تک نیوز > اخبار تکنولوژی : شغل 11 میلیون ایرانی به شبکه های اجتماعی وابسته است

شغل 11 میلیون ایرانی به شبکه های اجتماعی وابسته است

Using Social Media 01 1

اشتغال نزدیک به یازده میلیون نفر در شبکه های اجتماعی در ایران و کارد طرح صیانت از فضای مجازی مجلس بر گلوی یازده میلیون کسب و کار اینترنتی

امروز مرکز آمار ایران، آماری را از شاغلان در فضای اینترنت و شبکه های اجتماعی را منتشر کرد که طبق این آمار چیزی نزدیک به یازده میلیون نفر مشغول به کسب و کار در فضای این شبکه ها هستند. این آمار نشان میدهد که شبکه های اجتماعی اینستاگرام و واتساپ به ترتیب با سهم 83 و 53 درصدی در صدر استفاده کسب و کارها قرار دارند. شغل های اینترنتی در این چندساله اخیر رشد قابل توجهی در کشورمان داشته است و اکثرا در اینستاگرام فعالیت میکنند. کافی است تا با فیلتری مربوط به مشاغل در اینستاگرام به جستجو بپردازید تا با انبوهی از پیج های مربوط به کسب و کار های مختلف شوید. مزون لباس، فروش پوشاک، کیف و کفش و… از مشاغل پر رونق این شبکه اجتماعی است. این کسب و کار ها برای صاحبانشان بسیار پر سود است و اما حال با یه اتفاق قریب الوقوع تمامی این مشاغل در خطر هستند. خطری به نام طرح صیانت از فضای مجازی !!! این طرح مانند یک کارد تیز اکنون بر گلوی این کسب و کار هاست و با تصویب آن، کارد بر گلوی آن ها فرو می رود.

7871bd46 bd4c 46c5 a356 ca5898071043
عکس در رابطه با آمار منتشر شده از سوی مرکز آمار

این طرح جنجالی مجلس می تواند تمامی این یازده میلیون شغل را به ورطه نابودی بکشاند. این طرح که با انتقد های شدیدی روبرو است، قربانی های زیادی رو میگیرد و یکی از آن ها میلیون ها کسب و کار هستند که در شرایط سخت اقتصادی فعلی و پاندمی بیماری، افراد زیادی را از نان خوردن می اندازد.

5589621
نتایج تصویب طرح صیانت از فضای مجازی

چند روزی است فیلترشکن‌ها مسدود شده‌اند و دسترسی به شبکه‌های اجتماعی سخت شده است. پیش از این با تصویب طرح صیانت از کاربران اینترنت در مجلس این وضعیت پیش‌بینی می‌شد. کارشناس حوزه فناوری و اطلاعات به تجارت‌نیوز، گفته است:

مسدود شدن سرور فیلترشکن‌ها بنا بر سخت‌گیری‌های طرح صیانت از فضای مجازی در حال حاضر اقدامی قانونی شمرده می‌شود.

نکته قابل توجه این است که فعلا دسترسی به شبکه‌های فیلترشده‌ای مانند تلگرام و توییتر سخت شده است و هنوز وضعیت استفاده از اینستاگرام و واتس‌آپ سخت نشده است.

با تک نیوز همراه باشید❤️

محمد مهدی کرد

گیمر، فیلم بین، نویسنده

دیدگاه کاربران (3 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز