تک نیوز > قیمت ها : بهترین لپ تاپ های 10 تا 20 میلیون تومان

بهترین لپ تاپ های 10 تا 20 میلیون تومان

businesslaptops 2048px 2x1 1

متأسفانه لپ‌تاپ دیگر کالایی نیست که به‌راحتی بتوان آن را تهیه کرد. حالا برای خرید لپ‌تاپ نو، در خوش‌بینانه‌ترین حالت باید ۱۰ میلیون تومان هزینه کنید. در چنین وضعیتی، دانشجویان قشری هستند که بیشترین سختی را متحمل می‌شوند؛ کسانی که به‌دلیل وضعیت تحصیلی مجبور هستند لپ‌تاپ تهیه کنند؛ ولی اکثرشان نمی‌توانند چند ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ مناسب بپردازند.

وضعیت نابه‌سامان بازار باعث شد راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی را تهیه کنیم. در این مقاله، قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابل‌حمل را بخرید؛ البته در نظر داشته باشید منظور از «لپ‌تاپ ارزان‌قیمت» دستگاه‌هایی با قیمت بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان است.

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هر یک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش از حد خرید به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد. به‌همین دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در نظر داشتن آن‌ها، قادر به انتخاب بهترین گزینه برای کاربری خود خواهید بود؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین وجود نداشته باشد.

ابتدا در نظر داشته باشید که لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزار‌های مهندسی در دسترس است، اما نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به موارد زیر توجه کنید:

پردازنده مرکزی یا CPU مهم‌ترین عنصر در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. اول پردازنده را انتخاب کنید و سپس با توجه به آن لپ‌تاپ‌های مناسب خود را بیابید.

با وجود گزینه‌‌های ارزان‌تر مجهز به پردازنده‌های سلرون و پنتیوم” اما پیشنهاد ما حداقل مدل‌های مجهز به Core i3 است تا اگر در آینده نیاز به اموری با توان پردازشی بیشتر داشتید، با مشکل حادی مواجه نشوید.

در صورتی که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید مدلی با ۴ گیگابایت رم خریداری کنید تا در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر به آن بیافزایید.

حافظه‌ی SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر دارد. با توجه به نبود SSD و استفاده از هارددیسک‌های معمولی در اکثر لپ‌تاپ‌های این رده‌ی قیمتی، قویا پیشنهاد می‌کنیم افزودن SSD و جایگزین کردن آن با هارددیسک‌ را پس از خرید لپ‌تاپ برنامه‌ریزی کنید. حتی تهیه‌ی یک حافظه SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت لپ‌تاپتان را به‌صورت چشم‌گیری افزایش دهد.

توجه داشته باشید که در رده‌ی قیمتی لپ‌تاپ اقتصادی، یکی از راهکارها می‌تواند خرید لپ تاپ دست دوم با سخت‌افزار قوی‌تر از لپ تاپ نو باشد؛ اما ما این راهکار را برای کسانی که دانش سخت‌افزاری چندانی ندارند، به هیچ‌وجه پیشنهاد نمی‌کنیم، به‌ویژه اگر شخص فروشنده، فرد آشنا و معتمدی نباشد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۰ میلیون تومان

اگر نخواهید لپ‌تاپ دست دوم بخرید، باید بدانید در زمان نگارش مقاله‌ی پیش‌رو، حداقل باید حدود ۱۰ میلیون تومان برای خرید لپ‌تاپ اقتصادی هزینه کنید. در این بازه‌ی قیمتی، لپ‌تاپ‌های زیادی در بازار وجود دارد که اکثرشان هم مشخصات کم‌وبیش یکسانی دارند. در‌این‌میان، مدل‌هایی هستند که در‌مقایسه‌با سایر مدل‌ها، ارزش خرید بیشتری دارند و تجربه‌ی کاربری بهتری را دراختیارتان قرار می‌دهند.

ایسوس ویووبوک R565MA

احتمالاً هنگامی که سراغ خرید لپ‌تاپ جدیدی در بازه‌ی قیمتی ۱۰ میلیون تومان می‌آیید، با این آگاهی وارد عمل شده‌اید که در حدود ۱۰ میلیون تومان باید دنبال لپ‌تاپی باشید که از پس کارهای روزمره شما برآید و نه بیشتر.

لپ تاپ ایسوس مدل R565MA، با پردازنده‌ی دو هسته‌ای Celeron N4020 اینتل، ۴ گیگابایت رم، یک ترابایت حافظه‌ی HDD و نمایشگر ۱۵/۶ اینچ و 1080p با پنل TFT LCD از نوع مات می‌تواند، همراه خوبی برای انجام کارهای روزانه‌تان باشد؛ این لپ تاپ مناسب کاربرانی است که فیلم تماشا می‌کنند یا با نوشتن و ویرایش متون سرکار زیادی دارند. ویژگی خوب لپ تاپ ایسوس R565MA بهره‌مندی از یک درگاه USB 3.0 و یک درگاه تایپ C در این رده‌ی قیمتی است.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۳ میلیون تومان

لنوو IdeaPad 3 V15

لنوو IdeaPad 3 V15 از پردازنده‌ی نسل‌دهمی Core i3-1005G1 اینتل، ۴ گیگابایت رم از نوع DDR4، حافظه‌ی ذخیره‌سازی یک ترابایت HDD و نمایشگر ۱۵٫۶ اینچی و 1080p با پنل TFT LCD بهره می‌برد و در محدوده‌ی قیمتی ۱۳ میلیون تومان یکی از معقول‌ترین گزینه‌ها به‌حساب می‌آید؛ وزن نسبتاً مناسب، طراحی شیک و ساده و بهره‌مندی از دو درگاه USB 3.0 از دیگر امکانات این لپ تاپ اقتصادی لنوو هستند. شما می‌توانید در صورت تمایل، رم لپ‌تاپ را نیز تا ۱۲ گیگابایت ارتقا دهید.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۵ میلیون تومان

افرادی که قدرت پردازنده‌های سلرون و پنتیوم برایشان کافی نیست و می‌خواهند لپ‌تاپی بخرند که هم بتوانند سال‌های بیشتری با آن کار کنند و هم کارهای سنگین‌تری مثل ویرایش عکس و اجرای برخی نرم‌افزارهای مهندسی را انجام دهند، باید به سراغ لپ‌تاپ‌هایی در بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان بروند. با افزایش ۲۰ درصدی قیمت، بزرگ‌ترین تغییر، افزایش چشمگیر قدرت پردازشی است. بازه‌ی قیمتی ۱۵ میلیون تومان دراختیار لپ‌تاپ‌هایی با پردازنده‌‌ی Core i3 اینتل و رایزن AMD قرار دارد که می‌توانند همراه مناسبی در کل دوران تحصیل یک دانشجو باشد.

لنوو تینک بوک 15

تینک بوک 15 لنوو کامل‌ترین لپ تاپ در بازه‌ی ۱۵ میلیون تومان محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ از نسل یازدهم پردازنده‌ی Core i3 با پردازنده‌ی گرافیکی Intel UHD Graphics بهره می‌برد که در کنار ۴ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی SSD NVMe تجربه‌ی خوب و روانی ارائه می‌دهد؛ بنابراین هنگام انجام تمام کارهای روزمره مثل وب‌گردی با تب‌های زیاد، ویرایش فایل‌های سنگین ورد و اکسل، ویرایش عکس با فتوشاپ و اجرای برنامه‌های مهندسی با مشکل خاصی مواجه نمی‌شوید؛ البته توصیه می‌شود که در اولین فرصت رم دستگاه خود را تا حداقل دو برابر ارتقا دهید. از نظر درگاه‌ها هم، تینک بوک 15 کامل است و حتی از درگاه USB نوع C هم بهره می‌برد.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۱۸ میلیون تومان

Modern 15 A10RBS ام اس آی

اگر قصد دارید زیر ۲۰ میلیون تومان هزینه کنید و نیاز دارید که لپ تاپ شما گرافیک مجزا داشته باشد، یکی از بهترین انتخاب‌های شما می‌تواند لپ تاپ ام اس آی سری مدرن ۱۵ مدل A10RBS باشد. این لپ تاپ خوش‌ساخت از پردازنده‌ی Core i3-10110U اینتل به همراه ۸ گیگابایت رم از نوع DDR4 و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی SSD بهره می‌برد؛ همچنین استفاده از گرافیک مجزای GeForce MX250 انویدیا به همراه نمایشگر IPS LCD Full HD به اندازه‌ی ۱۵٫۶ اینچ، درگاه یو اس بی تایپ C با پشتیبانی از DisplayPort و بدنه‌ی خوش‌ساخت فلزی و سبک آن، ارزش خرید لپ تاپ مدرن 15 A10RBS ام اس آی را در حدود قیمت ۱۸ میلیون تومان افزایش می‌دهند.

بهترین لپ تاپ دانشجویی تا ۲۰ میلیون تومان

به بازه قیمتی ۲۰ میلیون تومان می‌رسیم که احتمالا از دسترس بیشتر دانشجویان خارج است. لپ‌تاپ‌هایی که بین ۱۵ تا ۲۰ میلیون تومان قیمت دارند، سرعت زیاد و امکانات خاصی ارائه می‌دهند که شاید برای همه‌ی دانشجویان کاربردی نباشد؛ ولی چنانچه از نرم‌افزارهایی سنگین استفاده می‌کنید یا می‌خواهید آینده‌نگرانه‌تر خرید کنید، گزینه‌ی پیش‌رو را مدنظر داشته باشید.

ایسوس ذن بوک 14

ذن بوک 14 ایسوس یکی از به‌صرفه‌ترین لپ‌تاپ‌های بازار ایران به‌شمار می‌آید. این لپ‌تاپ به اندازه‌ی یک کتاب با قطع A4 است و فقط ۱٫۱ کیلوگرم وزن دارد؛ یعنی می‌توانید آن را مثل یک مجله در کیف خود قرار دهید و همیشه همراهتان داشته باشید. وقتی درِ تمام آلومینیومی آن را باز می‌کنید، با نمایشگری ۱۴ اینچی با رزولوشن Full HD و فناوری IPS مواجه می‌شوید که حاشیه‌های باریکی هم دارد. از نظر قدرت سخت‌افزاری، ذن بوک 14 در مدل‌های متنوعی در بازار پیدا می‌شود، ولی در مورد مدلی با کد Q407IQ صحبت می‌کنیم که جزو قدرتمندترین لپ‌تاپ‌ها در این بازه‌ی قیمتی به‌حساب می‌آید.

نسل چهارم پردازنده‌ی رایزن 5، رم ۸ گیگابایتی و ۲۵۶ گیگابایت حافظه SSD NVMe به‌همراه گرافیک GeForce MX350، مشخصات سخت‌افزاری کلیدی ذن‌بوک 14 را تشکیل می‌دهند. از دیگر امکانات لپ‌تاپ ایسوس می‌توانیم به کیبورد جزیره‌ای با نور پس‌زمینه، درگاه‌های متنوع شامل HDMI، کارت خوان و تعدادی USB نوع A و C و از همه مهم‌تر، وب‌کم مجهز به سنسور مادون قرمز برای تشخیص چهره اشاره کنیم.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز