تک نیوز > اخبار فناوری ایران و اخبار تکنولوژی : ادعای معاون سازمان سنجش: 29 و 30 دی اینترنت در کل کشور قطع می‌شود

ادعای معاون سازمان سنجش: 29 و 30 دی اینترنت در کل کشور قطع می‌شود

910x600 1

در پخش فیلم مشکل دارید ؟ اینجا کلیک کنید

معاون امور آزمون‌های سازمان سنجش از قصد این سازمان برای قطع سراسری اینترنت در زمان برگزاری کنکور سراسری خبر داد. «حسن مروتی» در برنامه صبح بخیر ایران صدا و سیما با اعلام خبر قطعی اینترنت در روز کنکور، گفت: «اینترنت ان‌شاءالله در آن روز، یعنی روز برگزاری کنکور قطع خواهد شد.» او در پاسخ به این پرسش مجری برنامه مبنی بر اینکه که چرا پیش از این زمان برگزاری کنکور اینترنت قطع نمی‌شد، گفت: «ما سال گذشته اینترنت را قطع کردیم. قطع نقطه‌‎‌‌ای در این مورد جواب نمی‌دهد. پارسال قطع نقطه‌ای در بعضی نقطاط انجام شد و از آنتن‌های دیگر آنتن گرفته بودند.» مروتی در پاسخ به این پرسش که آیا افراد از اپراتور دیگری توانستند اینترنت بگیرند، گفت: «در جاهای مختلف توسط آنتن‌های مختلف پوشش اینترنت انجام می‌شود. در صورتی که آنتنی قطع باشد از آنتنی که کمی دورتر است خط گرفته می‌شود.»

راهکار برگزار کننده کنکور: قطعی اینترنت برای امنیت کنکور

پیشنهاد قطع اینترنت در زمان برگزاری کنکور تا جایی عجیب است که مجری برنامه صبح بخیر ایران گفت با طرح این گزاره که قرار نیست اینترنت را در این دو روز به طور کامل قطع کنید، در پی پاسخ منطقی برای قطعی یکپارجه اینترنت بود.

مروتی اما با تأکید بر اینکه اینترنت به طور کاملا یکپارچه قطع خواهد شد، گفت: «ما قصد داریم به طور کامل اینترنت را در کل کشور قطع کنیم.»

او در پاسخ به اینکه این روش خیلی منطقی نیست و به هر حال قطع سراسری منجر به آسیب و قطع امور دیگر خواهد شد، گفت: «این موضوع برای چند ساعت می‌ارزد چون سرنوشت افرادی که در کنکور حاضر هستند در آن ساعات رقم می‌خورد.»

گفتنی است براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کنکور سراسری دو نوبته برگزار می‌شود. نوبت اول آن 29 و 30 دی ماه امسال و نوبت دوم نیز در 14 و 15 تیر 1402 برگزار خواهد شد.

پیشنهاد قطعی یکپارچه اینترنت در کل کشور صبح امروز در شرایطی طرح شد، که هفته گذشته طی برگزاری آزمون‌های نهایی سال پایانی دبیرستان با تقلب گسترده و لو رفتن سوالات امتحان نهایی روبه رو بودیم. از سویی دیگر سال‌های گذشته بعد از آغاز برگزاری آزمون نتایج و پاسخ آزمون در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود.

به نظر می‌رسد سازمان سنجش آموزش کشور به جای حل کردن مسئله قصد دارد صورت مسئله را به شکلی حل کند که بخش‌های دیگر جامعه نیز از کنکور سراسری متضرر شوند. این در حالی است که اینترنت در حال حاضر نیازی ضروری است و برای پیشبرد امور متفاوت از امور بانکی تا آموزش و درمان نیازمند دسترسی یکپارچه به اینترنت پایدار هستیم.

البته وزارت ارتباطات همچنان نسبت به این موضوع واکنشی نشان نداده و باید دید واکنش به این تصمیم از سوی وزارت ارتباطات چه خواهد بود. وزیر ارتباطات پیش‌تر اعلام کرده بود مسئولیت قطع اینترنت در روزهای برگزاری کنکور با وزارت علوم است و وزارت ارتباطات تنها مجری این دستور است.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز