تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اپل : آیپد مینی اپل با پشتیبانی 5G معرفی شد

آیپد مینی اپل با پشتیبانی 5G معرفی شد

Apple iPad mini colors 09142021 big carousel 1.jpg.large 1 1

اپل در جریان رویداد رونمایی ۲۳ شهریورماه از آیپد مینی با طراحی جدید، ترکیب رنگ جذاب و پشتیبانی از شبکه ۵G رونمایی کرد که مجهز به تراشه قدرتمند A15 بایونیک است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

محصول جدید از نمایشگر ۸.۳ اینچی بهره می‌برد که نسبت به نسل قبل خود که از نمایشگر ۷.۹ اینچی بهره می برد، مجهز به صفحه نمایش بزرگتری است. اپل در جریان رویداد رونمایی اعلام کرد روشنایی نمایشگر دستگاه تا ۵۰۰ نیت می‌رسد.

با وجودی که انتظار می‌رفت اپل آیپد مینی را با نمایشگر مینی LED رونمایی کند اما این اتفاق نیفتاد و دستگاه جدید اپل از نمایشگر نمایشگر معمولی Liquid Retina بهره می‌برد.

آیپد مینی با چیپ A15 Bionic عرضه می شود. محصول جدید کوپرتینویی‌ها با پردازنده ۶ هسته‌ای، ۴۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل شده و قدرت پردازشی بهتری را از خود نشان می‌دهد و همچنین به لطف پردازنده گرافیکی ۵ هسته‌ای، ۸۰ درصد قدرت پردازش گرافیکی بالاتری را ارائه می‌دهد.

این دستگاه با سیستم عامل iPadOS 15، ویژگی‌های جدید ML از جمله live text بهره می‌برد که با کمک هوش مصنوعی دستگاه متن روی عکس‌ها قابل ردیابی است و امکان ترجمه متن روی عکس‌ها را به هفت زبان زنده دنیا برای کاربران فراهم می‌کند.

کیفیت تصویربرداری دوربین های نسل جدید آیپد مینی نیز ارتقا پیدا کرده است. در پنل پشتی آیپد مینی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی با فلش true Tone قرار دارد. دوربین پنل پشتی با ISP جدیدی که دارد امکان فیلمبرداری با کیفیت ۴k را برای کاربران فراهم می‌کند. در پنل جلویی این دستگاه نیز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با فناوری middle Stag اپل جای گرفته است. نسل دوم اپل پنسل نیز به صورت مغناطیسی در کنار شاسی دستگاه قرار می‌گیرد.

آیپد مینی دارای پورت USB-C است که سرعت انتقال داده‌ها را تا ۱۰ برابر افزایش می‌دهد. دکمه تاچ آیدی در پاور دستگاه ادغام شده است ولی آیپد مینی فاقد فیس آیدی است. سیستم اسپیکر جدید محصول جدید کوپرتینویی ها از ویژگی Lanscape بهره می‌برد که در حالت استریو می‌تواند کیفیت صوتی مطلوبی را ارائه می‌دهد. محصول جدید از اتصال وای‌فای و ۵G با سرعت دانلود ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه پشتیبانی می‌‌کند. اپل در تولید آیپد مینی از آلومینیوم ۱۰۰ بازیافتی استفاده کرده است که مجددا نشان می‌دهد محصولات دوستدار طبیعت را به بازار عرضه می‌کند.

اتصال بی‌سیم ۵G به آیپد مینی اجازه می‌دهد بتواند سرعت دانلود را شرایط بهترین حالت به حداکثر سرعت ۳.۵ گیگابیت بر ثانیه برساند. این دستگاه با پشتیبانی Gigabit LTE و eSIM تجربه کاربری بهتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و وای‌فای ۶ نیز منجر به اتصال سریع‌تر به وای‌فای را برای آنها تضمین می‌‌کند.

آیپد مینی جدید از حسگر اثر انگشت روی فریم و اکسسوری های جدید بهره می‌برد و قرار است از دوم مهرماه با قیمت پایه ۴۹۹ دلار در دسترس کاربران قرار گیرد.

نسخه با قابلیت اتصال وای‌فای آیپد مینی با قیمت پایه ۴۹۹ دلار و مدل‌های وای‌فای+ سلولار با قیمت پایه ۶۴۹ دلار در بازار ایالات متحده عرضه می‌شوند.

آیپد مینی جدید در دو نسخه ۶۴ و ۲۵۶ گیگاباتی در ترکیب رنگ صورتی، نورستاره‌ای، بنفش و خاکستری فضایی به بازار عرضه می‌شود.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز