تک نیوز > اخبار تکنولوژی : شبکه اجتماعی Truth Social به‌رغم ادعای دفاع از آزادی بیان، محتواها را سانسور می‌کند

شبکه اجتماعی Truth Social به‌رغم ادعای دفاع از آزادی بیان، محتواها را سانسور می‌کند

Donald Trump truth social

شبکه اجتماعی دونالد ترامپ با نام Truth Social دو روز پیش منتشر شد و خیلی از کاربران هنوز برای ثبت نام در این سایت مشکل دارند. ولی علی‌رغم ادعای این شبکه اجتماعی به دفاع از آزادی بیان، مدیران آن ظاهرا برخی کاربران را از پلتفرم خود اخراج کرده‌اند.

در شرایطی که حدود نیم میلیون نفر در صف انتظار ورود به شبکه اجتماعی Truth Social قرار گرفته‌اند، شماری از کاربرانی که موفق به ثبت نام در این پلتفرم شده بودند، از مسدودیت دسترسی خود خبر دادند. کاربری به نام «مت اورتگا» صرفا به خاطر انتخاب نام کاربری DevineNunesCow@ اکانت خود را از دست داده است. این نام کاربری که در یک اکانت پارودی در توییتر هم استفاده شده، به شوخی از نام «دوین نونز»، نماینده جمهوری‌خواه سابق مجلس آمریکا و مدیرعامل فعلی شرکت مالک «تروت سوشال» الهام گرفته است.

قوانین نشر محتوا در Truth Social سخت‌گیرانه‌تر است

بخش دیگری از کاربران هم تاکید دارند که با وجود ادعای این شبکه اجتماعی به حمایت از آزادی بیان، سیستم مدیریت محتوا در Truth Social خیلی سخت‌گیرانه‌تر از توییتر است. در این اپلیکیشن هر کاربر به خاطر انتشار محتوایی که ممکن است به نظر مدیران پلتفرم غلط، نامناسب یا گمراه‌کننده باشد، ‌می‌تواند دسترسی کامل خود را به Truth Social از دست بدهد.

در توییتر، اگرچه سخت‌گیری‌ها در رابطه با ویروس کرونا و انتخابات آمریکا کمی شدت گرفت، ولی این شبکه اجتماعی همچنان اجازه می‌داد تا انواع دیگر اطلاعات نادرست روی پلتفرم آن‌ها وجود داشته باشند. در اپلیکیشن ترامپ کاربران حتی ممکن است به خاطر نشر پست‌هایی که به نظر مدیران هجوآمیز، افترا آمیز یا ناشایستند، از پلتفرم مسدود شوند.

با این حال، اگر Truth Social بخواهد رشد گسترده‌تری داشته باشد، بعید است که بتواند با این سطح از سخت‌گیری به مدیریت محتوا ادامه دهد. این پلتفرم از ترکیبی از ناظران داوطلب، گزارش کاربران و بات‌ها برای حذف محتواهای نامناسب استفاده می‌کند.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز