تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : پایان کار فولکس واگن گلف در آمریکا؛ تنها گلف GTI و R به فروش خواهد رسید

پایان کار فولکس واگن گلف در آمریکا؛ تنها گلف GTI و R به فروش خواهد رسید

golf gti vs civic type r 43

فولکس واگن به طور رسمی اعلام کرد که دیگر قصد فروش مدل فولکس واگن گلف را در خاک آمریکا ندارد و تولید این محصول در سایت تولیدی مکزیک به پایان راه خود رسیده است.

در حال حاضر گلف نسل 7.5 در این سایت تولید می‌شد که طبق اعلام شرکت فولکس واگن دیگر تولید نخواهد شد و صرفا مدل های GTI و R به صورت وارداتی به خاک آمریکا خواهد رسید.

فولکس واگن گلف از سال 1974 در آمریکا به فروش می‌رسد و در حدود 2.5 میلیون دستگاه نیز فروش داشته است.

دلیل اصلی این کار فولکس واگن نیز کاهش فروش محصولات هاچبک در خاک آمریکا و گسترش فروش محصولات کراس اور و شاسی بلند نما است به گونه‌ای که حتی مدل برقی ID 3 نیز در خاک آمریکا به فروش نخواهد رسید و مدل کراس اور آن یعنی ID 4 در آمریکا عرضه خواهد شد.

مدل های GTI و R پرچمداران هر سری از نسل های گلف به حساب می‌آیند و در حال حاضر نیز فولکس واگن مشغول عرضه گلف GTI Clubsport در بازارهای اروپایی است.

نسل هشتم گلف در حالی معرفی شد که شاهد استفاده گسترده از سیستم های هیبریدی 48V و کمک راننده هوشمند در این محصول پر فروش فولکس واگن بودیم.

همچنین در داخل اتاق نیز شاهد استفاده از دو صفحه نمایش عظیم الجثه به همراه دکمه های حساس به لمس در نسل جدید گلف هستیم. گلف در ایران نیز هواداران بسیار زیادی دارد و نسل های اولیه آن در دهه های 60 و 70 در تعداد به نسبت زیادی وارد خاک ایران شده است.

تا پیش از تحریم مجدد و ممنوعیت واردات، گلف GTI نسل 7.5 در ایران توسط شرکت ماموت خودرو در تعداد بسیار اندکی عرضه شد که می توانید مطلب تست و بررسی اختصاصی آن را مطالعه کنید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز