تک نیوز > اخبار تکنولوژی : سونی طراحی هدست پلی استیشن VR2 را به نمایش گذاشت

سونی طراحی هدست پلی استیشن VR2 را به نمایش گذاشت

playstation vr2

سونی بالاخره پس از مدت‌ها انتظار طراحی هدست واقعیت مجازی پلی استیشن VR2 را به علاقه‌مندان نشان داد. این هدست مانند پلی استیشن 5 به رنگ سفید و مشکی طراحی شده تا با کنسول بازی سونی در یک راستا قرار بگیرد.

همانطور که در تصاویر قابل مشاهده است، طراحی PS VR2 شبیه به نسل اولش به نظر می‌رسد، با این حال با بهبودهایی روبه‌رو هستیم که شامل یک صفحه تنظیم لنز، طراحی دریچه هوای جدید و کمی کاهش وزن می‌شود. همچنین مشابه پلی استیشن 5 و کنترلر DualSense آن، PS VR2 از آیکون‌های پلی استیشن بافت‌دار مخفی در بخش‌های جلویی و پشتی هدست بهره می‌برد.

بیش از 5 سال است که هدست واقعیت مجازی PSVR در بازار حضور دارد و کم کم باید جای خودش را به نسل جدیدی بدهد. اگرچه گیمرها می‌توانند از این هدست همراه با کنسول PS5 استفاده کنند، اما برای اینکار نیاز به یک آداپتور مخصوص دارند. علاوه بر این، مسلما نسل جدید این هدست عملکرد بهتری با پلی استیشن 5 خواهد داشت.

قابلیت‌های هدست پلی استیشن VR2

این هدست جدید سونی از فیدبک هپتیکی، ردیابی چشم، 4K HDR، فریم ریت 90/120 هرتز، رندر Foveated و میدان دید 110 درجه پشتیبانی می‌کند. برای استفاده از PS VR2، باید آن را از طریق کابل USB-C به پلی استیشن 5 متصل کنید.

پلی استیشن VR اصلی یک هدست مقرون به صرفه بود و گیمرها استقبال مناسبی از آن کردند. PSVR در جمع اولین هدست‌های واقعیت مجازی بازار مانند HTC Vive و Oculus Rift قرار داشت، اما این هدست‌ها در طول سال‌ها پیشرفت‌های زیادی داشته‌اند و طبیعی است که سونی هم بخواهد هدستش را بروز کند.

اگرچه سونی طراحی این هدست را به نمایش گذاشته و به برخی از سوالات علاقه‌مندان پاسخ داده است، اما همچنان موارد ناشناخته زیادی درباره آن وجود دارد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به قیمت و تاریخ عرضه پلی استیشن VR2 اشاره کرد.

برچسب ها :

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز