تک نیوز > اخبار و اخبار تکنولوژی و اخبار خودرو : مشخصات فنی کیا K8 اعلام شد

مشخصات فنی کیا K8 اعلام شد

2022 kia k8 sedan

جدیدترین محصول کیا که پیش‌تر با تصاویری از نمای بدنه معرفی شده بود، جایگزین کادنزا و K900 در بازارهای منتخب جهان خواهد بود. کیا K8 از پیشرانه‌های متنوع با قدرت‌های ۱۹۵ تا ۳۰۰ اسب‌بخار بهره خواهد برد.

برخلاف هیوندای و محصولات برند جنسیس، کیا به موفقیت مهمی در کلاس سدان های لوکس نرسیده است. بازار آمریکا نیز در یک دهه‌ی گذشته، توجه چندانی به کادنزا و K900 نشان نداد؛ احتمالا به‌همین‌دلیل، مدیران کیا تصمیم گرفته‌اند با حذف محصولات قدیمی از چرخه‌ی تولید، نمونه‌ای کاملا جدید به سبد خود اضافه کنند.

کیا K8 با طول بدنه‌ی ۵ متر، حدود ۱۲ سانتی‌متر کوتاه‌تر از K900 است. همچنین، این خودرو پیشرانه‌ی قوی‌تر دارد و به‌جای موتور ۳/۳ لیتری کادنزا، از نمونه‌ی ۳/۵ لیتری با قدرت ۲۹۶ اسب‌بخار و گشتاور ۳۵۹ نیوتن‌متر برای نسخه‌ی سفارشی بهره می‌برد. کیا K8 نخستین سدان لوکس شرکت سازنده است که آن را همراه سیستم دودیفرانسیل نیز می‌توان خرید.

محصول جدید کیا با پیشرانه‌های متنوع تولید می‌شوند. نسخه‌ی پایه برای کشورهای کمترتوسعه‌یافته احتمالا از موتور ۱/۶ لیتری ۱۲۰ اسب‌بخار برخوردار خواهد بود. در بسیاری از مناطق دنیا، این خودرو همراه پیشرانه‌ی ۲/۵ لیتری با قدرت ۱۹۵ اسب‌بخار و گشتاور ۲۴۸ نیوتن‌متر عرضه خواهد شد. هر دو مدل ۲/۵ لیتری و ۳/۵ لیتری به جعبه‌دنده‌ی هشت‌سرعته‌ی خودکار مجهز خواهند بود.

در کابین، دو نمایشگر ۱۲ اینچی برای مدیریت سیستم سرگرمی و پنل پشت فرمان استفاده شده است. کیا K8 با سیستم صوتی ۱۴ بلندگو از برند بریتانیایی مریدیان (Meridian) نیز روانه‌ی بازار خواهد شد. فناوری‌های ایمنی مدرن، مثل کروزکنترل هوشمند با قابلیت افزایش و کاهش سرعت، دوربین ۳۶۰ درجه، ترمز خودکار و هشدار نقطه‌ی کور آپشن‌های سفارشی K8 خواهند بود.

سدان جدید کیا سیستم تعلیق بادی متفاوت با محصولات قدیمی شرکت سازنده ارائه می‌کند. این فناوری ارتفاع بدنه از سطح جاده و نرمی یا سختی فنرها را با‌توجه‌به سرعت خودرو تغییر می‌دهد. فروش کیا K8 ماه آینده در کره‌جنوبی آغاز می‌شود. این خودرو احتمالا نیمه‌ی دوم سال ۲۰۲۱ با قیمت پنجاه‌هزار دلار وارد بازار جهانی نیز خواهد شد.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاه کاربران (1 دیدگاه)

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز