تک نیوز > گیم تک : بازی The Matrix Awakens با همکاری استودیو کوالیشن

بازی The Matrix Awakens با همکاری استودیو کوالیشن

the matrix awakens playable demo poster 1 1

ایکس باکس اعلام کرده که استودیوی The Coalition از جنبه‌های مختلف در ساخت دمو قابل بازی The Matrix Awakens به اپیک گیمز کمک کرده است.


اپیک گیمز به‌تازگی فهرستی از جزئیات و ویژگی‌های جالب دمو قابل بازی The Matrix Awakens را به اشتراک گذاشت؛ دمویی با جلوه‌های بصری خارق‌العاده که توسط موتور آنریل انجین 5 ساخته شده است و در حال حاضر به رایگان روی کنسول‌های نسل نهم قابل دانلود است. ایکس باکس نیز در همین راستا پست جدیدی منتشر و اطلاعات بیشتری را راجع‌به ساخت این دموی فنی ارائه کرده است.

براساس این پست، سازندگان برای توسعه‌ی دمو قابل بازی ماتریکس با اعضای تیم ساخت فیلم اول ماتریکس همکاری کردند؛ اشخاصی مانند لانا واچوفسکی، جیمز مک‌تیگ و جان گیتا. همچنین علاوه‌بر تیم‌های مختلف بازی‌سازی اپیک گیمز، استودیوی The Coalition، سازنده‌ی نسخه‌های اخیر Gears of conflict نیز در ساخت The Matrix Awakens دخیل بود.

استودیوی کوالیشن سال‌ها است که از آنریل انجین استفاده می‌کند و تسلط خوبی در زمینه‌ی کار با این موتور قدرتمند دارد و به همین منظور با اپیک روی این دمو فنی همکاری کرده است. در پست ایکس باکس اشاره می‌شود اپیک گیمز چند ماه پیش از کوالیشن خواست به پروژه‌ی ساخت The Matrix Awakens ملحق شود. آن زمان کوالیشن «تقریبا یک سال» می‌شد که در حال کار روی نسخه‌ی Early get entry to آنرین انجین five بود و حتی یک دموی فنی به‌شدت واقع‌گرایانه به‌نام Alpha factor را برپایه‌ی این موتور ساخت و به همه نشان داد.

پست مذکور توضیح می‌دهد که کوالیشن در زمینه‌‌هایی چون بهینه‌سازی عملکرد دمو و استفاده‌ی آن از حافظه‌ی کنسول، به اپیک کمک می‌کرد؛ تا The Matrix Awakens بتواند از قدرت سخت‌افزاری ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس (و طبیعتا پلی استیشن five) نهایت بهره را ببرد. استودیوی سازنده‌ی Gears of war باید مطمئن می‌شد Assetهای این دمو طوری بهینه می‌شوند که تا آن‌جایی که می‌شود، قادر باشند از سیستم‌های آنریل انجین 5 به‌طور کامل استفاده کنند؛ سیستم‌هایی مانند digital Texture Streaming و Nanite.

کوالیشن از‌طرفی باید The Matrix Awakens را طوری طراحی می‌کرد که حافظه‌ی کنسول‌ها از پس اجرای آن بربیایند. مخصوصا ایکس باکس سری اس که از دو کنسول نسل نهمی دیگر حافظه‌ی کمتری دارد. کوالیشن همچنین به‌همراه دیگر تیم‌های دخیل در پروژه، به پیشرفت‌هایی در زمینه‌ی بهینه‌سازی عملکرد و استفاده از هسته‌های پردازنده‌ی کنسول دست پیدا کردند.

علاوه‌براین‌ها، سازندگان موفق شدند بهینه‌سازی‌هایی در زمینه‌ی قابلیت ری-تریسینگ The Matrix Awakens روی ایکس باکس انجام دهند که به‌گفته‌ی‌ آن‌ها باعث شد نرخ فریم هنگام تجربه‌ی دمو ثابت باقی بماند. در این پست همچنین عنوان می‌شود که ایکس باکس سری ایکس و سری اس از ویژگی‌های مختلف آنریل انجین five از جمله سایه‌ها و بازتاب‌های Ray-Tracedشده، پشتیبانی می‌کنند و این بدان معنا است که بازیکنان از تجربه‌ی The Matrix Awakens روی هر دو کنسول لذت خواهند برد.

نظر شما کاربران تک نیوز در این خصوص چیست؟ اگر The Matrix Awakens را بازی کرده‌اید، تجربه‌ها و دیدگاه‌های خود را از آن با ما به اشتراک بگذارید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز