تک نیوز > سامسونگ : بررسی سامسونگ گلکسی بادز 2

بررسی سامسونگ گلکسی بادز 2

سامسونگ buds 2

گلکسی بادز ۲ سامسونگ با کیفیت صدای عالی و قابلیت حذف نویز فعال یکی از بهترین گزینه‌های فعلی بازار هدفون‌های واقعا بی‌سیم است. با بررسی بادز ۲ همراه زومیت باشید.

سامسونگ که در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند به عنوان رقیب اصلی اپل شناخته می‌شود، در رقابت با برند لوکس آمریکایی برای عرضه‌ی هدفون‌های واقعا بی‌سیم نیز بی‌کار ننشسته و از دو سال پیش تاکنون، بازار این مدل هدفون‌های توگوشی را با عرضه گلکسی بادز، بادز پلاس، بادز لایو و بادز پرو متنوع‌تر کرده است.

کره‌ای‌ها چند ماه پیش نسخه جدید گلکسی بادز را به همراه گوشی پرچم‌دار زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ معرفی کردند. گلکسی بادز ۲ نسبت به گذشته بهبود یافته و از کیفیت صدای بهتر، قابلیت نویز کنسلینگ فعال (ANC) و بلوتوث 5.2 بهره می‌برد. این هدفون میان‌رده که حالا جایگزین بادز پلاس شده، سبک‌ترین هدفون سامسونگ تا به امروز است و می‌توان گفت از تمام جهات به جز عمر باتری، نسبت به محصولی که جایگزینش شده، برتری دارد. با این حال، آیا گلکسی بادز ۲ در حال حاضر بهترین گزینه پیش روی کاربران اندرویدی (یا حتی کاربران اپل) برای خرید هدفون واقعا بی‌سیم است؟ یا اینکه بهتر است با کمی پس‌انداز، سراغ مدل پرو گلکسی بادز رفت؟ در ادامه با بررسی گلکسی بادز ۲ سامسونگ همراه زومیت باشید.

طراحی گلکسی بادز ۲

ظاهر گلکسی بادز ۲ نسبت به گذشته تغییر کرده و حالا کمی کشیده‌تر و کمی سبک‌تر شده و در رنگ‌های متنوع‌تری موجود است. ایربادهای نخودشکل که از بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کنند، هر یک با وزن حدودا ۵ گرم، سبک‌ترین هدفون‌های سامسونگ هستند و با کنار گذاشتن طراحی دو رنگ بادز قدیمی، حالا به‌طور یکدست در چهار رنگ سفید، خاکستری تیره، زیتونی و یاسی عرضه شده‌اند.

بدون شک ظاهر گلکسی بادز ۲ با سلیقه‌ی تمام کاربران جور نیست، اما صرف نظر از جنبه‌های زیبایی‌شناختی، هدفون سامسونگ به‌گونه‌ای طراحی شده تا بتواند به بهترین شکل ممکن در گوش جای بگیرد و بدون شک یکی از راحت‌ترین هدفون‌های توگوشی موجود در بازار است. علاوه بر این، در جعبه هدفون سَری‌های سیلیکونی در سه اندازه مختلف قرار داده شده است تا برای فرم‌های مختلف گوش مناسب باشد. همچنین، از آنجایی که ایربادها به سمت بیرون برآمده نیستند، خطر افتادن از گوش بسیار کم است و حتی می‌توان با آن‌ها به خواب رفت! درواقع، میزان سبکی و راحتی این هدفون به حدی است که می‌توانید ساعت‌ها بدون کوچک‌ترین آزردگی‌خاطر از موسیقی مورد‌علاقه خود لذت ببرید. با این حال، این نکته را هم باید یادآور شد که گلکسی بادز ۲ برای آن دسته افرادی که سَری سیلیکونی برایشان آزاردهنده است و ترجیح می‌دهند ایربادها کمترین تماس را با گوششان داشته باشند، مناسب نیست.

زیر سطح پلاستیکی هر ایرباد، یک بلندگوی توییتر برای تولید و اجرای صداهای صوتی با فرکانس بالا، یک بلندگوی ووفر برای پوشش ضعف پردازش فرکانس‌های پایین و سه میکروفون برای حذف صدای محیط و افزایش کیفیت تماس گنجانده شده است. در گلکسی بادز ۲ خبری از تکنولوژی بادگیر نیست تا صدای وزش باد را به‌خصوص هنگام برقراری تماس، حذف کند؛ اما سامسونگ برای افزایش وضوح صدا از هوش مصنوعی استفاده کرده و چون ایربادها به سمت بیرون برآمده نیستند، تماس کمتری با وزش باد دارند.

کنترل و نرم‌افزار گلکسی بادز ۲

جفت کردن گلکسی بادز ۲ با گوشی اندرویدی به‌سادگی آب خوردن است؛ کافی است کیس شارژر را کنار گوشی بگذارید، در کیس را باز و یک یا دو ثانیه منتظر بمانید تا پیامی روی گوشی ظاهر شود. البته می‌توان هدفون را به‌طور دستی نیز با گوشی جفت کرد. برای این‌ کار باید اپلیکیشن همراه Wearable را باز و گزینه Add new device را از منوی همبرگری سمت چپ انتخاب کنید.

سطح خارجی گلکسی بادز ۲ مجهز به حسگر لمسی و آماده‌ی پاسخ‌گویی به فرمان‌های لمسی شما است. کنترل لمسی هدفون از حساسیت بالایی برخوردار است، به‌طوری‌که ممکن است حتی به ضربه‌های تصادفی نیز واکنش نشان دهد. از طرفی، سطح کوچک ایربادها نیز ممکن است ضربه به ناحیه لمسی را دشوار کند و برخی از فرامین کاربر را بی‌پاسخ بگذارد. البته فرامینی که به درستی به ایربادها منتقل شوند با صدای بیپی همراه هستند که به کاربر می‌گوید فرمان دریافت شده است. در کل، کنترل لمسی گلکسی بادز ۲ به‌اندازه‌ای که انتظار می‌رفت، بی‌عیب‌ونقص نیست و حسگر تشخیص نیرو به کار رفته در ایرپاد ۳ اپل تجربه به مراتب رضایت‌بخش‌تری را برای انجام فرامین لمسی ارائه می‌دهد.

سامسونگ برای کنترل لمسی ایربادز ۲، چهار فرمان تعریف کرده که به خاطر سپردن آن‌ها بسیار آسان است:

  • یک ضربه: قطع و پخش موسیقی
  • دو ضربه: پخش آهنگ بعدی
  • سه ضربه: پخش آهنگ قبلی
  • لمس ۲ ثانیه‌ای: خاموش/روشن کردن گزینه ANC و ambient sound (که به‌طور پیش‌فرض غیرفعال است و از بخش کنترل لمسی اپلیکیشن فعال می‌شود)

اگر حساسیت بالای هدفون سامسونگ در دریافت فرامین لمسی برایتان آزاردهنده است و ضربه‌های تصادفی مرتب باعث قطع شدن آهنگ در حال پخش می‌شوند، خوشبختانه این گزینه در اختیارتان گذاشته می‌شود تا کنترل‌های لمسی را در اپلیکیشن Wearable به‌طور کامل غیرفعال و برای کنترل هدفون، از گزینه‌های گوشی استفاده کنید.

به‌طور پیش‌فرض، فرمانی برای کنترل حجم صدای هدفون یا فعال کردن دستیار صوتی وجود ندارد، اما می‌توانید این دو فرمان را در بخش Labs اپلیکیشن همراه فعال کنید. بعد از فعال کردن گزینه‌ی کنترل صدا، می‌توانید با دو ضربه به گوشه‌های ایرباد، حجم صدا را کم یا زیاد کنید که البته به خوبی فرمان‌های دیگر اجرا نمی‌شود و احتمالا ترجیح دهید از خیر آن بگذرید. دستیار صوتی هم متاسفانه بیکسبی است که برای انجام یک فرمان ساده آنقدر از شما سؤال می‌پرسد که در نهایت ترجیح می‌دهید از خواسته‌تان صرف‌نظر کنید.

اگر جای خالی دستیار صوتی محبوب و بسیار کاربردی گوگل اسیستنت را نادیده بگیریم، اپلیکیشن همراه Wearable یکی از چند مزیت هدفون‌های سامسونگ نسبت به رقبا است. در این اپلیکیشن گزینه‌های متنوعی برای شخصی‌سازی و افزایش کنترل بر هدفون وجود دارد، از جمله:‌

  • خاموش/روشن کردن گزینه حذف صدای محیط و تقویت صدای محیط
  • تغییر شدت قابلیت تقویت صدای محیط از کم به زیاد
  • فعال/غیرفعال کردن کنترل لمسی
  • تست سَری‌های سیلیکونی برای تعیین اندازه مناسب گوش کاربر
  • تنظیمات اکولایزر: نرمال، تقویت بیس، سافت، داینامیک، تقویت وضوح صدا و تقویت تربل (متاسفانه امکان شخصی‌سازی EQ وجود ندارد)
  • فعال کردن اتصال یکپارچه ایرباد برای سوییچ بین سیستم‌ عامل‌های مختلف بدون نیاز به قطع اتصال از یک دستگاه
  • فعال کردن حالت گیمینگ برای کاهش تأخیر انتقال صدا هنگام بازی‌های موبایلی یا استریم ویدئو (این گزینه تنها برای گوشی‌های سامسونگ در دسترس است)‌
  • فعال کردن اعلام نوتیفیکیشن‌ها توسط بیکسبی
  • موقعیت‌یابی یکی از ایربادهای گم شده
  • مشاهده درصد شارژ ایربادها و کیس شارژر
  • به‌روزرسانی نرم‌افزار بادز ۲

همان‌طور که از فهرست بالا مشخص است، اپلیکیشن Wearable انتخاب عمل بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و بدین ترتیب، هدفون‌های سامسونگ را به گزینه‌ی دلخواه افرادی تبدیل کرده است که از کنترل انعطاف‌ناپذیر اپل بر ایرپاد دل خوشی ندارند. با این حال، اپلیکیشن مذکور برای کاربران iOS در دسترس نیست و هواداران اکوسیستم اپل حتی با خرید هدفون‌های سامسونگ نیز همچنان در بند محدودیت‌های این برند بسیار لوکس باقی خواهند ماند.

قابلیت‌های ویژه گلکسی بادز ۲

گلکسی بادز ۲ از قابلیت‌های ویژه‌ای از جمله ANC، تقویت صدای محیط (Ambient Sound)، حسگر مجاورتی و پشتیبانی از کدک اختصاصی سامسونگ و AAC بهره می‌برد که در ادامه به توضیح برخی از آن‌ها خواهیم پرداخت.

قابلیت ANC

یکی از ویژگی‌های جذاب گلکسی بادز ۲ که آن را به انتخاب ایده‌آلی در بازه هدفون‌های میان‌رده برای کاربران اندرویدی تبدیل کرده است، قابلیت «حذف صدای محیط فعال» معروف به ANC است که کیفیت صدای دریافتی را افزایش می‌دهد و همچنین به کاربر امکان می‌دهد با حجم صدای کم در محیط‌های نسبتا شلوغ به موسیقی گوش دهد.

هدفون‌های واقعا بی‌سیم به خاطر فضای بسیار کمی که در طراحی آن‌ها لحاظ شده، معمولا جای کافی برای گنجاندن سیستم ANC قدرتمندی که در هدفون‌های روگوشی با درایورهای بزرگ می‌بینیم، ندارند؛ درنتیجه، سطح انتظار از عملکرد این سیستم در هدفونی چون بادز ۲ آنچنان بالا نیست. با این وجود، سامسونگ موفق شده با وجود این محدودیت، یکی از بهترین تجربه‌های ANC را با بادز ۲ ارائه دهد.

با این حال، برای آنکه بتوانید از این قابلیت نهایت استفاده را ببرید، لازم است ایربادها کاملا با فرم گوش شما تطابق داشته باشند تا از نشت صدا جلوگیری شود؛ به همین خاطر، تصمیم سامسونگ به ارائه سری‌های سیلیکونی در اندازه‌های مختلف در راستای افزایش عملکرد قابلیت ANC نیز بوده است.

به گفته سامسونگ، ANC بادز ۲ می‌تواند تا ۹۸ درصد سروصدای محیط را حذف کند و این مقدار را برای مدل پرو، ۹۹ درصد اعلام کرده است. در تجربه شخصی من، فعال بودن ANC عمق بیشتری به آهنگ می‌داد و کمی از «تیزی» صداها در فرکانس بالایی را کم می‌کرد. این قابلیت در محیط‌های بسیار شلوغ و پرهمهمه نیز به‌طور کامل موفق به حذف صدای بیرون نمی‌شد؛ اما با توجه به برچسب قیمتی این هدفون، عملکرد رضایت‌بخشی از خود نشان داد.

حالت تقویت صدای محیط (Ambient Sound)

گلکسی بادز ۲ علاوه بر حذف سروصدای محیط به لطف قابلیت ANC، می‌تواند صدای محیط را به کمک حالت تقویت صدای محیط موسوم به Ambient Sound افزایش دهد تا بهتر به گوش کاربر برسد. به عبارتی می‌توان گفت این قابلیت نقطه مقابل ANC است و در شرایطی کاربرد دارد که کاربر لازم است در حین گوش دادن به موسیقی از اتفاقاتی که در اطرافش می‌افتد، مطلع باشد. مثلا اگر در حال دوچرخه‌سواری در خیابان هستید یا نیاز دارید صدای اعلام ایستگاه‌های قطار را در مترو بشنوید، اما نمی‌خواهید از گوش دادن به آهنگ محبوب خود دست بکشید، می‌توانید قابلیت Ambient Sound را فعال کنید.

برخلاف ANC، درجه‌ی Ambient Sound را می‌توان کم یا زیاد کرد. اگر این قابلیت را در بالاترین درجه قرار دهید، احساس می‌کنید هدفون شما به یک جفت سمعک تبدیل شده است یا در دالانی نشسته‌اید که صداها عجیب و شاید کمی ربات‌وار به گوش می‌رسند. در کل، این قابلیت در تقویت صدای محیط عملکرد بسیار بهتری از تقویت صدای افراد دارد و مثلا می‌توانید صدای خش‌خش کاغذ، کشیده شدن صندلی روی زمین یا باز شدن پاکت چیپس را در فاصله‌ای نسبتا دور با وضوح بسیار بالایی بشنوید، انگار قدرت شنوایی شما در حد یک خون‌آشام ارتقا یافته است! با این حال، در تجربه شخصی من، اگر موسیقی در حال پخش باشد حتی با حجم صدای کم، به سختی می‌شود صحبت افراد را تشخیص داد، مگر اینکه در حال فریاد زدن باشند.

متاسفانه در بادز ۲ خبری از قابلیت تشخیص صدای بادز پرو نیست که به محض شنیدن صدای کاربر، قابلیت Ambient Sound را فعال می‌کرد و برای فعال کردن آن باید از فرمان لمسی یا از طریق اپلیکیشن اقدام کنید.

تست اندازه سَری‌های ایرباد

از آنجایی که قابلیت ANC و پوشش فرکانس پایینی نیازمند چفت شدن ایربادها با گوش است، سامسونگ علاوه بر قرار دادن سری‌های سیلیکونی در سه اندازه مختلف در جعبه، گزینه تست اندازه سَری‌های ایرباد را نیز در اپلیکیشن همراه ارائه داده تا کاربر به کمک آن بتواند بهترین اندازه سری را متناسب با فرم گوش خود پیدا کند. گزینه Earbud fit test که در بخش تنظیمات ایرباد اپلیکیشن موجود است، عملکردی مشابه تست ایرپاد پرو اپل دارد و در کمتر از ۵ ثانیه و با پخش چند تون مختلف، مشخص می‌کند که آیا سری انتخابی مناسب گوش کاربر است یا خیر.

حسگر مجاورتی

گلکسی ایربادز ۲ به لطف حسگر مجاورتی، به‌طور خودکار آهنگ در حال پخش را با بیرون آوردن هر دو ایرباد از گوش قطع می‌کند؛ اگرچه با قراردادن ایربادها در گوش، پخش آهنگ از سر گرفته نمی‌شود و لازم است از فرمان لمسی استفاده کرد. متاسفانه این حسگر مشابه حسگر تشخیص پوست ایرپاد ۳ نیست تا تنها با بیرون آوردن یکی از ایربادها، پخش آهنگ را متوقف و بعد به‌طور خودکار با برگرداندن ایرباد به داخل گوش، پخش آهنگ را شروع کند. اما در کل، عملکرد این حسگر رضایت‌بخش است و بودن آن بهتر از نبودنش است.

کیفیت صدا و عملکرد گلکسی بادز ۲

گلکسی ایربادز ۲ از کدک‌های AAC ،SBC و کدک اختصاصی سامسونگ موسوم به Scalable پشتیبانی می‌کند که عملکردی شبیه کدک بالارده aptX Adaptive کوالکام دارد و بیت‌ریت ۸۸ تا ۵۱۲ کیلوبیت‌بر‌ثانیه را پوشش می‌دهد. گوشی‌های سامسونگ و البته آیفون می‌توانند نهایت استفاده را از کدک AAC (رمزنگاری صوتی پیشرفته) ببرند، اما عملکرد این کدک در گوشی‌های اندرویدی غیرسامسونگ چندان قابل‌اعتماد نیست. علاوه‌براین، درایورهای این هدفون ۱۱٫۲ میلی‌متر هستند که نسبت به گذشته ۶ میلی‌متر بزرگ‌تر شده‌اند و درنتیجه عملکرد رضایت‌بخش‌تری در پخش موسیقی دارند.

به‌طور کلی، پروفایل صدای گلکسی بادز ۲ در طول بازه فرکانس پایینی تا بالایی یکنواخت و نسبتا خنثی ارزیابی می‌شود، اگرچه در فرکانس میانی با کمی افت و در ابتدای فرکانس بالایی با کمی خیز همراه است. البته اگر ترجیح می‌دهید صدای بیس، سازهای اصلی یا سطوح تربل را با تأکید بیشتری بشنوید، می‌توانید از گزینه‌های اکولایز موجود در اپلیکیشن همراه این هدفون استفاده کنید.

محدوده‌ی پاسخ فرکانسی بادز ۲ را می‌توان چیزی حدود ۲۰ تا ۱۰ هزار هرتز در نظر گرفت، اگرچه ممکن است پوشش صدای بیس تا ۸۰ هرتز به اندازه کافی محسوس نباشد و ساب‌بیس در اکثر آهنگ‌ها از دست برود؛ با این حال، بادز ۲ نسبت به رقیبش ایرپاد ۳ عملکرد به مراتب بهتری در فرکانس پایینی دارد و رضایت خاطر بیشتری را برای دوستداران موسیقی به ارمغان می‌آورد.

دلیل عملکرد رضایت‌بخش بادز ۲ در پوشش فرکانس پایینی نیز به سری سیلیکونی و قابلیت حذف صدای محیط فعال برمی‌گردد که به طرز قابل‌توجهی از نشت صدا به بیرون جلوگیری می‌کند. درست است که ساب‌بیس کم‌رنگ‌تر از آنچه باید، احساس می‌شود، اما برای اکثر کاربران عادی این موضوع اهمیت چندانی نخواهد داشت. به‌طور کلی، عملکرد بادز ۲ در پوشش بیس بهتر از رقیبش ایرپاد ۳ یا حتی ایرپاد پرو است؛ به عنوان مثال، وضوح صدای بیس در آهنگ Paper Trails از بند Darkside که در عمق فرکانس پایینی از صدای خواننده نیز بهره برده، تا حد رضایت‌بخشی در بادز ۲ تجربه شد.

عملکرد بادز ۲ در محدوده فرکانس میانی که مربوط به صدای خواننده و سازهای اصلی است، رضایت‌بخش و نسبتا خنثی است و برای آهنگ‌های سبک و به اصطلاح خلوت، وضوح و جزئیات صدای بسیار بالایی را تجربه خواهید کرد. با این حال، دقت هدفون در پوشش بازه میانی با کمی افت همراه است و صدا کمی کمرنگ‌تر از کیفیت استودیویی به گوش می‌رسد؛ هرچند این افت به حدی نیست که واقعا محسوس باشد. شاید تنها جایی که از میزان رضایت‌بخشی عملکرد صدای هدفون به طرز محسوسی کم می‌شود، پخش آهنگ‌هایی با حجم سنگینی از صدای درامز و گیتار الکتریک باشد که آن‌ها را کمی به‌هم‌ریخته پخش می‌کند؛ اما به‌طور کلی صداها در بازه‌ی میانی از وضوح و جزئیات کافی برخوردارند.

در بازه فرکانس پایینی که مربوط به سطوح تربل و صدای ریز است نیز شاهد عملکرد قابل‌قبولی از هدفون سامسونگ هستیم. دقت تربل در بازه پایینی با کمی افت همراه است و صدای خواننده و سازها در این محدوده کمی خفه به نظر می‌رسد؛ اما در بازه میانی تربل با تأکید بیشتری رو‌به‌رو هستیم که صداهایی نظیر سنج را پررنگ‌تر از حالت عادی پخش می‌کند. با این حال، تجربه شنیداری آهنگ جَز You’ve Got to Have Freedom از فارو سندرز در این هدفون بسیار لذت‌بخش و جادوی صدای ساکسیفون به خوبی قابل‌لمس بود.

سری‌ سیلیکونی ایربادز ۲ علاوه بر افزایش پوشش بیس، از نشت صدا به بیرون نیز جلوگیری می‌کند؛ به‌طوری‌که گوش دادن به موسیقی با صدای بلند در محیط‌های نسبتا شلوغی چون مترو باعث آزردگی اطرافیان نخواهد شد.

میکروفون

گلکسی ایربادز ۲ در کنار سه میکروفون در هر ایرباد برای فعال کردن قابلیت ANC و تقویت صدای محیط، از یادگیری ماشین نیز برای تشخیص صدای محیط بهره می‌برد تا هنگام برقراری تماس، سروصدای محیط را کاهش و وضوح صدا را افزایش دهد. هنگام برقراری تماس و با فعال کردن نویز کنسلینگ، عملکرد رضایت‌بخشی از میکروفون‌های بادز ۲ مشاهده شد و صدا با وضوح بسیار خوبی در دو سمت خط منتقل شد. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که کیفیت میکروفون‌ها تنها برای مکالمه‌ی تلفنی رضایت‌بخش است و نباید از آن‌ها انتظار ضبط حرفه‌ای صدا را داشته باشید.

عمر باتری

اگر نخواهیم عمر باتری گلکسی بادز ۲ را با هدفون‌های دیگر سامسونگ و رقبا مقایسه کنیم، می‌توان گفت برای مصرف روزانه به‌قدر کافی رضایت‌بخش است. گلکسی بادز ۲ می‌تواند تا ۵ ساعت موسیقی با ANC فعال پخش کند و با کیس شارژر هم می‌توانید سه بار هدفون را از صفر تا ۱۰۰ شارژ کنید. با خاموش کردن ANC نیز می‌توانید زمان استفاده از هدفون را به حدود ۷ ساعت افزایش دهید.

اما عملکرد شارژدهی بادز ۲ و کیس همراه آن در مقایسه با ۱۱ ساعت شارژدهی بادز پلاس یا ایرپادز ۳ اپل رضایت‌بخش نیست؛ هرچند می‌توان اینطور استدلال کرد که اندازه کوچکتر بادز ۲ نسبت به بادز پلاس اگرچه باعث کمتر شدن ظرفیت باتری شده، اما به سبکی و راحتی آن هم کمک کرده است. کیس شارژر ایربادز ۲ همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند، به‌طوری‌که با ۵ دقیقه شارژ می‌توانید تا یک ساعت از موسیقی لذت ببرید.

Galaxy Buds 2 exploded view

جمع‌بندی

گلکسی بادز ۲ که به فاصله دو سال از بادز اولیه عرضه و حالا جایگزین بادز پلاس شده است، به‌اندازه‌ای بهبود یافته تا ارتقا از نسل قبلی را توجیه کند. در بین هدفون‌های واقعا بی‌سیم سامسونگ، بادز ۲ سبک‌ترین است و به‌قدری راحت در گوش جای می‌گیرد که ممکن است بدون آنکه متوجه شوید، با آن به خواب روید! در کنار سبکی و راحتی، بادز ۲ به قابلیت حذف نویز فعال و تقویت صدای محیط مجهز شده است و کیفیت صدای رضایت‌بخشی ارائه می‌دهد تا بهترین انتخاب در بازه‌ی میان‌رده هدفون‌های توگوشی باشد. اپلیکیشن همراه هدفون نیز شامل گزینه‌های مختلفی است که انتخاب عمل بیشتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد و باتری هم اگرچه نسبت به هدفون‌های دیگر سامسونگ شارژدهی کمتری دارد، به‌اندازه‌ای هست که نیاز روزمره کاربر عادی را برطرف کند.

با این حال، گلکسی بادز ۲ مقاومت بسیار کمی در برابر نفوذ آب و تعرق دارد و استفاده از آن زیر باران شدید یا هنگام ورزش‌های سنگین، نگرانی از آسیب‌دیدگی هدفون را به همراه خواهد داشت. بعلاوه، کنترل لمسی هدفون نسبت به ضربه‌های دریافتی گاهی بیش از حد حساس و گاهی بی‌تفاوت است و عملکرد صددرصد رضایت‌بخشی ارائه نمی‌دهد. از طرفی، دستیار صوتی بیکسبی نیز کارایی گوگل اسیستنت را ندارد و احتمالا کاربران ترجیح دهند از خیر فرامین صوتی بگذرند. گلکسی بادز ۲ اگرچه می‌تواند با آیفون جفت شود، به خاطر ناسازگاری اپلیکیشن همراهش با iOS، کاربران اپل را از بسیاری قابلیت‌های کاربردی هدفون محروم می‌کند و انتخاب مناسبی برای آن‌ها به شمار نمی‌آید.

در کل، گلکسی بادز ۲ با توجه به برچسب قیمتی‌اش، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای آن دسته از افرادی است که دنبال هدفونی با قابلیت حذف نویز فعال هستند؛ اما اگر می‌توانید کمی بیشتر پس‌انداز کنید، گلکسی بادز پرو پوشش بیس بهتر،‌ شارژدهی بیشتر و عملکرد رضایت‌بخش‌تری از سیستم ANC ارائه می‌دهد.

نکات منفی

نکات مثبت

  1. مقاومت بسیار کم دربرابر آب و تعرق (استاندارد IPX2)
  2. دستیار صوتی بیکسبی به جای گوگل اسیستنت
  3. ناسازگاری اپلیکیشن با آیفون
  4. عملکرد نه‌چندان رضایت‌بخش کنترل لمسی
  1. سبک، راحت و موجود در رنگ‌های متنوع
  2. کیفیت صدای عالی
  3. گزینه ANC و تقویت صدای محیط
  4. گزینه‌های متنوع اپلیکیشن همراه
  5. سری‌های سیلیکونی در سه اندازه مختلف

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز