های سهام محدود ارائه می‌شود که قرار است در مدت چهار سال به مهندسان منتخب واگذار شود. شرط دریافت پاداش این است که کارمندان شرکت اهل کوپرتینو همچنان در اپل فعالیت و از دریافت شغل در شرکت‌های دیگر خودداری کنند.

در گزارش بلومبرگ، به این موضوع نیز اشاره شده است که پرداخت‌ها بخشی از بسته‌های غرامت عادی اپل نیست؛ بسته‌هایی که حقوق پایه و واحدهای سهام و پاداش نقدی را شامل می‌شود. اپل گاه پاداش‌های نقدی اضافه‌ای به کارمندان خود پرداخت می‌کند؛ اما به‌گفته‌ی برخی افراد، آخرین پاداش‌های این شرکت که به‌عنوان سهام غیرمعمول برای برخی کارمندان در نظر گرفته شده، بسیار بیشتر از پاداش‌های قبلی است. این پاداش به ۱۰ تا ۲۰ درصد از مهندسان فعال در بخش‌های مختلف اپل اعطا شده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز