تک نیوز > اینترنت و شبکه و قیمت ها : بهترین مودم های همراه موجود در بازار ایران

بهترین مودم های همراه موجود در بازار ایران

1603257778

مودم‌های همراه یا «جیبی» از کاربردی‌ترین گجت‌های امروزی هستند و می‌توانند اینترنت پرسرعت را در هر مکانی برای دستگاه‌هایتان فراهم کنند. در این مقاله، بهترین مودم همراه بازار ایران را در بازه‌های قیمتی مختلف معرفی می‌کنیم.

در زندگی امروز که حتی ابتدایی‌ترین کارها مثل سفارش غذا، درخواست تاکسی و پرداخت قبوض اینترنتی انجام می‌شود، نیاز به اینترنت ثابت و پرسرعت بیش‌ازپیش احساس می‌شود. مودم‌های همراه که به آن‌ها مودم‌های جیبی هم گفته می‌شود، اینترنت سیم‌کارتی را که درونشان قرار می‌گیرد، در محیط اطراف به‌صورت هات‌اسپات پخش می‌کنند.

کاربرد مودم‌های همراه فقط به مسافرت محدود نمی‌شود. مودم‌های همراه را می‌توانید به‌راحتی در کیفتان بیندازید و تمام دستگاه‌هایتان را به آن متصل کنید؛ بنابراین فقط با خرید یک بسته اینترنتی برای سیم‌کارتی که درون مودم قرار دارد، می‌توانید تمام گجت‌هایتان را از اینترنت بهره‌مند کنید. حتی در فضاهای کوچک هم می‌توانید با اتصال مودم به شارژر دیواری، از اینترنت پرسرعت بهره ببرید و از آن‌ها به‌عنوان مودم خانگی استفاده کنید. مودم همراه می‌تواند در همه ۲۴ ساعت روز و در هر مکانی کاربرد داشته باشد.

به‌طور خلاصه، از مهم‌ترین مزیت‌های مودم‌های همراه می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

می‌توانید اینترنت پرسرعت را برای تعداد زیادی از دستگاه‌های خود و اطرافیانتان فراهم کنید و محدودیت‌های هات‌اسپات گوشی‌های موبایل را ندارد.

می‌توانید فضای ذخیره‌سازی خاصی را بین تمام دستگاه‌های خود به اشتراک بگذارید؛ البته این موضوع به مدل مودم بستگی دارد.

لازم نیست که گوشی‌تان را در حالت هات‌اسپات قرار دهید و فشار مضاعفی به باتری و تراشه‌ی آن وارد کنید.

همیشه و در هر مکانی، حتی در سفر، می‌توانید تمام دستگاه‌های خود را به اینترنت متصل کنید.

هنگام خرید تبلت جدید، می‌توانید مدل ارزان‌تر و غیر سیم‌کارت‌خور را بخرید.

بهترین مودم همراه تا ۵۰۰ هزار تومان

مودم قابل حمل 3G آپشن مدل XYFI

واقعیت تلخ این است که اگر می‌خواهید کمتر از ۵۰۰ هزار تومان برای خرید مودم همراه هزینه کنید، انتخاب‌های خیلی زیادی ندارید؛ حداقل درباره مودم‌های 4G این موضوع صدق می‌کند. بااین‌حال، اگر صرفاً به مودمی ارزان‌قیمت نیاز دارید که بتواند در مکان‌های مختلف اینترنت را دراختیار لپ‌تاپ‌تان قرار دهد و حتی با سرعت 3G هم کارتان راه می‌افتد، مودم XYFI شرکت آپشن را پیشنهاد می‌کنیم.

مودم آپشن XYFI درواقع یک دانگل وای‌فای با قابلیت پشتیبانی از شبکه‌های 3G و 3.5G است. علاوه‌بر اینکه مودم XYFI از سیم‌کارت تمامی اپراتورها، اتصال ۸ دستگاه، پیامک فارسی، کارت حافظه تا ۳۲ گیگابایت و قرار دادن رمز برای شبکه را پشتیبانی می‌کند، امکان استفاده به‌عنوان توسعه‌دهنده‌ی شبکه‌ی بی‌سیم را نیز دارد.

مودم آپشن مدل XYFI را برای استفاده می‌توانید به برق مستقیم، شارژر فندکی خودرو یا پاوربانک نیز متصل کنید؛ البته بعد از عدم پشتیبانی از اینترنت 4G، نداشتن باتری همراه، بزرگ‌ترین ضعف آن محسوب می‌شود.

بهترین مودم همراه تا یک میلیون تومان

دی لینک مدل DWR-930M

مودم جیبی دی لینک مدل DWR-930M یکی از دوست‌داشتنی‌ترین مودم‌های اقتصادی همراه بازار است که از شبکه‌های 4G پشتیبانی می‌کند. این مودم خوش‌ساخت با این‌که اندازه‌ای جمع‌و‌جور دارد، ولی می‌تواند دیگر دستگاه‌ها را نیز شارژ کند؛ همچنین می‌توان به مدت ۱۲ ساعت به‌صورت مداوم با مودم کار کرد. داشتن امکان WPS برای اتصال آسان و بهره‌مندی از پروتکل‌های WPA و WPA2 برای اتصال امن و قابلیت اتصال هم‌زمان ۸ دستگاه، از دیگر امکانات مودم همراه دی لینک هستند.

تی‌پی-لینک M7200

تی‌پی-لینک M7200 یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های همراه در بازار ایران محسوب می‌شود. این مودم بدنه‌ی فوق‌العاده جمع‌وجوری دارد که طولش کمتر از ۱۰ سانتی‌متر و ضخامتش حدود دو سانتی‌متر است. داخل بدنه، باتری کوچکی با ظرفیت ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعت وجود دارد که با یک‌ بار شارژ کامل تا ۸ ساعت شارژدهی می‌کند.

تی‌پی-لینک M7200 از سیم‌کارت‌های 4G اپراتورهای مختلف پشتیبانی می‌کند و می‌تواند اینترنت پرسرعت و پایداری برای ۱۰ دستگاه به‌صورت هم‌زمان فراهم کند. مثل سایر مودم‌های همراه تی‌پی-لینک کنترل کامل مودم به‌کمک اپلیکیشن tpMiFi انجام می‌شود که برای گوشی‌های اندرویدی و iOS به‌رایگان دردسترس است.

بهترین مودم همراه تا ۱٫۵ تومان

نزتک مدل NZT-99B

مودم جیبی نزتک مدل NZT-99B با ابعاد ۹۸ × ۵۹ میلی‌متر و ۲۳/۵ میلی‌متر ضخامت، از مودم‌های جیبی معمول بازار، کمی بزرگ‌تر است که به باتری حجیم ۶ هزار میلی‌آمپرساعت آن بازمی‌گردد. از مودم نزتک به‌عنوان پاوربانک نیز می‌توان استفاده کرد، دو درگاه USB 2.0 و میکرو USB روی بدنه وجود دارد که اولی برای شارژ دستگاه‌های مختلف ازطریق مودم و درگاه دوم برای شارژ خود مودم به‌کار می‌رود.

مودم 99B از یک نمایشگر کوچک رنگی با قابلیت نمایش وضعیت باتری، وضعیت سیم‌کارت و شبکه‌ی موبایل، آنتن‌دهی، تعداد دستگاه‌های متصل به وای‌فای مودم و تعداد پیامک‌های دریافت شده بهره می‌برد؛ همچنین پشتیبانی از کارت حافظه‌ی میکرو SD و امکان اتصال هم‌زمان ۱۰ دستگاه به شبکه‌ی وای‌فای، از دیگر امکانات نزتک مدل NZT-99B هستند.

بهترین مودم همراه تا ۲ میلیون تومان

تی‌پی-لینک M7350

اگر بخواهید تا سقف دو میلیون تومان برای خرید مودم همراه هزینه کنید، گزینه‌های مناسبی پیش رویتان خواهند بود. تی‌پی-لینک M7350 یکی از تحسین‌شده‌ترین و محبوب‌ترین مودم‌های همراه موجود در بازار ایران و جهان محسوب می‌شود. M7350 از انواع شبکه‌های 2G و 3G و 4G پشتیبانی می‌کند و می‌تواند هم‌زمان اینترنت باکیفیتی برای حداکثر ۱۰ دستگاه فراهم کند. باتری ۲۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی مودم هم می‌تواند با هر بار شارژ کامل حداکثر ۸ ساعت به‌صورت ممتد شارژدهی کند.

مودم تی‌پی-لینک از کارت‌های حافظه‌ی microSD با ظرفیت ۳۲ گیگابایت پشتیبانی می‌کند و می‌تواند محتوای آن را به‌صورت بی‌سیم دراختیار دستگاه‌های متصل به مودم قرار دهد. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های این مودم، نمایشگر LCD آن است که اطلاعات کاملی از باتری، قدرت سیگنال و حتی پیام‌های کوتاه سیم‌کارت نشان می‌دهد. نکته‌ی مهم دیگر اینکه به‌کمک اپلیکیشن رایگان tpMiFi نه‌تنها می‌توانید تنظیمات کامل مودم را به‌دست بگیرید، بلکه می‌توانید با سیم‌کارت درون مودم، اس‌ام‌اس ارسال کنید.

نزتک مدل NZT-99c

مودم همراه نزتک مدل 99C با وزن، اندازه و سرعت خوب، از بسیاری امکانات دیگر نیز بهره می‌برد که ارزش خرید آن‌را در بازه‌ی قیمتی حدود ۲ میلیون تومان افزایش می‌دهند. از جمله‌ی این امکانات می‌توان به باتری بسیار حجیم ۵۲۰۰ میلی‌آمپرساعتی با طول عمر باتری ۱۸ ساعته در حالت استفاده‌ی مداوم، قابلیت به‌اشتراک‌گذاری فایل‌ها ازطریق کارت حافظه‌ی جانبی، پشتیبانی از تمامی اپراتورها، درگاه اترنت برای اتصال سیمی شبکه و قابلیت استفاده به‌عنوان روتر، تقویت‌کننده‌ی سیگنال وای‌فای و پاوربانک اشاره کرد؛ همچنین پشتیبانی از دو سیم‌کارت، داشتن نمایشگر رنگی و بهره‌مندی از تراشه‌ی قدرتمند کوالکام را نیز نباید از قلم انداخت.

هواوی E5577

هواوی سال‌ها پیش از آنکه تولید گوشی‌های هوشمند را شروع کند، یکی از نام‌های مطرح در تولید تجهیزات شبکه و زیرساخت اینترنت بود؛ بنابراین، جای تعجب ندارد که مودم‌های این شرکت جزو بهترین‌ها در بازار باشند. هواوی E5577 یکی از پرفروش‌ترین مودم‌های همراه هواوی محسوب می‌شود که با قیمتی نزدیک به دو میلیون تومان در بازار ایران به فروش می‌رسد.

بارزترین ویژگی مودم هواوی باتری قدرتمند ۳۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی آن است که با یک‌ بار شارژ کامل می‌تواند ۱۲ ساعت اینترنت پرسرعت 4G را دراختیارتان قرار دهد. دیگر نکته‌ی مهم اینکه E5577 می‌تواند نقش تقویت‌کننده‌ی سیگنال وای‌فای را هم ایفا کند و اینترنت مودم‌های دیگر را به نقاط کور منزلتان برساند. از دیگر مشخصات E5577 می‌توانیم به پشتیبانی هم‌زمان از ۱۰ دستگاه و پشتیبانی از کارت حافظه microSD با ظرفیت حداکثر ۳۲ گیگابایت و بدنه‌ی سبک ۸۲ گرمی اشاره کنیم.

بهترین مودم همراه تا ۳ میلیون تومان

شیائومی زد ام آی MF855

از این قسمت به‌بعد، مودم‌هایی را مشاهده می‌کنید که امکاناتی خاص دارند؛ بنابراین برای اکثر کاربران مودم‌های قبلی، به‌خصوص تی‌پی-لینک M7350 بهترین انتخاب خواهد بود. در بازه‌ی قیمتی سه میلیون تومان، مودم MF855 شیائومی را پیشنهاد می‌کنیم. اینکه نام شیائومی را در فهرست بهترین مودم‌های همراه ببینید، جای تعجب ندارد؛ چراکه این شرکت چینی تقریباً همه‌چیز تولید می‌کند!

با وزنی معادل ۲۲۰ گرم، شیائومی ZMI MF855 یکی از سنگین‌ترین مودم‌های همراه محسوب می‌شود؛ ولی دلیل این موضوع باتری حجیم آن است. باتری غول‌پیکر مودم نه‌تنها می‌تواند تا ۲۴ ساعت شارژدهی کند؛ بلکه نقش پاوربانک را هم بازی می‌کند. از دیگر امکانات مودم ZMI MF855 شیائومی می‌توانیم به دسترسی به تنظیمات مودم ازطریق وب و اپلیکیشن و سازگاری با تمام اپراتورهای ایران و پشتیبانی از فناوری شارژ سریع هنگام شارژکردن دیگر گجت‌ها اشاره کنیم.

 

بهترین مودم همراه تا ۵ میلیون تومان

آلکاتل EE120

9

یکی از پرچم‌داران مودم‌های همراه EE120 آلکاتل است که فناوری‌های پیشرفته‌ای در دل بدنه‌ای کوچک و سبک ارائه می‌دهد. این مودم از تراشه MDM9240-0 کوالکام بهره می‌برد و با پشتیبانی از CAT12 می‌تواند حداکثر سرعت ۶۰۰ مگابیت‌بر‌ثانیه را دراختیارتان قرار دهد. مودم آلکاتل دو باند وای‌فای ۲٫۴ و ۵ گیگاهرتزی با استاندارد Wi-Fi 5 یا همان 802.11ac دارد و تا ۲۰ دستگاه می‌تواند به آن متصل شوند.

در دل مودم پیشرفته‌ی آلکاتل، باتری لیتیومی ۴۳۰۰ میلی‌آمپرساعتی تعبیه شده است که تا ۱۵ ساعت استفاده ممتد را ممکن می‌کند. این باتری ازطریق درگاه USB نو C شارژ می‌شود. اگر امکانات فانتزی مثل نمایشگر یا پشتیبانی از کارت حافظه را کنار بگذاریم، آلکاتل EE120 یکی از گزینه‌های اصلی برای لقب «بهترین مودم همراه بازار ایران» به‌شمار می‌آید.

بهترین مودم همراه 5G

هواوی E6878

هنوز مودم‌های همراه کوچک و جمع‌وجور سازگار با شبکه‌های 5G مرسوم نشده‌اند؛ البته حداقل در ایران دلیلی هم برای خرید مودم همراه 5G وجود ندارد. این مودم‌ها صرفاً به‌دلیل اینکه از شبکه‌های 5G پشتیبانی می‌کنند، قیمت بسیار زیاد و غیرمعقولی دارند. اگر قصد خرید مودمی همراه با پشتیبانی از اینترنت 5G دارید، باید سراغ سری Mobile Wi-Fi Pro هواوی بروید.

مودم مدل E6878 هواوی با بهره‌گیری از تراشه‌ی Balong 5000 می‌تواند اینترنت 5G را با حداکثر سرعت ۱٫۶۵ گیگابیت‌بر‌ثانیه در قالب اتصال وای‌فای در‌اختیار گوشی و تبلت و لپ‌تاپتان قرار دهد.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاه کاربران (5 دیدگاه)

  1. با سلام ممنون از مقاله خوبتون.شما خودتون کدوم مودم رو پیشنهاد میدید.برای خونه میخواستم و هم برای بیرون

        1. مدل دی-لینک DWR-933 هستش که مودم خوبیه ولی از 4 میلیون یکم بیشتره
          و اگر هم می خواهید هزینه رو کمتر مدل : تی پی-لینک M7350 V4.1
          رو بهتون پیشنهاد می کنم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز