تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : شرکت Aerion هواپیمای مسافربری مافوق صوت با سرعت بالاتر از 4 ماخ توسعه می‌دهد

شرکت Aerion هواپیمای مسافربری مافوق صوت با سرعت بالاتر از 4 ماخ توسعه می‌دهد

Aerion AS3

شرکت «Aerion» در سال ۲۰۲۷ یک جت تجاری یا خصوصی مافوق صوت به نام «AS2» را برای افراد فوق ثروتمند ارائه می‌کند. پس از آن احتمالا یک هواپیمای مسافربری مافوق صوت به نام «AS3» را توسعه می‌دهد که قادر به حمل ۵۰ سرنشین با سرعت بالاتر از ۴ ماخ خواهد بود.

 

چنین وسیله حمل و نقلی در مقایسه با هواپیمای مافوق صوت «کنکورد» حداقل تا ۲ برابر سریعتر خواهد بود و مسافران را با سرعت بالاتر از ۴۸۰۰ کیلومتر بر ساعت بین مبدا و مقصد جابه‌جا خواهد کرد. با توجه به چنین سرعتی، مسافت میان لس آنجلس و توکیو را می‌توان در کمتر از ۳ ساعت طی کرد. در حال حاضر برای انتقال مسافران در میان این دو شهر به ۱۲ ساعت زمان نیاز است.

برد هواپیمای مسافربری مافوق صوت AS3 برابر ۱۲,۹۶۴ کیلومتر خواهد بود. اگر این رقم اعلامی از سوی Aerion صحت داشته باشد و البته شامل سوخت ذخیره اجباری هم نشود، به راحتی می‌توان با آن طولانی‌ترین مسافت‌ها را طی کرد. این کمپانی می‌خواهد امکان پرواز به تمام نقاط جهان در کمتر از ۳ ساعت را برای مسافران فراهم کند.

این هواپیمای مسافربری تا پیش از پایان دهه کنونی وارد آسمان می‌شود، با این حال نمی‌توان چندان به این زمان مطمئن بود. علاوه بر اینکه مراحل توسعه و ساخت چنین محصولی زمانبر است، نیاز به کسب تاییدیه و مجوز برای پرواز در آسمان هم دارد.

در کنار چنین مشکلاتی، در بازار هم باید خریدارانی برای هواپیماهای مافوق صوت وجود داشته باشد. شیوع ویروس کرونا در جهان صنعت گردشگری و حمل و نقل هوایی را با مشکلات زیادی مواجه کرد و بسیاری از افراد برای انجام کارهایشان بجای ملاقات حضوری به سراغ جلسات آنلاین رفتند. بنابراین شاید تا سال ۲۰۳۰ نیاز به چنین هواپیماهایی کمتر از امروز حس شود.

با وجود چنین مواردی، افراد ثروتمندی که هم اکنون بلیط فرست کلاس خریداری می‌کنند، حاضر به پرداخت مبلغ اضافه برای آرامش بیشتر و سرعت بالاتر خواهند بود.

Aerion برای توسعه هواپیماهای مافوق صوت بودجه مناسبی در اختیار دارد چرا که یکی از سرمایه‌گذارانش شرکت بوئینگ است. این کمپانی در حال ساخت دفتر جدیدش در فلوریدا است که ارزشی نزدیک به ۳۰۰ میلیون دلار دارد. تا به امروز Aerion برای جت تجاری AS2 نزدیک به ۱۰ میلیارد دلار سفارش گرفته. این هواپیما سال ۲۰۲۳ وارد خط تولید خواهد شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز