تک نیوز > اخبار خودرو : KMC K7 کرمان موتور؛ مشخصات فنی جدید، قیمت و امکانات

KMC K7 کرمان موتور؛ مشخصات فنی جدید، قیمت و امکانات

JAC X7 2 1

شرکت چینی JAC که در ایران با نام جک شناخته می شود، اولین تصاویر رسمی از جدیدترین کراس اوور خود را منتشر کرد.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید. این خودرو Jiayue X7 نامگذاری شده و در کلاس کامپکت ها قرار می گیرد. کراس‌اوور مذکور در ایران با نام KMC K7 شناخته شده و کرمان موتور وظیفه عرضه آن در بازار را به عهده دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا نگاهی داشته باشیم بر امکانات فنی و رفاهی، مشخصات، رقبا و برچسب قیمتی این خودرو:

جک Jiayue X7 یا همان KMC K7 دارای بدنه ای نسبتا مدرن است؛ این کراس اوور چینی به گونه ای طراحی شده که شکل و چینش چراغ های آن شاسی بلندهایی مثل جیپ چروکی و هیوندای سانتافه را در ذهن تداعی می کند.

در نمای روبروی این خودرو، جلوپنجره عریض با خطوط عمودی متعدد را می توان شاخص ترین المان دانست. در دو طرف این المان و در بالاترین ارتفاع ممکن چراغ های LED روشنایی در روز جا خوش کرده اند؛ وظیفه تامین روشنایی در شب را هم چراغ های تعبیه شده در دو طرف سپر بر عهده دارند.

در نمای جانبی، KMC K7 کرمان موتور طراحی ساده تری دارد و جز خط ضخیمی که از روی در جلو آغاز شده و تا چراغ های عقب امتداد یافته، مورد خاصی جلب توجه نمی کند. در نمای عقب طبق روال این روزها، چراغ ها با نواری باریک به هم متصل شده اند؛ البته استفاده از واژه متصل چندان درست نیست، چرا که لوگوی جک در قسمت میانی مانع اتصال دو چراغ شده است!

با دقت بیشتر در تصاویر، مشخص می شود کراس اوور جدید چینی ها به اسپویلر انتهای سقف و چهار خروجی اگزوز – که به احتمال فراوان نقش تزئینی دارند – مجهز است. آنطور که یکی از نشریات محلی گزارش کرده جک Jiayue X7 از لحاظ ابعاد بدنه دارای مشخصات زیر است:

  • طول: ۴,۷۷۶ میلی متر
  • عرض: ۱,۹۰۰ میلی متر
  • ارتفاع: ۱,۷۶۰ میلی متر
  • فاصله محوری: ۲,۷۵۰ میلی متر

جک Jiayue X7 از کابین به‌روزی برخوردار است. همانند اکثر مدل های کنونی، در پشت فرمان دیگر خبری از نشان دهنده های آنالوگ نبوده و از یک نمایشگر دیجیتال برای ارایه اطلاعات مختلف استفاده شده است. درست در قسمت میانی داشبورد نیز یک نمایشگر بزرگ و عریض به چشم می خورد. این نمایشگر که برای کنترل سیستم اینفوتینمنت کاربرد دارد، با داشبورد همسطح نیست و حالتی ایستاده دارد.

دسته دنده خوش فرم، درب کشویی کنار آن که احتمالا مربوط به محفظه مخصوص وسایل کوچک است و همچنین سقف پانورامیک از دیگر خصوصیات جالب کابین Jiayue X7 به شمار می روند؛ ضمن اینکه به نظر می رسد این خودرو از شارژ بی سیم تلفن همراه هم پشتیبانی می کند.

مشخصات فنی و امکانات KMC K7

مشخصات فنی و امکانات KMC K7

نیروی مورد نیاز KMC K7 را یک موتور ۱.۵ لیتری توربوشارژ با حداکثر قدرت ۱۷۴ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۱ نیوتن متر تامین می‌کند. همچنین یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه خودکار نیروی موتور را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. این کراس‌اوور به مصرف سوختی برابر با ۸ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش دارد.

گفتنی است شتاب صفر تا صد این خودرو کمتر از ۱۱ ثانیه (رسمی) و ۱۳ ثانیه (تست شده) بوده و حداکثر سرعت آن نیز برابر با ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

از دیگر مشخصات این کراس‌اوور حدودا ۱۷۰۰ کیلوگرمی می‌توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵، سیستم تعلیق جلو مک فرسون و سیستم تعلیق عقب چند اتصالی مستقل اشاره کرد.

از جمله امکانات KMC K7 کرمان موتور می‌توان به ۴ کیسه هوا، سنسور نور، سامانه کنترل پایداری، سامانه کنترل حرکت در سراشیبی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سقف پانوراما، ترمز پارک برقی، استارت دکمه ای، تهویه اتوماتیک، کروز کنترل، جلو آمپر دیجیتال، درِ صندوق برقی، تریم داخلی چرم، گرمکن و سردکن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه و… اشاره کرد.

آپدیت – شهریور ۱۴۰۰: 

با توجه به کاتالوگ جدید کراس‌اوور KMC K7 که بر روی وب‌سایت کرمان موتور قرار گرفته، مشخصات فنی و قوای محرکه این خودرو تغییر کرده است.

در کاتالوگ جدید KMC K7 کرمان موتور، قدرت تولیدی قوای محرکه ۱٫۵ لیتری این خودرو در نسخه یورو ۵ از ۱۷۱ اسب‌بخار به ۱۶۱ اسب‌بخار کاهش پیدا کرده اما گشتاور تولیدی آن همچنان ۲۵۱ نیوتن‌متر است.

گفته می‌شود قوانین مربوط به استاندارد آلایندگی یورو ۵ اصلی‌ترین دلیلی است که سبب شده کرمان موتور قدرت تولیدی قوای محرکه کی ۷ را محدود کند.

قیمت و رقبا کی ام سی k7 کرمان موتور

براساس آخرین شرایط فروش منتشر شده از سوی کرمان موتور قیمت KMC K7 برابر با ۹۵۰ میلیون تومان است. انتظار می‌رفت که قیمت این خودرو بیش از ۱ میلیارد تومان باشد اما با عرضه یکی از رقبای جدی این خودرو یعنی فیدلیتی بهمن موتور با قیمت حدود ۶۵۰ میلیون تومان بهای آن به طور موقتی تا ۹۵۰ میلیون تومان نیز کاهش یافت.

فعلا و با توجه به نوسانات اخیر نرخ دلار این خودرو در بازار آزاد با بهایی نزدیک به ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان داد و ستد می‌شود.

در حال حاضر کرمان موتور KMC K7 را در ۶ طیف رنگی مختلف به خریداران این خودرو عرضه می‌کند.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

  1. خطاب به دوستی که گفته بگرد ببین از کی کپی کرده.
    شما بگرد ببین تویوتا از کی کپی کرد که الان در این جایگاه ایستاده، مگر هرکاری رو باید از صفر شروع کرد وقتی نمونه موجوده؟ چقدر عمق دید باید کم باشه این حرف رو بزنی

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز