تک نیوز > اخبار تکنولوژی و سامسونگ : سامسونگ تأیید کرد حداقل نرخ نوسازی نمایشگر گلکسی S22 و S22 پلاس ۴۸ هرتز است

سامسونگ تأیید کرد حداقل نرخ نوسازی نمایشگر گلکسی S22 و S22 پلاس ۴۸ هرتز است

Galaxy S22 Series 2 scaled 1

سامسونگ برگه‌های مشخصات فنی گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس را تغییر داده است. متأسفانه برخلاف آنچه که سامسونگ در تبلیغات خود اعلام کرد، این دو مدل از نرخ نوسازی متغیر ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند.

سامسونگ در مراسم معرفی پرچم‌داران سری گلکسی S22، ادعا کرد که هرسه مدل این گوشی‌ها از نرخ نوسازی متغیر تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که از این نظر با مدل‌های سال گذشته مطابقت دارند. البته فقط گلکسی اس ۲۲ اولترا به‌ لطف بهره گرفتن از فناوری نمایشگر LTPO 2.0 می‌تواند نرخ نوسازی را بین یک تا ۱۲۰ هرتز تغییر دهد.

نوت‌بوک‌چک گزارش می‌دهد، سامسونگ قبلاً اعلام کرده که نرخ نوسازی گلکسی اس ۲۲ و گلکسی اس ۲۲ پلاس احتمالاً تا ۱۰ هرتز کاهش می‌یابد؛ ادعایی که هنوز هم در وب‌سایت رسمی این شرکت دیده می‌شود. 

بااین‌حال، شرکت کره‌ای نظر خود را در‌ مورد این قابلیت تغییر داده است. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سامسونگ حالا اعلام کرده که صفحه‌نمایش گلکسی

 S22 و S22 پلاس فقط از نرخ نوسازی ۴۸ تا ۱۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند؛ در‌ نتیجه هیچ‌کدام از این دو گوشی از فناوری LTPO 2.0 بهره نمی‌برند و در ‌عوض به فناوری LTPS مجهز شده‌اند.

متأسفانه سامسونگ تأیید کرده است در تبلیغات خود به قابلیت نرخ نوسازی تطبیق‌پذیر تا ۱۰ هرتز برای گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس ادامه خواهد داد؛ درحالی‌که هیچ‌یک از این دو دستگاه امکان تنظیم نرخ نوسازی کمتر از ۴۸ هرتز را ندارند. راس یانگ از مشاوران زنجیره‌ی تأمین نمایشگر (DSCC) گفت این موضوع لزوماً یک تغییر لحظه‌ی آخری از جانب سامسونگ نیست.

یانگ در توییتی می‌نویسد که شرکت‌ها فقط نمایشگرهایی با فناوری LTPS با نرخ نوسازی تا ۴۸ هرتز را به‌عنوان نمونه نمایش می‌دهند و تاکنون هیچ شرکتی محصولی تجاری عرضه نکرده است که این قابلیت‌ها را ترکیب کند. احتمالاً کارشناسان مستقل در‌ طول آزمایش‌ها خود از عدم پشتیبانی از نرخ نوسازی ۱۰ هرتز مطلع خواهند شد و تا آن زمان سامسونگ دلایل پشت‌پرده‌ی تبلیغات خود را ارائه خواهد داد؛ اما تا آن موقع، ممکن است این شرکت همچنان تصور نادرستی درباره‌ی نمایشگرهای گلکسی اس ۲۲ و اس ۲۲ پلاس ارائه دهد.

پارسا ملکی

پارسا ملکی هستم علاقه زیادی به علم تکنولوژی دارم و می خوام اطلاعات خودم رو با شما به اشتراک بزارم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز