تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و معرفی : سیگما fp L رونمایی شد؛ دوربین فول فریم کوچک با سنسور 61 مگاپیکسلی

سیگما fp L رونمایی شد؛ دوربین فول فریم کوچک با سنسور 61 مگاپیکسلی

sigma fp l full frame camera front view no lens

fp L دوربین فول فریم مانت L جدید سیگما با حسگر ۶۱ مگاپیکسلی، فوکوس خودکار ترکیبی ارائه می‌دهد، ویدئوی 4K ضبط می‌کند و با قیمت ۲۴۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد.

سیگما از fp L پرده برداشت؛ دوربین ۶۱ مگاپیکسلی فول فریم با مانت L است که به ادعای سیگما «کوچک‌ترین و سبک‌ترین دوربین بدون آینه‌ی تک‌لنزی دنیا» محسوب می‌شود. آن‌طور که پتاپیکسل می‌نویسد، سیگما fp L ابعادی مشابه سیگما fp دارد؛ اما وضوح تصویر بسیار بهتری ارائه می‌دهد و عملکرد سطح بالاتری از خود نشان می‌دهد.

سیگما می‌گوید fp L چهار قابلیت کلیدی دارد: «وضوح ۶۱ مگاپیکسلی، قابلیت «کراپ زوم»، فوکوس خودکار ترکیبی و انرژی نامتناهی ازطریق درگاه USB-C»

دوربین fp L دارای حسگر Bayer با وضوح مؤثر تقریبا ۶۱ مگاپیکسل است که بیشترین وضوح در تمامی دوربین‌های ساخت سیگما تا به امروز محسوب می‌شود. دوربین جدید سیگما می‌تواند تصاویری با وضوح ۹۵۲۰ در ۶۳۲۸ پیکسل بگیرد. سیگما می‌گوید به‌لطف همکاری این شرکت با Foveon (تولیدکننده‌ی حسگر)، دوربین fp L با استفاده از حسگر X3 رنگ‌ها را زنده‌تر نمایش می‌دهد و از فیلتری خاص برای کاهش «الگوی مویر» دارد.

سیگما می‌گوید به‌لطف وضوح بسیار زیاد حسگر، دوربین fp L از Crop Zoom پشتیبانی می‌کند. در واقع دوربین fp L می‌تواند در حالت عکس‌برداری و فیلم‌برداری به قابلیت بزرگ‌نمایی دست پیدا کند. این دوربین در بیشترین حالت بزرگ‌نمایی (۵ برابر)‌ می‌تواند ویدئوی فول HD ضبط کند. براساس ادعای سیگما از آن‌جایی که فرایند بزرگ‌نمایی ازطریق کراپ کردن حسگر و بدون بهبود دیجیتالی انجام می‌شود، کیفیت تصویر به‌هیچ‌وجه افت نمی‌کند. سیگما برای بهینه‌تر کردن قابلیت Crop Zoom، امکان انجام بزرگ‌نمایی با انگشت ازطریق صفحه‌نمایش LCD محصول را فراهم کرده است. 

یکی از بزرگ‌ترین انتقاداتی که کارشناسان به دوربین‌های مانت L وارد می‌کنند، به نبود سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز در آن‌ها بازمی‌گردد؛ به‌لطف معرفی fp L شرایط تغییر کرده است. سیگما می‌گوید دوربین جدیدش از «فوکوس خودکار مبتنی‌بر کنتراست پردقت» استفاده می‌کند و آن را در کنار سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز قرار می‌دهد. این سیستم ترکیبی باعث می‌شود کارکرد فوکوس خودکار سریع و دقیق باشد و دوربین بتواند به‌خوبی سوژه‌های متحرک را در حالت عکس و فیلم پایش کند. 

دوربین سیگما fp L به‌هنگام روشن بودن، ازطریق درگاه USB شارژ می‌شود. تا زمانی‌که سیگما fp L انرژی دریافت کند می‌تواند به‌صورت مداوم کار کند؛ فرقی ندارد که این انرژی ازطریق پریز برق به دوربین برسد یا باتری. سیگما می‌گوید که می‌توان از دوربین جدیدش به‌عنوان وب کم استفاده کرد، چون fp L می‌تواند مستقیما از پی سی انرژی دریافت کند.

سیگما می‌گوید fp L به‌لطف بهبودهای گوناگونش، دوربینی جمع‌و‌جور با کاربردهای زیاد است که می‌تواند تصاویر باکیفیت ثبت کند و ویدئوهایی قابل‌اتکا بگیرد. fp L در کنار این‌ها از تنظیمات سفارشی هم پشتیبانی می‌کند و می‌توان تنظیمات را در قالب کد QR با کاربران دیگر به‌ اشتراک گذاشت. سیگما همچنین دو حالت رنگی جدید Powder Blue و Duotone را معرفی کرد که به‌هنگام عکس‌برداری و فیلم‌برداری ارائه می‌شوند.

سیگما تصمیم گرفته است شاتر تمام‌الکترونیکی را در fp L نگه دارد. کارشناسان به‌هنگام بررسی fp انتقاداتی به شاتر الکترونیکی وارد کرده بودند. در مدل fp L از پیکسل‌های بسیار بیشتری استفاده شده و به‌همین دلیل احتمالا مشکلات پیشین در دوربین جدید رفع می‌شوند.

دوربین fp L می‌تواند محتوای CinemaDNG را به‌صورت ۸ بیت، ۱۰ بیت و ۱۲ بیت و همچنین با کدک MOV H.264 در هر دو حالت All-I و GOP ضبط کند. این دوربین همچنین ویدئوهای 4K را با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه و ویدئوهای Full HD 1080p را با نرخ حداکثر ۱۲۰ فریم‌برثانیه می‌گیرد (در حالت ۱۰۰ و ۱۲۰ فریم‌ثانیه، بزرگ‌نمایی خودکار ۱٫۶۷ برابری اعمال می‌شود).

دوربین جدید سیگما می‌تواند به‌مدت دو ساعت مداوم ویدئو ضبط و روی کارت حافظه‌ی SD یا SSDهای قابل‌حمل ذخیره کند. سیگما می‌گوید نرخ‌های فریم اضافی که در فرایند فیلم‌سازی استفاده می‌شوند، در آینده با به‌روزرسانی فرم‌ور به fp L اضافه می‌شوند. 

سیگما از تولید منظره‌یاب الکترونیکی خارجی خبر می‌دهد که با نام EVF-11 شناخته می‌شود و کاربران fp L می‌توانند به‌صورت اختیاری آن را تهیه کنند. EVF-11 فعلا به‌صورت انحصاری برای fp L طراحی شده است؛ اما در آینده ازطریق به‌روزرسانی فرم‌ور با مدل اصلی fp نیز سازگار می‌شود. منظره‌یاب سیگما از صفحه‌نمایش ۰٫۵ اینچ OLED با وضوح ۳٫۶۸ میلیون نقطه بهره می‌گیرد و می‌توان آن را ازطریق درگاه‌های کناری به دوربین fp L متصل کرد. 

دوربین Sigma fp L با قیمت ۲۴۹۹ دلار عرضه می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند بسته‌ی ویژ‌ه‌ای را که شامل این دوربین و منظره‌یاب EVF-11 است با قیمت ۲۹۹۹ دلار بخرند. خودِ منظره‌یاب به‌صورت مستقل ۶۹۹ دلار قیمت دارد. دوربین و منظره‌یاب جدید سیگما در اواسط ماه آوریل ۲۰۲۱ (اواخر فروردین و اوایل اردیبهشت ۱۴۰۰) عرضه می‌شوند. 

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز