تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ با قابلیت فیلم‌برداری 16K بزودی معرفی می‌شود

سنسور 200 مگاپیکسلی سامسونگ با قابلیت فیلم‌برداری 16K بزودی معرفی می‌شود

Samsung ISOCELL GN1
fl 2

سامسونگ در حال توسعه سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی ایزوسل جدیدی با قابلیت تصویربرداری ویدیویی 16K است. احتمالا نخستین گوشی هوشمندی که با این حسگر به بازار عرضه خواهد شد، ZTE اکسون ۳۰ پرو خواهد بود.

براساس اطلاعات منتشر شده از سوی حساب کاربری با نام «WHYLAB» در شبکه اجتماعی ویبو چین، حسگر جدید ۲۰۰ مگاپیکسلی کره‌ای‌ها با شماره مدل «S5KGND» از فیلم‌برداری 16K پشتیبانی می‌کند.

براساس اطلاعات فاش شده این سنسور تصویر با اندازه ۱/۱.۳۷ از پیکسل‌های ۱.۲۸ میکرونی بهره می‌برد. همچنین گفته می‌شود حسگر جدید سامسونگ برای خلق تصاویر با کیفیت از فناوری «ترکیب پیکسل‌ها» (فناوری ترکیب چند پیکسل تحت یک پیکسل برای افزایش کیفیت به ویژه در نور ضعیف) ۴ در ۱ و همچنین ۱۶ در ۱ پشتیبانی می‌کند تا بتواند نویز عکس‌ها و ویدیوهای گرفته شده را تا حد امکان کاهش دهد.

ZTE Axon 30 Pro 5G
lg 729 90

لازم به ذکر است که چیپست 5 نانومتری 5G اگزینوس ۱۰۸۰ سامسونگ از حسگر دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی پشتیبانی می‌کند. در کمال تعجب، منبعی که این اطلاعات را به اشتراک گذاشته، اعلام کرده که حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی سامسونگ قرار نیست در یکی از موبایل‌های سامسونگ رونمایی شود و ظاهرا برای نخستین بار شاهد رونمایی آن در گوشی ZTE اکسون ۳۰ پرو خواهیم بود.

هفته گذشته نیز زد تی ای در تیزر مربوط به اکسون ۳۰ پرو از مجهز شدن گوشی هوشمند جدیدش به دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی خبر داده بود. در تیزر مربوط به زد‌تی‌ای اکسون ۳۰ پرو 5G به برخی ویژگی‌های این پرچمدار اشاره شده است. انتظار می رود این گوشی هوشمند با تراشه اسنپدراگون ۸۸۸ معرفی شود.

زد‌تی‌ای با این دوربین می‌تواند پرچمدار سامسونگ را به چالش بکشد. گلکسی S21 اولترا به دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی مجهز شده که البته اندازه سنسور آن بزرگتر از دوربین ۲۰۰ مگاپیکسلی است.

براساس اطلاعاتی که تاکنون در مورد این گوشی هوشمند منتشر شده است، انتظار می رود زد تی ای اکسون ۳۰ پرو با نمایشگر ۶.۹ اینچی ۱۰۸۰ پیکسل یا ۱۴۴۰ پیکسل و نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز به بازار عرضه شود. براساس آنچه «نی فی» مدیر ZTE در شبکه ویبو اعلام کرده این گوشی هوشمند از « قوی ترین سیستم تصویربرداری» برخوردار خواهد بود.

اطلاعات بیشتری در مورد حسگر جدید سامسونگ به اشتراک گذاشته نشده است، اما انتظار می رود طی روزها و هفته های آینده شاهد انتشار خبرهای بیشتری در مورد آن باشیم.

IRANCELL ICL000 Banner 800x80 1 1
برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (2 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز