تک نیوز > اخبار تکنولوژی و شیائومی و موبایل : باتری و سیستم شارژ شیائومی ۱۲ با تراشه اختصاصی Surge P1 مدیریت می‌شود

باتری و سیستم شارژ شیائومی ۱۲ با تراشه اختصاصی Surge P1 مدیریت می‌شود

section4 bg 1

یک روز مانده به معرفی سری شیائومی ۱۲ حالا اندک اطلاعات باقی مانده از اعضای این خانواده از طریق گزارش‌های غیررسمی و تیزرهای رسمی فاش می‌شود. این بار پوستر و اطلاعاتی منتشر شده که از وجود تراشه‌ای اختصاصی به نام Surge P1 روی این سری خبر می‌دهد؛ تراشه‌ای که قرار است مدیریت انرژی را برعهده داشته باشد.

شیائومی با انتشار پوستری از یک تراشه اختصاصی به نام Surge P1 خبر داده که کار مدیریت شارژ و انرژی پرچمداران این شرکت را انجام می‌دهد. پیش‌تر اعلام شده بود که شیائومی ۱۲ پرو از باتری ۴۶۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است و از فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی پشتیبانی می‌کند. حالا تایید شده که هم باتری و هم شارژر با چیپ Surge P1 مدیریت خواهند شد.

به گفته این غول چینی، طراحی باتری‌های دو تکه که اخیرا به وفور در بازار مشاهده می‌شوند بر ظرفیت و عمر باتری اثر شدیدی می‌گذارند. شیائومی می‌گوید معماری شارژ را بازطراحی کرده و از طریق دو تراشه شارژ اختصاصی ساختار پمپاژ انرژی را بهینه‌سازی نموده است. این شرکت مدعی است که برای اولین بار توانسته یک باتری تک سلولی با پشتیبانی از شارژ سیمی ۱۲۰ واتی بسازد. هدررفت گرما در این سیستم ۳۰ درصد کمتر شده است.

شیائومی می‌گوید در گذشته باتری‌های تک سلولی برای استفاده از شارژ سریع و تبدیل ولتاژ ورودی ۲۰ ولت به ۵ ولت به ۵ پمپ شارژ مختلف نیاز داشتند. این سیستم گرمای زیادی تولید می‌کرد و دستیابی به سرعت ۱۲۰ وات از طریق آن تقریبا غیرممکن بود. ولی حالا با تراشه Surge P1 ولتاژ بالای ورودی به جریان بزرگی تبدیل می‌شود که بهتر از قبل باتری را شارژ می‌کند.

این شرکت می‌گوید Surge P1 به عنوان اولین تراشه شارژ رزونانس از توپولوژی رزونانسی با بازدهی ۹۷.۵ درصدی استفاده می‌کند. به‌علاوه، بازدهی توپولوژی غیررزونانس هم ۹۶.۸ درصد اعلام شده است. شیائومی احتمالا ۷ دی ماه همزمان با رونمایی از شیائومی ۱۲ اطلاعات بیشتری در این باره اعلام می‌کند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز