تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی : شیائومی از روتر سه بانده Mi AX9000 با پشتیبانی از وای‌فای 6 رونمایی کرد

شیائومی از روتر سه بانده Mi AX9000 با پشتیبانی از وای‌فای 6 رونمایی کرد

Xiaomi Router 2

شیائومی در رویداد عصر امروز از روتر گیمینگ Mi AX9000 با پشتیبانی از استاندارد WiFi 6 رونمایی کرد.

روتر Mi AX9000 از نوع سه بانده بوده و از هر دو باند ۲.۴ گیگاهرتز و 5G پشتیبانی می‌کند. این محصول به چیپست کوالکام مجهز شده و یکی از ویژگی‌های قابل توجه آن، بهره مندی از باند سوم 5G_Game است. این باند همانطور که از نامش پیداست مخصوص بازی طراحی شده است.

Mi AX9000، پهنای باند ۱۶۰ مگاهرتز ۴ در ۴ را ارائه می‌کند که نسبت به روتر AX3000 با پهنای باند ۸۰ مگاهرتز ۴ در ۴ پیشرفت محسوسی کرده است. این محصول همچنین از MU-MIMO و OFDMA پشتیبانی می‌کند، یعنی می‌توان حداکثر ۱۶ دستگاه را به آن متصل کرد.

تا آخر همراه تک نیوز باشید.

روتر مورد بحث از طراحی هشت گوش برخوردار است و روی آن لامپ‌های LED با آرایش X شکل به چشم می‌خورند. علاوه بر این به چهار آنتن بزرگ، چهار پورت LAN و یک درگاه USB 3.0 مجهز شده تا خیال کاربر از بابت پوشش و اتصال چندین دستگاه راحت باشد. درون روتر یک فن قرار گرفته که هوای داغ را از دریچه به بیرون هدایت می‌کند.

این روتر به لطف مجهز شدن به چیپست کوالکام از حداکثر سرعت ۴,۸۰۴ مگابیت بر ثانیه بسته به فرکانس اتصالی پشتیبانی می‌کند. شیائومی می‌گوید تمرکزش را در این محصول روی اتصالات و پوشش گذاشته و وعده سرعت‌های بالا تا برد ۱۲ متر با وجود هر نوع دیوار یا مانع در خانه را داده است.

روتر Mi AX9000 شیائومی با قیمت تقریبی ۱۵۲ دلار به بازار عرضه خواهد شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز