تک نیوز > ویندوز : آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده میلادی از راه می‌رسد

آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11 ماه آینده میلادی از راه می‌رسد

Windows 11 Build 22567 1024x538 1

ویندوز 11 عمر نسبتا کمی دارد اما در همین مدت هم با بروزرسانی‌های مختلف، به قابلیت‌های جدیدی مجهز شده است. حالا کاربران باید منتظر یک آپدیت جدید باشند؛ آپدیت بزرگی که در تاریخ 20 سپتامبر (29 شهریور) برای ویندوز 11 منتشر خواهد شد.

این بروزرسانی که نسخه 22H2 نام دارد، از مدت‌ها قبل مراحل آزمایشی خود را پشت سر می‌گذارد و شامل قابلیت‌های متنوعی می‌شود که می‌توانند عملکرد جدیدترین سیستم عامل مایکروسافت را بهبود دهند.

قابلیت‌های آپدیت بزرگ بعدی ویندوز 11

طبق گزارش «ویندوز سنترال»، در نسخه بعدی ویندوز 11 باید منتظر قابلیت‌هایی مانند فولدر اپ‌ها در منوی استارت، ویژگی درگ اند دراپ برای تسکبار و ژست‌های لمسی و انیمیشن‌های جدید باشیم.

مایکروسافت همچنین ویژگی دسترسی‌پذیری زیرنویس زنده یا لایو کپشن (Live Captions) را هم به سیستم عامل خود اضافه می‌کند تا کاربرانی که مشکل شنوایی دارند، متن صداها را دریافت کنند. علاوه بر این، با ابزار دستیار صوتی جدیدی هم روبه‌رو می‌شویم تا با استفاده از آن بتوانیم تنها با صدا، سیستم را کنترل کنیم.

در این آپدیت جدید طراحی تسک منیجر هم تغییر می‌کند و به همراه حالت تاریک جدید، از نوار دستور تازه و یک حالت بهره‌وری برای محدود کردن مصرف منابع توسط اپ‌ها بهره می‌برد. ویژگی Snap Layouts هم بهبودهای زیادی را در نسخه 22H2 تجربه خواهد کرد تا استفاده از آن راحت‌تر شود.

مایکروسافت همچنین روی تب‌ها برای فایل اکسپلورر کار می‌کند؛ قابلیتی که کمی دیرتر از 29 شهریور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. ظاهرا ردموندی‌ها یک آپدیت دیگر برای نسخه 22H2 منتشر می‌کنند که شامل این ویژگی می‌شود.

به گفته منابع، مایکروسافت می‌خواهد پاییز امسال 10 سالگی سرفیس را با معرفی محصولات جدید جشن بگیرد؛ دستگاه‌هایی که احتمالا با نسخه 22H2 ویندوز 11 از راه می‌رسند.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که مایکروسافت هنوز تاریخ انتشار نسخه جدید ویندوز 11 و همچنین تاریخ برگزاری رویداد سرفیس بعدی را رسما اعلام نکرده است.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز