تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : پذیرش دوج کوین توسط تسلا موجب رشد ۱۸ درصدی قیمت این رمزارز شد

پذیرش دوج کوین توسط تسلا موجب رشد ۱۸ درصدی قیمت این رمزارز شد

1 3

ایلان ماسک در توییتی اعلام کرد که تسلا به‌زودی فروش کالا با دوج کوین را آغاز می‌کند. به دنبال این خبر و در شرایطی که بازار رمزارزها در شرایط نزولی به سر می‌برد، قیمت دوج کوین با یک رشد ناگهانی ۱۸ درصدی مواجه شد.

 

مدیرعامل تسلا در توییتی در صفحه خود نوشت: «تسلا خرید برخی کالاها را با دوج ممکن می‌کند و خواهد دید که شرایط چگونه پیش می‌رود.» به فاصله کوتاهی پس از انتشار این توییت، قیمت دوج‌کوین با افزایشی تقریبا ۱۸ درصدی به ۰.۱۹ دلار رسید. این قیمت شاید نسبت به رکورد تاریخی ۰.۷۱ دلار ماه مه آن‌قدرها زیاد نباشد، اما با توجه به وضعیت روزهای اخیر رشد بزرگی محسوب می‌شود.

تسلا در گذشته فروش خودرو با بیت کوین را امتحان کرده بود، اما با افت قیمت این رمزارز از خیر پذیرش آن گذشت. حالا هم امکان خرید خودرو با دوج‌کوین فراهم نخواهد شد اما ظاهرا علاقه ایلان ماسک به این رمزارز بامزه چنان زیاد شده که او تصمیم گرفته برای فروش بخشی از کالاهای این شرکت دوج نیز قبول کند.

علاقه ماسک به دوج کوین ادامه دارد

دوج‌کوین در ابتدا به عنوان یک شوخی ساخته شد اما کم‌کم طرفداران سرسخت خودش را پیدا کرد و حالا به عنوان جایگزینی برای کوین‌های مطرح بازار از جمله بیت کوین و اتریوم معرفی می‌شود. ثروتمندترین فرد دنیا توجه ویژه‌ای به بازار رمزارزها دارد و اغلب با توییت‌های خود قیمت کوین‌ها را بالا و پایین می‌برد. او تاکنون بارها درباره بیت کوین و دوج کوین توییت‌های تاثیرگذار منتشر کرده است.

مدیرعامل تسلا که به تازگی از سوی مجله تایم به عنوان چهره سال انتخاب شده، در گفتگو با این مجله گفت: «بیت کوین اساسا جایگزین خوبی برای ارزهای مرسوم نیست. ولی دوج کوین که به عنوان یک شوخی ساده لوحانه ساخته شد برای انجام تراکنش‌ها بهتر عمل می‌کند.» بیت کوین هم‌اکنون با قیمت تقریبی ۴۷٫۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز