تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : اپل هنگام راه‌اندازی اولیه آیفون در روسیه اپ‌های بومی را نمایش می‌دهد

اپل هنگام راه‌اندازی اولیه آیفون در روسیه اپ‌های بومی را نمایش می‌دهد

4fxJtRFSxRMGs6yUsjhrkS 1200 80

اپل ‌حالا به دلیل قانون جدیدی که به اجرا درآمده، لیستی از اپلیکیشن‌‌های ساخت روسیه را هنگام راه‌اندازی اولیه آیفون‌های خریداری شده در روسیه به کاربران پیشنهاد می‌کند. لیست اپلیکیشن‌ها پس از اینکه کاربر گزینه‌های دیگری مانند تنظیمات مربوط به موقعیت مکانی را انتخاب کرد، برای آن‌ها ظاهر می‌شود.

 

در متن ارائه شده مربوط به این اعلان جدید آمده است: «مطابق با الزامات قانونی روسیه، برای مشاهده اپلیکیشن‌های موجودِ قابل بارگیری ادامه دهید.» اپلیکیشن‌های قرار گرفته در این قسمت شامل برخی اپلیکیشن‌های شرکت «یاندکس»، اپلیکیشن مدیریت ایمیل Mail.ru، یک سرویس پخش ویدیویی به نام OK Live و شبکه اجتماعی محبوب روسی VK می‌شود. همچنین در کنار هر کدام از اپلیکیشن‌ها آیکونی قرار گرفته که کاربران با استفاده از آن‌ می‌توانند اپلیکیشن مورد نظر خود را دریافت کنند.

لازم به ذکر است که این قسمت جدید در پاسخ به قانون سال ۲۰۱۹ روسیه که تولیدکنندگان را به نصب اپلیکیشن‌های ساخت روسیه روی دستگاه‌های فروخته شده در این کشور مجبور می‌کند ایجاد شده است. قانون ذکر شده شامل گوشی‌های موبایل، تبلت‌ها، تلویزیون‌های هوشمند، لپ‌تاپ‌ها و رایانه‌های شخصی می‌شود. طبق گفته رویترز، این قانون  بخشی از تلاش گستره مسکو برای کاهش وابستگی‌ به شرکت‌های خارجی و همچنین مدیریت بیشتر اینترنت این کشور تصویب شده است.

ماه گذشته، اپل با در دسترس قرار دادن قابلیت نصب اپلیکیشن‌های روسی در هنگام راه‌اندازی موافقت خود را با این قانون اعلام کرد. با توجه به اینکه اپل معمولا راه‌اندازی محصولات خود را با کنترل دقیقی انجام می‌دهد، موافقت با چنین قانونی از سوی آن‌ها یک امتیاز قابل توجه محسوب می‌شود. با این حال اپل پیش از این هم برای مطابقت با قوانین محلی روسیه اقداماتی از جمله تغییر نقشه خود برای نشان دادن «شبه‌جزیره کریمه» به عنوان بخشی از قلمرو روسیه انجام داده است.

به گفته رویترز یاندکس و اپلیکیشن مدیریت ایمیل Mail.ru بیشترین سود را از این قانون جدید خواهند برد اما ماه گذشته یک مقام روسی در بیانیه‌ای اعلام کرد در صورتی که برنامه‌های دیگری در بین کاربران روسیه محبوب شوند، شامل این قانون خواهند شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز