تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت اولین نسخه بتای ویندوز 11 را منتشر کرد

مایکروسافت اولین نسخه بتای ویندوز 11 را منتشر کرد

windows 11 1 1 1

مایکروسافت اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ را در اختیار کاربران برنامه ویندوز اینسایدر قرار داد. تا پیش از این کاربران برای تجربه سیستم عامل جدید ردموندی‌ها باید نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان آن را نصب می‌کردند.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

به گفته مایکروسافت، پیش نمایش توسعه‌دهندگان برای کاربران فنی کاربرد دارد. مسلما برای نصب اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ سیستم شما باید قادر به پشتیبانی از آن باشد و همانطور که می‌دانید، مایکروسافت سخت‌افزارهای خاصی را برای نصب این سیستم عامل درنظر گرفته است.

پردازنده‌های تقریبا جدید اینتل و AMD از ویندوز ۱۱ پشتیبانی می‌کنند، اما ردموندی‌ها در زمان آزمایش‌ها از نزدیک عملکرد پردازنده‌های نسل هفتم اینتل و Zen 1 شرکت AMD را دنبال می‌کنند. بنابراین شاید سیستم شما با پردازنده‌های قدیمی بتواند اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ را اجرا کند، اما احتمالا در نسخه نهایی چنین قابلیتی از شما گرفته می‌شود.

بتای ویندوز ۱۱ در مقایسه با نسخه پیش نمایش توسعه‌دهندگان باگ‌های کمتری دارد بنابراین کاربران با نگرانی کمتری می‌توانند آن را نصب کنند، با این حال همچنان این سیستم عامل در حال توسعه است و مسلما تا زمان انتشار نسخه نهایی با باگ‌هایی همراه خواهد بود. برای سوییچ به کانال بتا باید به تنظیمات، آپدیت ویندوز و برنامه اینسایدر ویندوز بروید و سپس تنظیمات اینسایدر مدنظرتان را انتخاب کنید.

معمولا برای تغییر از کانال توسعه‌دهنده (Dev) به بتا، سیستم عامل باید بطور کامل دوباره روی سیستم‌تان نصب شود، اما برای مدت کوتاهی نیازی به اینکار نیست و می‌توانید در تنظیمات این گزینه‌ها را تغییر داد. به نظر می‌رسد در حال حاضر چنین کاری تنها نیازمند ریبوت سیستم است.

کاربران ویندوز ۱۰ می‌توانند با ثبت نام در برنامه بتای مایکروسافت به اولین نسخه بتای ویندوز ۱۱ دست پیدا کنند. همانطور که گفتیم نسخه‌هایی که در کانال بتا منتشر می‌شوند نسبت به کانال توسعه‌دهندگان پایداری بیشتری دارند، اما همچنان با نسخه‌های اولیه و باگ‌هایی روبه‌رو هستیم. علاوه بر این، برخی قابلیت‌های نسخه نهایی هم در آن وجود ندارند.

برای مثال قابلیت چت مایکروسافت تیمز در کانال توسعه‌دهندگان وجود دارد اما هنوز برای کاربران نسخه بتا منتشر نشده. در نهایت نسخه بتای ویندوز ۱۱ که اخیرا در اختیار کاربران قرار گرفته، اولین بتای عمومی این سیستم عامل به حساب می‌آید. پیش از نصب ویندوز ۱۱ می‌توانید مقالات زیر را مطالعه کنید:

خیلی ممنونیم که تاآ[ر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز