تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : دو کارمند کوین‌بیس مراسم ازدواج خود را با تبادل NFT برگزار کردند

دو کارمند کوین‌بیس مراسم ازدواج خود را با تبادل NFT برگزار کردند

d07b6432a0c1d935f6a44ff19f895a29871e0340

دو کارمند کوین‌بیس یک کاربرد بسیار دلگرم کننده از «توکن‌ غیر قابل معاوضه» یا NFT پیدا کردند و مراسم ازدواج خود را با تبادل آن‌ها – به جای حلقه – بین یکدیگر برگزار کردند.

 

این زوج با نام‌های «ربکا رز» و «پیتر کاچرگینسکی» اعلام کردند که در کنار مراسم سنتی یهودیان، توکن‌های دیجیتال خود را به عنوان نوعی «حلقه مجازی» برای یکدیگر ارسال کردند. ربکا در شبکه اجتماعی توییتر خود اعلام کرد که حلقه‌های مجازی آن‌ها اکنون در شبکه بلاکچین موجود است و تمام افراد از این طریق می‌توانند تعهد ما به یکدیگر را مشاهده کنند.

در تصویر مربوط به مراسم ازدواج، آن‌ها در حال استفاده از گوشی‌های خود دیده می‌شوند که این موضوع به نوعی می‌تواند دلگیرانه باشد اما اگر با این دید به موضوع نگاه کنیم که آن‌ها – به یک روش غیر سنتی – در حال معاوضه توکن‌های خود هستند، به دلگرم‌کننده بودن این کار پی خواهیم برد. آن‌ها نام توکن خود را Tabaat ثبت کردند که در زبان عبری به معنای «حلقه» است و اگر با استفاده از Etherscan واژه‌ Tabaat را جستجو کنید، مشخص می‌شود که تنها دو توکن با این نام ثبت شده و دیگر هیچ‌ وقت نمی‌توان از این نام استفاده کرد.

NFTها جوازهای دیجیتالی هستند که به اشخاص اجازه می‌دهند روی متعلقاتی خاص، ادعای مالکیت کند و در عین حال به انتقال یا فروش آن‌ها بپردازد. امنیت این جوازها در گروی تکنولوژی بلاکچین است و از این نظر‌، کارکردی شبیه به بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتال دارند. NFT مخفف واژه‌ Non-fungible token به معنای توکن‌ غیر قابل معاوضه است و از نظر فنی می‌تواند شامل هر داده‌ دیجیتالی از جمله نقاشی، توییت، آهنگ یا حتی بازی‌های ویدیویی شود.

NFTها موارد استفاده بسیار زیادی دارند و پیش از این اولین توییت مدیر عامل توییتر یعنی «جک دورسی» که به سال ۲۰۰۶ مربوط می‌شد به عنوان یک توکن غیرقابل معاوضه و با رقم نجومی ۲.۹ میلیون دلار فروخته شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز