تک نیوز > اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : عرضه 300 هزار خودرو برقی توسط هواوی

عرضه 300 هزار خودرو برقی توسط هواوی

photo 2022 01 14 10 42 20

هواوی در این ماه به طور رسمی از اولین خودرو برقی خود با نام Aito M5 رونمایی کرد و اکنون گفته می‌شود که چینی‌ها قصد دارند در سال 2022 به میزان فروش 300 هزار خودرو دست پیدا کنند.

به گفته یک نشریه چینی، هواوی در 9 ژانویه با برگزاری یک کنفرانس مطبوعاتی در مورد تجارت رو به رشد خودرو برقی خود صحبت کرد. کنفرانس غول چینی به میزبانی «ریچارد یو» مدیر اجرایی و مدیر عامل گروه تجاری مصرف‌کننده هواوی و واحد خودروسازی هوشمند برگزار شده است.

او در این کنفرانس توضیح داد:

در هواوی، ما قصد داریم تا شرکای خودروسازی خود را به سودآورترین شرکت خودروسازی صنعت تبدیل کنیم. با وجود خودرو برقی Aito M5 و هماهنگی با شبکه فروش سراسر خود، هواوی قادر خواهد بود تا 300 هزار خودرو برقی در سال 2022 به فروش برساند.

هواوی برای عرضه سری خودروهای برقی خود که Aito M5 اولین دستگاه آن است با Seres تولیدکننده خودرو معروف همکاری کرده است که تولید و مونتاژ خودرو توسط این شرکت انجام شده و نقش هواوی در طراحی بیرونی خودرو، راحتی فضای داخلی و همچنین بازاریابی محصول بوده است. ریچارد یو در این کنفرانس بار دیگر تاکید کرد که هوآوی تولیدکننده خودرو نیست، اما این شرکت می‌خواهد تخصص خود را در زمینه بازاریابی و طراحی ابتکاری به تولیدکنندگان خودرو که به سرعت در حال رشد هستند، مانند Seres، اختصاص دهد.

یو همچنین در این کنفرانس به سه دلیل مهم برای حضور در بازار خودرو اشاره کرد.

پیش از هر چیز، پس از تحریم‌های ایالات متحده، سهم چیپست‌های 5G این شرکت به تدریج در حال کاهش بود که این امر باعث کاهش درآمد تجارت موبایل آن‌ها می‌شود. به گفته ریچارد یو، آن‌ها با ایجاد محصولات متنوع دیگری مانند خودروها می‌توانند تجارت خود در چین را زنده نگه دارند.

دلیل دوم آن‌ها به چشم انداز اقتصادی و تغییر آن پس از همه‌گیری اشاره دارد. در حال حاضر مشتریان برای تمام نیازهای خرید خود از خرده فروشان آنلاین استفاده می‌کنند و اگر یک خودروساز ناشناخته بدون ایجاد مخاطب وارد بازار شود، کار بسیار چالش برانگیزی خواهد داشت. اما هواوی در چین یک برند معتبر محسوب می‌شود و با وجود شبکه خرده‌فروشی و فروش بسیار خوب، می‌تواند از پس تمام چالش‌های سد راه خود عبور کند و باعث شناخته شدن تولیدکنندگان خودرو شود.

در نهایت، همکاری با تولیدکنندگان خودرو به پذیرش اکوسیستم وسایل کاملا هوشمند هواوی کمک می‌کند. ریچارد یو در این رابطه به خودرو برقی Aito M5 مجهز به سیستم عامل هارمونی اشاره می‌کند که با وجود آن نگرانی‌های مربوط به گم شدن کلید ماشین فراموش می‌شود و با استفاده از گوشی خود می‌توانید کارهای مختلفی از جمله باز کردن قفل درهای خودرو را انجام دهید.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز