تک نیوز > اخبار و اخبار خودرو : داچیا ساندرو تلفن همراه راننده را به نمایشگر سیستم اینفوتینمنت تبدیل می‌کند

داچیا ساندرو تلفن همراه راننده را به نمایشگر سیستم اینفوتینمنت تبدیل می‌کند

dacia sandero media control smartphone infotainment system 1 1

بسیاری از خودروهای جدید به یک نمایشگر دیجیتال برای کنترل سیستم اینفوتینمنت و امکانات مختلف مجهز هستند. ولی از آنجایی که داچیا برندی اقتصادی است، مدل پایه از نسل اخیر ساندرو را بدون نمایشگر داخلی راهی بازار کرده تا قیمت آن در کمترین رقم ممکن حفظ شود.

تا آخر همراه تک نیوز باشید

2021 dacia sandero costs 8690 at home in france stepway goes for 12590 51
ساندرو در فرانسه با پرداخت 8,690 یورو قابل خرید است

برای جبران این مساله، داچیا سیستمی به نام مدیا کنترل (Media Control) توسعه داده که به رانندگان اجازه می‌دهد با نصب یک اپلیکیشن اختصاصی، تلفن همراه خود را به نمایشگر سیستم اینفوتینمنت تبدیل کنند. این اپلیکیشن قابل شخصی‌سازی بوده و راننده را قادر می‌سازد میانبرهایی را برای قابلیت‌ها و مخاطبین پرکاربرد ایجاد کند.

برای اتصال تلفن همراه به خودرو کافی است از طریق بلوتوث آن را جفت کرد. پس از این کار، راننده باید تلفن همراه را در مکان مخصوص خود روی قسمت فوقانی داشبورد قرار دهد.

به گفته داچیا بعد از جفت شدن، امکاناتی مثل مسیریابی، رادیو، موزیک‌ها، تماس‌های تلفنی، سیستم تشخیص صدا و کامپیوتر سفری به وسیله نمایشگر تلفن همراه قابل مدیریت بوده و پیامک‌ها با صدای بلند برای راننده خوانده می‌شوند. این قابلیت فعلا برای اندروید عرضه شده و کاربران iOS باید منتظر بمانند.

در کنار این‌ها، نمایشگر تلفن همراه با دکمه‌های فرمان نیز یکپارچه شده و می‌توان به وسیله آنها موسیقی‌های در حال پخش یا ایستگاه‌های رادیویی را عوض کرده و میزان صدا را تنظیم نمود؛ پاسخ دادن و یا رد تماس دیگر مورد قابل ذکر در این رابطه است.

داچیا می‌گوید سیستم مذکور طوری برنامه‌ریزی شده که هنگام جا ماندن تلفن همراه در کابین به راننده اخطار می‌دهد؛ همچنین اپلیکیشن مربوطه به قابلیت پیدا کردن محل پارک خودرو نیز مجهز بوده و خیال رانندگان را از این بابت راحت می‌کند.

2021 dacia sandero costs 8690 at home in france stepway goes for 12590 53
در تریم‌های بالارده از ساندرو، یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت استفاده شده است

ناگفته نماند نسل سوم ساندرو سپتامبر گذشته رونمایی شده و به واسطه طراحی به مراتب جذاب‌تر، بهره‌گیری از تکنولوژی‌های بیشتر و قیمت همچنان بسیار رقابتی توانسته نظر مثبت اکثر نشریات را به خود جلب کند.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز