تک نیوز > اخبار تکنولوژی و سامسونگ : سامسونگ نسخه دیگری از گلکسی A12 را با چیپ اگزینوس ۸۵۰ معرفی کرد

سامسونگ نسخه دیگری از گلکسی A12 را با چیپ اگزینوس ۸۵۰ معرفی کرد

photo 2021 08 13 11 18 54 1

سامسونگ سال گذشته از گوشی اقتصادی گلکسی A12 با پردازنده هلیو P35 رونمایی کرد. اکنون غول فناوری کره‌ای نسخه دیگری از این موبایل را با پردازنده اگزینوس برای عرضه در بازارهای آسیایی معرفی کرده است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

گلکسی A12 جدید از پردازنده اگزینوس ۸۵۰ بهره می‌برد و در دو نسخه با پیکربندی رم ۴ گیگیابتی و حافظه ۶۴ گیگابایتی در کنار رم ۶ گیگابایتی و حافظه ۱۲۸ گیگابایتی روانه بازار می‌شود. اگزینوس ۸۵۰ به لطف فرآیند ساخت ۸ نانومتری خود کمی قدرتمندتر و کارآمدتر از پردازنده هلیو P35 مدیاتک است. نسخه جدید این گوشی همچنین به همراه اندروید ۱۱ و رابط کاربری One UI Core 3 عرضه می‌شود که با این وجود می‌توان گفت واجد شرایط دریافت بروزرسانی اندروید ۱۳ نیز خواهد بود.

سایر مشخصات این دستگاه مانند نسخه قبلی آن است و از نمایشگر ۶.۵ اینچی با رزولوشن ۷۲۰x۱۵۶۰ پیکسل بهره می‌برد که یک دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی را درون روزنه مخصوص بالای نمایشگر خود جای داده است.

 
 

گلکسی A12 از باتری ۵ هزار میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع ۱۵ واتی برخوردار است. در پنل پشتی، ماژول دوربین چهار‌گانه قرار گرفته که شامل دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی، سنسور ۵ مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و زاویه دید ۱۱۵ درجه و دو حسگر ۲ مگاپیکسلی عمق سنج و ماکرو می‌شود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی می‌توان به تعبیه حسگر اثر انگشت در لبه کناری، پلتفرم امنیتی Samsung Knox، جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری و پورت USB-C اشاره کرد. نسخه ۴ گیگابایتی این گوشی با قیمت ۱۹۰ دلار و نسخه ۶ گیگابایتی آن با قیمت ۲۲۰ دلار روانه بازار‌های آسیا می‌شوند.

سامسونگ همچنین هفته گذشته نسخه دیگری از این گوشی تحت عنوان گلکسی A12 Nacho را برای بازار هند معرفی کرده بود که مشخصات فنی آن کاملا شبیه به نسخه جدید گوشی است و از تراشه اگزینوس ۸۵۰ بهره می‌برد. گلکسی A12 Nacho با قیمت پایه ۱۶۳ دلار در چهار رنگ آبی، مشکی و سفید روانه بازار روسیه و احتمالا برخی بازارهای اروپایی عرضه خواهد کرد.خیلی ممنونیم که تا آ[ر این خبر همراه تک نیوز بودید.

امیرحسین درانی

من امیرحسین درانی. دارم همه تلاشم رو میکنم که علمی شید و علمی هم بمونید.?

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز