تک نیوز > اخبار تکنولوژی : مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکشن اندروید آفیس برای کروم اواس را متوقف می‌کند

مایکروسافت پشتیبانی از اپلیکشن اندروید آفیس برای کروم اواس را متوقف می‌کند

Screen Shot 2021 06 14 at 2.19.16 PM 1

مایکروسافت قصد دارد در آینده‌ای نزدیک، پشتیبانی خود را از اپلیکیشن اندرویدی مجموعه آفیس در سیستم عامل کروم متوقف کند و نسخه تحت وب به تنها گزینه در دسترس برای دارندگان کروم بوک‌ها تبدیل می‌شود.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

 

مایکروسافت اعلام کرده است که از ۲۷ شهریور ماه پشتیبانی خود را از اپلیکیشن‌های اندروید آفیس و اوت‌ لوک در کروم اواس قطع می‌کند و کاربران این پلتفرم را به سمت استفاده از اپ‌های مبتنی بر وب سوق خواهد داد. چندی پیش در اسناد پشتیبانی مایکروسافت ذکر شده بود تا کاربران اقدام به نصب نسخه‌های اندروید آفیس، اوت‌ لوک، وان نوت و وان درایو روی دستگاه‌های خود کنند، اما اکنون در اسناد گفته شده، اشاره می‌شود که دیگر پشتیبانی از این اپ‌ها ادامه پیدا نمی‌کند.

با حرکت به سوی وب اپلیکیشن‌ها، استفاده آفلاین از مجموعه آفیس برای صاحبان دستگاه مبتنی بر کروم اواس سخت‌تر از گذشته می‌شود. اگرچه برخی از سرویس‌های مایکروسافت مانند اوت لوک به صورت مستقل دارای نسخه آفلاین بودند، اما به نظر می‌رسد امکان باز کردن اسناد به کمک نسخه آنلاین آن‌ها در صورت قطع اینترنت وجود ندارد. البته سیستم عامل کروم به صورت پیش‌فرض برخی از ابزارهای داخلی را برای ویرایش اسناد آفیس به صورت آفلاین در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد، اما این ابزارها از قدرت و پیچیدگی‌های لازم برخوردار نیستند و نمی‌توان آن‌ها را با امکانات موجود در اپلیکیشن اندروید آفیس مقایسه کرد.

مایکروسافت تاکنون اظهار نظری پیرامون تغییرات اخیر خود منتشر نکرده است. همچنین هنوز وضعیت حضور قابلیت‌های آفلاین درون نسخه تحت وب آفیس برای کروم اواس مشخص نیست. البته مهاجرت از برنامه اندروید به سوی وب اپلیکیشن برای کاربرانی که اتصال دائمی به اینترنت دارند، چندان سخت نخواهد بود و امکانات پایه برای ویرایش اسناد مانند فایل‌های ورد، اکسل و پاورپوینت در محیط وب در دسترس قرار دارند. شاید مایکروسافت اقدام به ارائه برخی بهبودها قبل از توقف پشتیبانی از نسخه اندروید کند. 

بیانیه مایکروسافت پیرامون کروم بوک‌ها، دلیل روشن برای اعمال تغییر گفته شده ذکر نمی‌کند؛ اما اشاره شده است که کاربران کروم اواس به امکانات اضافی و پریمیوم دسترسی خواهند داشت. با این حال چنین گفته‌ای بسیار عجیب به نظر می‌رسد، زیرا تا چندی پیش چنین افرادی به لطف نسخه اندروید آفیس به امکانات کافی دسترسی داشتند. البته اپلیکیشن آفیس برای گوشی‌های اندرویدی از دسترس خارج نمی‌شود. 

مایکروسافت در شرایطی پشتیبانی خود را از نسخه آفلاین اندرویدی آفیس در کروم اواس قطع می‌کند که به تازگی امکان استفاده از اپ‌های اندرویدی را در ویندوز ۱۱ فراهم کرده است. ناگفته نماند که عملکرد اپلیکیشن‌های اندروید در کروم اواس برای مدت طولانی، انتقادهای بسیاری را برانگیخته است. حتی گوگل مجبور شده بود برخی اپ‌های خود را در این سیستم عامل با نسخه‌های تحت وب جایگزین کند؛ اما چنین نسخه‌هایی معمولاً بدون اینترنت کارایی چندانی ندارند. خیلی ممنونیم که تاآخر این خبر همراه تک نیوز بودید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز