تک نیوز > اخبار فناوری ایران : شرکت ارتباطات زیرساخت: مشکل مرکز تبادل ترافیک کشور حل شد

شرکت ارتباطات زیرساخت: مشکل مرکز تبادل ترافیک کشور حل شد

lajevardi min 1

مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت از رفع مشکل مرکز تبادل ترافیک کشور خبر داد. به گفته لاجوردی هم اکنون پلتفرم‌های داخلی و پیام رسان‌ها بدون مشکل مشغول خدمات رسانی هستند.

به گزارش تک نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ارتباطات زیرساخت، «امیر لاجوردی» مدیرعامل این شرکت در ارتباط با اختلال ایجاد شده در شبکه گفت: «با تلاش همکارانم در شرکت ارتباطات زیرساخت، مشکل مرکز تبادل ترافیک کشور حل شد و وضعیت خدمات داخلی به حالت عادی برگشت.»

او ضمن عذرخواهی از همه هموطنان بابت مشکل رخ داده، اظهار داشت هم اکنون پلتفرم‌های داخلی و پیام‌رسان‌ها بدون مشکل مشغول خدمات رسانی هستند.

در حالی لاجوردی از رفع مشکل ترافیک کشور خبر داده که معاون او شب گذشته در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد اختلال‌های اینترنت تا شنبه ادامه خواهد داشت. «سهراب آغ بیات»، معاون فنی شرکت ارتباطات زیرساخت، دلیل مشکلات موجود و افت ترافیک را «توسعه» شبکه اعلام کرد و گفت این مشکل در حال رفع است:

«به دلیل حجم ترافیک داخل کشور توسعه‌ای باید در شبکه اتفاق بیفتد به همین دلیل،‌ موقتا شاهد افت ترافیک هستیم. این مسئله نیز به توسعه شبکه برمی‌گردد به زودی این مشکل با توسعه‌ای که انجام می‌گیرد برای هموطنانمان حل خواهد شد.»

او در پاسخ به این سؤال که مشکل پیش آمده تا چه زمانی حل می‌شود، ابراز امیدواری کرده بود تا شنبه رفع شود.

اختلال‌های چند روز اخیر اینترنت مردم را با مشکلات متعددی روبه رو کرده بود. در پی این اختلال، دسترسی به برخی پیام‌رسان‌های ایرانی و وب‌سایت‌های داخلی برای بخشی از کاربران امکان‌پذیر نبود و یا به سختی ممکن بود.

گفتنی است اختلال‌های شدید اینترنت طی یک سال اخیر بارها تکرار شده؛ آتش‌سوزی در مرکز توزیع اینترنت میان شرکت‌های مختلف، قطع برق شرکت ارتباطات زیرساخت و آتش‌سوزی در حوضچه فیبر نوری مخابرات از‌جمله عواملی بودند که از سوی مسئولان وزارت ارتباطات به‌عنوان عاملان قطعی یا اختلال اینترنت معرفی شده‌اند.

برچسب ها :

جواد امیری

بیا با هم بنویسیم

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز