تک نیوز > اخبار تکنولوژی : شارژر بی‌سیم موتورولا با قابلیت شارژ همزمان چهار دستگاه

شارژر بی‌سیم موتورولا با قابلیت شارژ همزمان چهار دستگاه

Motorola Air Charging Featured Image 1 1

اوایل سال جاری میلادی و در جریان نمایشگاه CES، موتورولا از فناوری شارژ بی‌سیم جدیدی رونمایی کرد که دو دستگاه موبایل را از فاصله یک متری بدون نیاز به کابل شارژ می‌کند، اما اکنون نسل جدید این فناوری را با قابلیت‌های پیشرفته‌تری به نمایش گذاشته است.تا آخر این خبر همراه تک نیوز باشید.

در نسل دوم فناوری شارژ بی‌سیم موتورولا، گوشی‌ها می‌توانند از فاصله ۳ متری شارژ شوند و برخی موانع بین شارژر و موبایل را نادیده بگیرند و خللی در روند شارژ شدن ایجاد نشود.

این شارژ مجهز به آرایه‌ای متشکلی از ۱۶۰۰ آنتن است. در توضیحات این فناوری آمده است که شارژر جدید قابلیت پوشش دهی تا قوسی با زاویه ۱۰۰ درجه را دارد، بنابراین می‌تواند گوشی‌هایی که از آن فاصله دارند را نیز شارژ کند.

علاوه بر اینکه نسل دوم فناوری شارژ بی‌سیم موتورولا اکنون محدوده پوشش‌دهی بهتری دارد، همچنین می‌تواند به عنوان پیشرفت جدیدی تا چهار موبایل را به صورت همزمان مدیریت کند. شارژر در نحوه برقرار کردن ارتباط خود با گوشی نیز با پیشرفت‌هایی روبرو شده و اکنون حتی می‌تواند برخی موانع بین خود و گوشی را نادیده بگیرد.

با این وجود در حالی که گوشی کاربران در دست یا جیب آن‌هاست نیز شارژر موتورولا می‌تواند به شارژ آن‌ها ادامه دهد. در توضیحات این خبر آمده است که شارژ می‌تواند بدن کاربران را تشخیص داده و پرتو خود را فقط به سمت گوشی هدایت کند. در نسل اول این فناوری با قرار دادن دست در برابر ایستگاه، فرایند شارژ متوقف می‌شد.

سال گذشته برخی فناوری مشابه از سوی شرکت‌های رقیب مانند Mi Air charge شیائومی معرفی شدند که با استفاده از مجموعه ۱۴۴ آنتن می‌توانست با توان ۵ وات گوشی‌هایی در فاصله چند متری را شارژ کند. فناوری شیائومی نیز قادر به شارژ دو گوشی به صورت همزمان است. شرکت چینی اوپو نیز فناوری شارژ بی‌سیم بدون تماس خود را معرفی کرده بود که گوشی‌هایی با فاصله ۱۰ سانتی متری را با حداکثر سرعت ۷.۵ وات می‌توانست شارژ کند. البته به نظر نمی‌رسد این فناوری توانایی شارژ چندین دستگاه به صورت همزمان را داشته باشد.خیلی ممنونیم که تا آخر این خبر همراه تک نیوز بودید.یادتون نره ما رو به دوستان خودتون معرفی کنید.

علیرضا حسینی

فورا نه اما حتما پیروز می شوم!

دیدگاهتان را بنویسید

دانلود اپلیکیشن تک نیوز